دکوراسیون

کالای دکوراتیو منزل و روش انتخاب آن

این مطلب حاوی نکات مفید برای علاقمندان به کالای دکوراتیو ، چیدمان منزل و همه کسانی است که با هنر دکوراسیون سر و کار دارند.
دکوراتیو منزل، یکی از شاخه‌های هنر دکوراسیون است که این روزها نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.
نوع وسایل و چیدمان منزل، به‌دلیل زمان طولانی که افراد در آن می‌گذرانند اهمیت زیادی دارد.
هنر دکوراتیو، استفاده از وسایلی است که با آنها بتوان محیط منزل را زیبا و کاربردی کرد. انتخاب صحیح و تهیه این وسایل هم، بخش مهمی از دکوراسیون را شامل می‌شود.
در این مطلب به معرفی کالای دکوری می‌پردازیم. روش درست انتخاب آن را با شما درمیان می‌گذاریم و در نهایت، راه‌های خرید این وسایل تزئیناتی را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

از دکوراتیو منزل چه می‌دانیم؟

شکل ظاهری و نمای داخلی محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، تاثیر زیادی بر روحیات ما دارد.
زیبایی این فضا و کاربردی و راحت بودن آن، باعث می‌شود تا ساعات بیشتری را به آن اختصاص داده و از ماندن در چنین مکانی لذت ببریم.
خانه به‌عنوان محل استراحت، خواب و گردهم‌آیی افراد خانواده، اصلی‌ترین جایی است که ساعات فراغت و آرامش خود را در آن می‌گذرانیم.
برای گروهی که از منزل خود به‌عنوان محل کار هم استفاده می‌کنند موضوع باز هم جدی‌تر است. به همین دلیل، چیدمان و دکوراسیون منزل اهمیت داشته و نقش خاصی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند.

دکوراتیو منزل هنری است که با آن فضای داخلی خانه خود را زیبا، راحت و کاربردی می‌کنیم.

این کار با کمک کالاهایی انجام می‌شود که به همین اسم معروفند.
مجموعه وسایلی که هم تزئیناتی و هنری هستند و هم کاربردی و مفید!
این خاصیت باعث می‌شود تا آنها را در این دو جهت بکار گیریم. در ادامه مطلب با نمونه‌هایی از کالای دکوراتیو و نقش آنها در منازل امروزی آشنا می‌شویم.

تاریخچه دکوراسیون

آیا شما هم تجربه زندگی در منزلی پر نشاط و با روح دارید؟
جایی که در هر گوشه و کنار آن، وسایلی هنری یا لوازمی مفید و بیاد ماندنی وجود دارد. جایی که بتوان ساعت‌های طولانی را در آن، بدون خستگی گذراند.
خانه‌ای با خاطرات و یادگارهای فراوان و اشیاء و لوازم دوست داشتنی که نتوان به راحتی از آنها دل کند.
تزئیناتی مصرفی در خانه‌های قدیمی، معادل دکوراسیون امروزی بود. با این تفاوت که منابع کمتری برای تهیه و خرید آنها وجود داشت.
بسیاری از اکسسوری‌های آن زمان را کارهای دست‌ساز و هنرهای خانگی تشکیل می‌داد. صنایع دستی مانند انواع بافت‌ها از قبیل فرش و قالیچه و گلیم و گلدوزی هم بخشی از لوازم دکوری آن زمان بود.

در چند دهه گذشته، بازار دکوراسیون و کالای دکوراتیو منزل تغییر کلی کرد.

حالا انواع و اقسام لوازم دکوری در فروشگاه‌های بزرگ و سایت‌های اینترنتی عرضه می‌شود. تا جایی که افراد با هر نوع سلیقه و بودجه می‌توانند مورد دلخواه خود را تهیه کنند.

آیا هر خانه‌ای به کالای دکوراتیو نیاز دارد؟

در این مورد نظرات مردم با هم متفاوت است. اما جالب است بدانید که اغلب مردم دانسته یا ناخودآگاه، از لوازم دکوری در منزل خود استفاده می‌کنند.
برای مثال زمانی که یک میز کوچک در کنار تخت خواب خود اضافه می‌کنید، به‌نوعی، گزینه کاربرد کالای دکوراتیو منزل را به کار بسته‌اید. یعنی یک جزء دکوری را که زیبا و در عین حال کاربردی است به لوازم اتاق خود افزوده‌اید.
در مورد لامپ‌های دکوری که در اتاق خواب بزرگسال و کودک بکار می‌روند و لوازم کاربردی آشپزخانه که جنبه تزئینی هم دارند موضوع به همین شکل است.

اما چرا این لوازم را در خانه بکار می‌بریم؟

با کوچک‌تر شدن منازل و رواج زندگی آپارتمانی، فرصت استفاده از محیط طبیعی، حیاط منزل و مواردی مانند باغچه و نظیر آن از اکثر مردم گرفته شده است.
نیاز به وجود لوازمی برای پر کردن جای خالی این موارد و راه‌هایی برای گریز از سکون ایجاد شده در ذهن افراد کاملا به‌چشم می‌خورد.
استفاده از کالاهای دکوراتیو منزل یکی از راه‌های گریز از این تنهایی است.
وجود این لوازم محیط را شاد کرده و از یکنواختی و کسالت بیرون می‌آورد. ضمن این که چنین لوازمی فقط تزئیناتی نبوده و استفاده‌هایی هم دارند.
از طرفی، کاربرد چندگانه این وسایل هم امکان صرفه‌جویی در فضای موجود را فراهم می‌کند.
برای مثال در یک خانه کوچک با فضای محدود اتاق‌ها، نصب شلف و قفسه دیواری یا طاقچه های مجازی راهی است تا از دیوارها حداکثر استفاده ممکن را ببریم. در این حالت این قفسه‌ها نقش کتابخانه را هم ایفا می‌کنند.

چگونه کالای دکوراتیو را به‌درستی انتخاب کنیم؟

خرید لوازم منزل شاید ظاهرا ساده‌ به‌نظر بیاید. اما اگر بخواهیم انتخاب درستی داشته باشیم، کار قدری پیچیده‌تر می‌شود.
این موضوع در مورد لوازم دکوراتیو منزل هم صادق است.
تصور کنید که قصد انجام دکوراسیون و چیدمان منزل در فضای منزل خود را دارید.
برای این کار لازم است تا علاوه بر چیدمان درست وسایل موجود، موارد لازم دیگری را هم به محیط اضافه کنید.
بدون شک اینکه چه لوازمی را برای این کار انتخاب و خریداری می‌کنید مهم است.

برای انجام صحیح این کار می‌توانید از کارشناسان دکوراسیون کمک بگیرید.

آنها آشنایی کافی از اصول علمی چیدمان و دکوراسیون داخلی دارند و می‌توانند راهنمایی‌های مفیدی در اختیار شما بگذارند.
سایت‌های معتبری نیز برای دریافت کمک‌های کارشناسی در این زمینه وجود دارد. با مراجعه به ‌چنین سایت‌هایی، امکان مشاهده و خرید لوازم دکوری در کمترین زمان ممکن برای شما فراهم می‌شود.

مواردی که در خرید کالای دکوراتیو باید به آنها توجه نمود

• اندازه کالا و تناسب آن با محیط اطراف:

در نظر داشته باشید که لوازم و کالاهای دکوراتیو منزل، هر قدر هم زیبا و نفیس باشند، در صورت نداشتن تناسب با محیط اطراف، جلوه خوبی نخواهند داشت. یک تابلو نقاشی، کمد یا قفسه دیواری یا تکه‌ فرشی رنگی و زیبا تنها زمانی بخوبی به‌چشم می‌آید که در جای مناسبی قرار گرفته و با سایر لوازم اطراف خود هماهنگ باشد.

• قیمت کالای دکوراتیو و به‌صرفه بودن آن:

لازم است تم کلی لوازمی که برای دکوراسیون منزل خود تهیه می‌کنید، از نظر قیمت با هم هماهنگ باشد. بکارگیری لوازمی کاملا متفاوت و حتی متضاد در یک مجموعه از تاثیر آنها کم می‌کند. تفاوت قیمت و ماهیت این لوازم باعث می‌شود محیط از حالت آرامش و یکدستی خارج شود. در یک کلام ارزش کالاهای دکوراتیو را یکسان و نزدیک به‌هم انتخاب کنید تا بکارگیری آنها برایتان لذت‌بخش باشد.

• خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید:

هیچ چیز بهتر از رضایت از تهیه کالایی نیست که برای منزل خود تهیه می‌کنید. ممکن است این کار جهت خرید جهیزیه عروس یا تکمیل چیدمان انجام شود. یا هدف از آن ایجاد تغییراتی در سبک یا محتوای دکوراسیون قبیل باشد. یا حتی به دلیل تغییر فصل، قصد خرید و تغییر دکوراسیون منزل خود را داشته باشید.
به‌هر شکل، لازم است کار را با احتیاط کامل و با اطمینان از اصالت کالاهای خریداری شده انجام دهید. در غیر این صورت با گذشت زمانی نه‌چندان طولانی، هزینه و زحمات شما بابت این کار هدر رفته و نمای داخلی منزلتان مستعمل و کهنه می‌شود.

• سبک و آب و رنگ کالای خریداری شده:

لوازمی که برای چیدمان و دکوراسیون منزل بکار می‌روند، دارای سبک و روش خاصی هستند. آگاهی نسبت به این موضوع کمک می‌کند تا در انتخاب آنها دقیق‌تر باشیم. مانند سبک مدرن، کلاسیک، مینیمال یا سنتی و غیره…
حتی ترکیب این روش‌ها با هم، می‌تواند نوعی سبک جدید محسوب شود که به تلفیقی معروف است.
صرف‌نظر از اینکه چه روشی را برای انجام چیدمان و خرید لوازم دکوراتیو منزل انتخاب می‌کنید، باید آن را به درستی بشناسید. ناآگاهی از این موضوع نتیجه کارهای شما را به چیدمانی درهم و کلافه‌کننده تبدیل می‌کند.

آیا خرید اینترنتی کالای دکوراتیو به‌صرفه است؟

روش‌های مختلفی برای خرید لوازم دکوراسیون وجود دارد.
می‌توان در خیابان‌هایی که به بازار می‌رسد قدم زد و ضمن تماشای نمونه‌های موجود، موارد دلخواه را انتخاب و خریداری کرد، اما لازمه این کار، صرف وقت و انرژی زیادی است.
به‌علاوه با این کار موارد محدود و مشخصی دیده شده و انتخاب لوازم دکوراتیو منزل با این روش تاحد زیادی محدود می‌شود.
سر زدن به بازار شهرهای بزرگ مثل بازار تهران هم راه دیگری برای خرید این ملزومات است.

در این صورت، گزینه‌‌های بیشتری برای انتخاب و خرید کالای دکوراتیو، در اختیار خواهید داشت.

اما این روزها روش‌ مدرن‌تر و به‌مراتب آسان‌تری را برای این کار وجود دارد.
اکثر مردم ترجیح می‌دهند این وسایل را از طریق فروشگاه اینترنتی یا سایت‌های معتبر بخرند. مزیت‌های زیادی که این روش دارد، کار را برای مشتریان آسان و مطمئن می‌کند.
در خرید اینترنتی لوازم دکوراتیو منزل، نمونه‌های بسیار زیادی از کالا برای انتخاب وجود دارد.
فرصتی که در هیچکدام از روش‌های دیگر تا این حد فراهم نیست!
به‌علاوه در این صورت دریافت کالا از طریق ارسال رایگان انجام شده و گارانتی صحت و ضمانت سالم رسیدن ملزومات خریداری شده هم به افراد تعلق می‌گیرد. روش پرداخت و تخفیفات ویژه هم در این مورد وجود دارد.

در پایان…

توصیه ما به کسانی که قصد تهیه لوازم دکوری منزل را دارند انتخاب کالا بر اساس نیاز و سلیقه شخصی است.
مراعات نکاتی مانند تناسب در سبک، اندازه و قیمت کالا هم از موارد مهم در این مورد هستند.
هم‌چنین این خرید می‌تواند به‌روش اینترنتی بسیار آسان‌تر انجام شود.
برای دریافت راهنمایی در انتخاب و خرید لوازم دکوراتیو منزل هم می‌توانید از کارشناس فروش یا متخصصین دکوراسیون و چیدمان کمک بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *