انواع تختخواب

بررسی سایز تخت خواب دونفره و یک نفره

انتخاب سایز تخت خواب دونفره یا تک نفره از مهم ترین تصمیماتی است؛ که شما میتوانید هنگام بروزرسانی اتاق بگیرید. قبل از خرید تخت خواب باید قاب تخت‌ها را نیز برسی کنید. یکی از مسائل مهمی که همه افراد، در هنگام خرید تخت خواب به آن توجه می‌کنند سایز و اندازه آن است و این مسئله برای افراد درشت اندام و قد بلند دارای اهمیت بیشتری است. ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی راجع به اندازه استاندارد تخت خواب به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

آنچه قرار است در این محتوا برسی کنیم

۱. اندازه استاندارد در تخت خواب
۲. سایز تخت خواب یک نفره
۳. سایز تخت خواب یک و نیم نفره
۴. سایز تخت خواب نوجوان
۵. تخت کودک چه اندازه‌ای دارد؟
۶. سایز تخت خواب دونفره
۷. سایز تخت خواب دونفره کوئین (Queen
۸. سایز تخت خواب دونفره کینگ (King
۹. سایز تخت خواب‌ دونفره سوپر کینگ (Super king
۱۰. مهم ترین نکات در انتخاب تخت خواب

 

اندازه های استاندارد در تخت خواب



اندازه تشک و تخت خواب های موجود در بازار، از آنچه که فکر می کنید بیشتر است. مثلا سایز تخت خواب دونفره با سایز تخت خواب تک نفره، یک نفره بزرگ، سایز های کینگ و سوپر کینگ متفاوت است. علاوه بر آن انتخاب تخت خواب به عوامل مختلفی، از جمله: قد و اتاقی که قرار است داخلش قرار دهید بستگی دارد. البته به این معنا نیست که فقط بزرگسالان باید تخت خواب داشته باشند.

 

سایز تخت خواب یک نفره



تخت خواب های تک نفره دارای سایز های متفاوتی هستند. طول همگی آن‌ها ۲۰۰ سانتی متر می باشد، با عرض های متفاوت ۹۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ هستند. سایز استاندارد تخت خواب یک نفره، با طول دو متر و عرض ۹۰ سانتی متر همراه است؛ توجه کنید که ارتفاع آن ۳۵ سانتی متر است. نکته مهم در انتخاب تخت جثه افراد است. مثلا این تخت استاندارد تک نفره برای یک شخص، با جثه و اندام متوسط طراحی شده است. پس یک تخت خواب بزرگ استاندارد، باید دارای عرض ۱۲۰ و همان طول دو متر باشد. مثلا برای شخصی که به فضای بیشتری نیاز دارد مناسب است.

 

سایز تخت خواب یک و نیم نفره

از جمله ویژگی هایی که هنگام خرید تخت خواب، باید به آن توجه کنید نحوه استفاده شما از آن است. مثلا باید در نظر بگیرید که هدف شما از خرید، استفاده شما و فرزندتان می باشد؟ پس باید از تخت با عرض ۱۴۰ سانتی متر استفاده کنید. به این دسته از تخت‌ها به اصطلاح، تخت دوقلو می گویند. البته این تخت برای افراد قد بلند نیز توصیه میشود. اندازه استاندارد آن ۱۴۰*۲۰۰ است.

 

سایز تخت خواب نوجوان

 

تخت خوابی که برای نوجوانان در نظر گرفته شده است و طبق استاندارد می باشد، به عرض ۸۰ و طول ۱۸۰ سانتی متر است. علاوه بر اینکه برای نوجوان مناسب است، برای تشک میهمان نیز توصیه می شود. همچنین به نوعی منجر صرفه جویی در فضا می شود.

 

تخت کودک چه اندازه‌ای دارد؟



یک تخت خواب استاندارد برای کودک، دارای طول ۱۳۰ و عرض ۷۰ سانتی متر میباشد. تشک این تخت‌ها از بزرگسالان سفت تر هست. این عمل به رشد و نمو نوزادان شما کمک میکند.

 

سایز تخت خواب دو نفره

از نکاتی که برای انتخاب سایز تخت خواب دونفره باید در نظر بگیرید. سایز استاندارد تخت خواب دو نفره طول ۲۰۰ سانتی متر با عرض ۱۶۰ یا ۱۸۰ می باشد. که این عرض های متفاوت در بازار امروزه با نام های کینگ و کوئین عرضه می شود.

سایز تخت خواب دونفره کوئین (Queen


سایز استانداردی که برای تخت های کوئین در نظر گرفته شده است، طول ۲۰۰ و عرض ۱۶۰ سانتی متر است. این تخت علاوه بر اینکه فضای کافی برای هر شخص در نظر میگیرد؛ فضای کمتری از اتاق را نیز اشغال میکند. به همین خاطر تخت خواب های کوئین از پرطرفدار ترین سایز تخت خواب دونفره محسوب میشود.

سایز تخت خواب دونفره کینگ (King

تخت خواب کینگ بیشترین فضا را به هر فرد اختصاص میدهد که از این رو، بزرگترین سایز تخت خواب دونفره به حساب می آید. مشخص است که همچین تخت خوابی به فضای بزرگتری از اتاق نیاز خواهد داشت. یک تخت خواب استاندارد از نوع کینگ، دارای عرض ۱۸۰ و طول ۲۰۰ سانتی متر است. ناگفته نماند چنین تختی دارای ارتفاع ۴۵ الی ۵۰ سانتی متر است. استفاده از تخت خواب‌های کینگ، برای سه گروه از افراد ضروری می باشد:

۱. برای افرادی که دارای جثه بزرگی هستند.
۲. زوج‌هایی که در هنگام خواب، تمایل دارند کودکشان در کنارشان باشد.
۳. افرادی که همواره در هنگام خواب بسیار غلت می‌زند.

 

سایز تخت خواب‌ دونفره سوپر کینگ (Super king



بزرگترین سایز تخت خواب، سوپر کینگ است، که برای افراد، درشت هیکل بسیار مناسب است. می توان گفت که این تخت برای استراحت ۴ نفر کافی میباشد. تخت های سوپر کینگ، برای خانواده های دو فرزنده نیز مناسب است. شکل این تخت خواب به صورت مربع است. سایز استاندارد ان دارای طول ۲۰۰ و عرض ۲۰۰ سانتی متر نیز می باشد. این تخت خواب یک سایز از مدل کینگ بزرگتر هستند و فضای بی نظیری را فراهم میکنند.

مهم ترین نکات در انتخاب تخت خواب

۱. اگر تختی که انتخاب کردید از تخت‌های کینگ است، باید این نکته را در نظر بگیرید که انواع کالاهای خواب، که برای این نوع تخت تولید شده است تنوع کمتری نسبت به تخت‌های کوئین دارند.

۲. هنگامی که قصد خرید دارید حتما به طول تخت خواب مورد نظر توجه کنید. تختی باید توسط شما انتخاب شود، که از قد شما بلندتر باشد. پس اگر قد شخصی از ۲ متر بیشتر باشد، نمی تواند از تخت های استاندارد استفاده کند. بنابر این باید از تخت های سفارشی، طبق استاندارد بدن خود، استفاده کند.

۳. از دیگر نکات حائز اهمیت، عرض تخت خواب است؛ که باید به آن توجه کرد. مثلا سعی کنید سایز تخت دونفره به گونه‌ای باشد که دستان و بازوهای هر دو آزاد باشد؛ یعنی بدون اینکه از تخت آویزان باشد یا برای فرد کناری شما مزاحمتی ایجاد نماید.

۴. همیشه قبل از خرید، فضای اتاقتان را در نظر بگیرید. سپس سعی کنید تختی را انتخاب کنید که پس از قرار گرفتن داخل اتاق، فضای کافی برای اختصاص دادن به فعالیت های دیگر همچون: مطالعه، قرار دادن وسایل دیگر همچون: پاتختی، پاف سرویس خواب، میز آرایش و … وجود داشته باشد. اگر همواره بخاطر کوچکی اتاق، با کمبود جا در اتاق خود مواجه هستید؛ پیشنهاد گرم و نرم به شما استفاده از تخت‌ های تاشو، تخت های دو طبقه و مبل های تخت خوابشو می باشد.

۵. نکته دیگری که همواره در انتخاب تخت خواب استاندارد مهم است، تعداد افرادی است که روی تخت می خوابند. مثلا برای زوج های جوانی که  تمایل دارند فرزندشان، در کنارشان بخوابد توصیه میشود از بزرگترین سایز تخت خواب دونفره استفاده کنند.

۶. تختی را انتخاب کنید که تخت پشتی محکمی داشته باشد، تا بتواند از عقب رفتن بالش جلوگیری کند. مسلما اندازه پشتی تخت را باید به سایز تخت‌ها اضافه شود. طبق اصول دکوراسیون ایده خوبی است.

۷. اگر قصد دارید دیوار پشتی تخت را تزئین کنید، به فضای بالای سر خود توجه کنید. همچنین سعی کنید به فاصله یک متر از سطح تشک تا مانع نیز متوجه داشته باشید.

 

آنچه با مطالعه این محتوا آموختیم

با مطالعه این مطالب اطلاعاتی راجب اندازه تخت خواب به دست خواهید اورد. برای داشتن اطلاعات بیشتر راجب تخت خواب، تشک، پاتختی، تزئینات سرویس و .. با گرم و نرم همراه باشید. همواره امیدوار هستیم که شما را در انتخاب درست سایز تخت خواب دونفره کمک کرده باشیم. امروزه اغلب خانواده‌ها با مشکلاتی همچون کمبود فضا همراه هستند.

به همین خاطر در تلاش برای، خرید تخت های غیر استاندارد و کوچک هستند. اما نمیدانند که این کار، باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری به سلامتی آنها خواهد شد. از نظر زیبایی استفاده از تخت های نامناسب بی نظمی را نیز در پی دارد. مهم‌ترین مسئله‌ای که بیش از هر چیز باید به آن توجه کرد داشتن احساس راحتی است. چرا که هر کار اشتباه در انتخاب تخت باعث ایجاد ناراحتی و بدن درد در شما می شود. پس توصیه می شود از تخت خواب هایی با استاندارد بدنی خود تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *