انواع تختخواب

کاربرد کاور تخت خواب

کاربرد کاور تخت خواب

کاور تخت خواب

کاور تخت خواب یکی از ملزومات اصلی سرویس خواب است که تاثیر زیادی بر روی بهتر شدن کیفیت خواب دارد. هر فرد یک سوم طول عمر خود را می‌خوابد، از این رو اگر کیفیت خواب مناسب نباشد مشکلات جسمی و روحی مختلفی به وجود می‌آید. کاور تشک علاوه بر ایجاد سطحی نرم و لطیف برای خوابی راحت، پاکیزگی را نیز به ارمغان می‌آورد. با استفاده از کاور تخت خواب می‌توان از انتقال آلودگی‌ها به بدن و ایجاد بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی جلوگیری کرد.

هنگام خرید کاور تخت خواب باید نکاتی را مد نظر قرار دهید و به موارد مختلفی توجه کنید تا انتخابی مناسب داشته باشید. اگر شما هم قصد دارید یک کاور باکیفیت برای تشک تخت خواب خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از گرم و نرم را تا انتها دنبال نمایید.

کاور تخت خواب چیست؟

تشک‌ها به خاطر ساختار درونی که دارند قابل شستشو نمی‌باشند و در اثر شستشو و یا نفوذ رطوبت به آنها آسیب دیده و شکل نرمال خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر از روکش‌هایی تحت عنوان کاور تخت خواب برای محافظت از تشک‌ها استفاده می‌شود.

در واقع کاور تخت خواب روی سطح بستر تشک قرار می‌گیرد و با جذب آلودگی‌ها مانع رسیدن آنها به تشک می‌شود. این روکش‌های تشک قابلیت شستشو دارند و می‌توان آنها را در آورد و شست. با استفاده از کاور تخت خواب دیگر تشک‌ها کثیف نمی‌شوند و نگرانی بابت خراب شدن آنها به وجود نمی‌آید.

کاور تخت خواب در مدل‌های گوناگون با انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود می‌باشد و برندهای مختلفی کاور تشک خوشخواب تولید نموده و به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید برای تهیه کاور تخت خواب به صورت آنلاین به سایت گرم و نرم مراجعه کنید و خریدی راحت داشته باشید.

کاربردها و مزایای کاور تخت خواب

اکثر افراد از کاور تخت خواب یا همان کاور تشک به دلایل مختلف استفاده می‌کنند، حتی ممکن است در مواردی تخت نداشته باشند و فقط از تشک استفاده نمایند. کاور یک نوع ملحفه است که برای محافظت از تشک روی آن کشیده می‌شود و دارای ویژگی‌ها و مزایای مختلفی است. این مزایا و کاربردها باعث می‌شوند طول عمر تشک تخت خواب افزایش یابد و خوابی راحت بدون مشکلات جسمی و روحی فراهم گردد. مهمترین مزایا و کاربردهای کاورهای تخت خواب عبارتند از:

1- جلوگیری از ساییدگی و پارکی تشک

یکی از کاربردهای کاور تخت خواب محافظت از تشک در برابر ساییدگی و پارگی می‌باشد. ممکن است بخاطر دراز کشیدن و حرکات بدن هنگام خواب و یا افتادن وسیله‌ای بر روی تشک بخشی از آن آسیب ببیند، از این رو از کاور استفاده می‌شود تا در صورت بروز مشکل به تشک صدمه وارد نگردد.

2- ضد آب بودن

از دیگر مزایای کاورهای تخت خواب داشتن خاصیت ضد آب بودن است. کاور ضد آب از نفوذ مایعات و عرق بدن به تشک جلوگیری می‌کند و در نتیجه در لایه‌های زیرین تشک آلودگی جمع نمی‌شود. برخی از افراد عادت به خوردن و نوشیدن بر روی تشک دارند، از این رو استفاده از کاور تخت خواب ضروری می‌باشد.

3- ضد آلرژی و حشرات

برخی از کاورهای تخت خواب از ویژگی‌های خاصی مانند ضد آلرژی بودن برخوردارند. همچنین برخی از این کاورها از افراد در برابر کنه‌ها و ساس‌ها که حشرات بسیار ریزی هستند و معمولا در تشک‌ها و محل خواب افراد زندگی می‌کنند، در امان نگه می‌دارند.

4- زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

یکی از مهمترین کاربردهای کاور تخت خواب ایجاد زیبایی بیشتر در محیط اتاق خواب است. کاورها علاوه بر نقش محافظتی در جلوه بخشیدن به دکوراسیون اتاق نیز نقش مهمی دارند و اگر متناسب با سایر اجزای دکوراسیون انتخاب شوند، فضای اتاق خواب بسیار زیبا و دلنشین خواهد شد. کاور تخت خواب در انواع مختلف با طرح و رنگ‌های گوناگون تولید می‌شود که برای هر سبک از دکوراسیون مناسب می‌باشد.

5- قابلیت شستشو

همانطور که گفته شد تشک‌ها را نمی‌توان شست، از این رو از کاور استفاده می‌شود. به دلایل مختلفی ممکن است محل خواب ما که همان تخت و تشک است، آلوده شود؛ از این رو باید نظافت آن منظم و به خوبی صورت بگیرد. با استفاده از کاور و شستشوی آن می‌توان محیطی تمیز و پاکیزه برای خوابی راحت داشت.

انواع کاور تخت خواب

کاور تخت خواب با توجه به نوع ظاهر و مدل قرارگیری بر روی تشک، به چند شکل طراحی و تولید می‌شود.

  • کاور کش دار

دورتادور این نوع کاور تخت خواب کش‌هایی قرار دارد که باعث می‌شوند به صورت محکم به تشک متصل گردد. این کش‌ها از چهارگوشه اصلی به زیر تشک فیکس می‌شوند.

  • کاور زیپ دار

این روکش به صورت کامل تشک را می‌پوشاند. معمولا در این نوع کاور تخت خواب در یک طرف و یا به صورت دورتادور زیپی قرار گرفته که تشک به راحتی داخل آن قرار بگیرد. باز و بسته کردن این محصول برای شستشو و تعویض بسیار راحت و آسوده است.

  • کاور بند دار

در طراحی این نوع کاور تشک خوش خواب از بندهایی استفاده شده است که به تشک به صورت محکم متصل می‌شوند.

 

نکات خرید کاور تخت خواب

هنگام خرید کاور برای تشک تخت خواب خود باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید مناسبترین انتخاب را داشته باشید.

  • اندازه کاور

کاور باید از نظر اندازه با سایز و ابعاد تشک متناسب باشد. در صورت بزرگتر بودن و یا کوچکتر بودن کاور، به خوبی بر روی تشک قرار نمی‌گیرد و علاوه بر شکل ظاهری نامناسب کاربرد خوبی نیز نخواهد داشت و باعث اذیت شدن در هنگام خوابیدن می‌شود.

  • جنس کاور

همچنین باید به جنس کاور نیز دقت کنید. کاور تخت خواب در جنس‌های مختلف مانند نخ پنبه، نخ کتان، پلی استر و … تولید و به فروش می‌رسد، از این رو بهتر است جنسی انتخاب کنید که باعث تعریق نشود و حساسیت‌های مختلف را ایجاد نکند.

  • طرح و رنگ کاور

طرح و رنگ کاور نیز باید با توجه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب انتخاب شود و از هماهنگی با سایر اجزا و وسایل اتاق برخوردار باشد تا محیطی زیبا و دلنشین ایجاد گردد.

خرید کاور تخت خواب

با توجه به وجود برندهای گوناگون تخت خواب در بازار، سوددجویانی هستند که کاورهای بی کیفیت را تحت عنوان کاور برندهای معتبر به فروش می‌رسانند. این کاورها ارزان قیمت هستند اما کیفیت مطلوبی ندارند و بعد از چند بار شست و شو فرم و نرمی خود را از دست می‌دهند. بنابراین توصیه ما به شما این است که کالای خواب خود را حتما از مراکز معتبر  خریداری کنید. برای خرید کاور تخت و خرید انواع تشک از برندهای مطرح ایرانی و خارجی  می‌توانید با مشاوران ما در سایت گرم و نرم تماس حاصل نمایید. همکاران ما اطلاعات مفیدی برای خرید کالای  خواب باکیفیت در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *