دکوراسیون

کاربرد دیوار پوش سه بعدی

در واقع دیوار پوش سه بعدی، یک راهکار آسان برای پنهان کردن دیوارهای تکراری و قدیمی منزل شما میباشد. یک نوآوری جدید، که اکثر صاحب خانه‌ها از آن بی خبر هستند. پنل یا دیوار پوش سه بعدی سطح کاملا 3D دارد. دارای ضخامت ۱ الی ۴ سانتیمتر، که متناسب با طرح انتخابی، متغیر است. انواع دیوار پوش 3D ، در گذشته فقط در سالن‌ها، هتل ها و دکوراتیو بوتیک ها یافت می‌شد. امروزه توانسته به دکوراسیون منزل نیز دخول کند. یک پوشش فوق العاده برای دیوار آشپزخانه، اتاق خواب و نشیمن به حساب می‌آید. این دیوار پوش‌ها به مرور جایگزین مناسبی برای رنگ و کاغذ دیواری خواهند شد. با مطالعه این مقاله از نوع و کاربرد این محصول، آگاهی خواهید یافت. پس با گرم و نرم همراه باشید.

آنچه در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

۱. دیوار پوش سه بعدی چیست
۲. کاربرد دیوار پوش 3D
۳. ویژگی دیوار پوش سه بعدی
۴. جنس دیوار پوش 3D
۵. سفارش دیوار پوش سه بعدی
۶. انواع دیوار پوش 3D
۷. مقایسه دیوار پوش سه بعدی
۸. مکان و فضای استفاده

دیوار پوش سه‌ بعدی چیست؟

دیوار پوش سه بعدی در اغلب موارد از جنس چرم، MDF و پارچه به بازار عرضه می‌شود. به تازگی از استقبال بی نظیری در میان مردم برخوردار شده است. این طراحی برای محیط و فضاهای مختلف، قابل استفاده است. دیوار پوش سه بعدی چند سال به طور مستمر در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است.
در همین سالها نیز، بخاطر استقبال بی نظیر ایرانیان، وارد بازار شد. نتیجه مثبتی هم در پی داشت. زیرا هر روز با متقاضیان بیشتری موجه می‌شود. دیوار پوش هایی که سه بعدی هستند، در طرح و نقش های متفاوت وارد بازار شده‌اند.

 

کاربرد دیوار پوش 3D

۱. نصب سریع و آسان: از جمله ویژگی های ممتاز در نصب دیوار پوش سه بعدی محسوب می‌شود. این دیوار پوش 3D را میتوان در اماکن مختلف، به راحتی نصب کرد.

۲. استفاده مجدد با قابلیت جمع کردن: این دیوار پوش قابلیت جابجایی نیز دارد. به طوری که برای مستاجران مناسب است. پس می‌توانید این طراحی را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنید.

۳. تنوع رنگی بسیار بالا: از جمله ویژگی های این محصول، که باعث شده است تا از جانب مردم مورد استقبال قرار گیرد؛ تنوع این دیوار پوش و رنگ های متفاوت آن است.

۴. عدم به وجود آمدن پوسیدگی: این دیوار های سه بعدی آنتی باکتریال هستند. پس یک مزیت برای این محصول به حساب می‌آید. دیوار پوش های گفته شده، در برابر پوسیدگی نیز مقاوم هستند. پس با گذشت زمان هیچ آسیبی به آنها وارد نخواهد شد.

۵. تنوع طرح: به خاطر تنوع بالایی که در این محصول وجود دارد. متناسب با هر سلیقه‌ای کاربرد دارد. پس همه افراد در سنین و سلایق مختلف، می‌توانند از این دیوار پوش‌ها استفاده کنند.

۶. طول عمر بالا: همانطور که گفتیم قابلیت جابجایی دارد. این قابلیت زمانی رخ میدهد که این دیوار پوش آسیبی ندیده باشد. پس نشان دهنده طول عمر بالا و مقاومت آن در برابر پوسیدگی است.

 

ویژگی دیوار پوش سه بعدی؟

بجز سبک طراحی ویژگی‌های زیر، در اکثر پنل های سه بعدی می‌تواند مشترک باشد.

۱. نصب آسان پنل سه بعدی بر روی دیوارهای موجود
۲. عایق صوتی و حرارتی
۳. قابلیت شستشو
۴. قابلیت رنگ پذیری
۵. قابلیت درز پذیری
۶. بسیار سبک و قابلیت نصب آسان بسته به نوع پنلی که شما انتخاب می کنید، شما می توانید از خواص زیست تخریب پذیر، اکوستیک و مقاوم در برابر آتش بهره ببرید.
۷. پاکسازی آسان به وسیله دستمال خیس یا مرطوب. در واقع، توصیه می‌شود از مواد های شیمیایی خشن استفاده نکنید.
۸. با نورپردازی صحیح زیبایی آن ها چند برابر میشود.

 

جنس دیوار پوش 3D



۱. الیاف طبیعی که شامل پودر چوب، باقی مانده های چوب، نیشکر، بامبو، الیاف نارگیل، پوسته برنج، ساقه پنبه و تراشه های جوب می‌شود.
۲. پلیمرهایی که از PVC اصل و PVC بازیافت شده تشکیل میشود.

 

سفارش دیوار پوش 



شما دوستان می‌توانید جهت سفارش دیوار پوش سه بعدی، با شرکت تماس برقرار کنید. پس از اعزام و رویت شدن کارشناس، سفارش مورد نظر خود را به ایشان اطلاع دهید. کارشناسان با دقت به محل رفت‌ و آمد سیم‌ها، نحوه نورپردازی و طرح ایجاد شده توجه و بررسی می‌کنند. لازم است برای این کار و ارائه بهترین طرح، همکاری لازم را با کارشناسان مربوطه داشته باشید. نظرات خود را بازگو کنید و طرح پیشنهادی را ارائه دهید. توجه داشته باشید استفاده از کارشناسان هزینه آنچنانی نخواهد داشت. اما خیال شما را برای ایجاد یک طرح مناسب راحت کند.

 

انواع دیوار پوش 3D

 

۱. دیوار پوش گچی: این پنل دیواری ارزان قیمت است. غیرقابل اشتعال است. تنوع طرح بسیار بالا دارد. پاسخگو طرح های ریز است. تنها مشکل آن عدم مقاومت در برابر ضربه است.
۲. دیوار پوش چرمی: از چرم PU که نوعی چرم مصنوعی است تشکیل شده است. لایه ی رویی آن پلی اورتان است. غیرقابل اشتعال است. دارای بافت ثابت و کلاسیک است.
۳. دیوار پوش PVC : از پلاستیک های ترمو پلاست است. معمولا به رنگ سفید میباشد. پوشش پی وی سی سبک و با کیفیت است. طول عمر بالا دارد.

۴. دیوار پوش چوبی: پنل های سه بعدی طرح چوب از MDF ساخته شده است. چوب کاج را تقلید میکنند. بخاطر هزینه هنگفت و نگهداری خست از چوب واقعی استفاده نمیکنند.
۵. دیوار پوش مدولار: ارزان تر از پنل فیبر پلاستیکی یا گیاهی میباشد. توخالی است. جنس مدولار مشابه مواد سیمان است. متراکم، با دوام و مقاوم در برابر آسیب است.

 

مقایسه دیوار پوش 3D

در این بخش از مقاله، به مقایسه دیوار پوش سه بعدی با رنگ و کاغذ خواهیم پرداخت. از آنجایی که اطلاع دارید، عمومیت مردم از رنگ و کاغذ دیواری استفاده کرده‌اند. این روش طراحی، قدیمی محسوب می‌شود. که علاوه بر هزینه، نیازمند وقت بالایی است. همچنین بوی نا مطبوعی رنگ شما را اذیت خواهد کرد. زیرا مدت زمان زیادی نیز برای خشک شدن به خود اختصاص میدهد. به همین منظور از جمله مضرات رنگ آمیزی را بین کردیم.

همچنین نمیتواند طرحی جذاب برای شما به یادگار بگذارد، که از دیدن آن لذت ببرید.
همچنین اگر دیوار شما دچار رطوبت و نم شود. به طور کلی، تمام زحمات و هزینه‌های مصرفی شما به هدر خواهد رفت. استفاده از دیوار پوش های سه بعدی این مشکل و همچنین مشکلاتی همچون بوی بد، دیر خشک شدن، ریخت و پاش و کثیفی رنگ را نخواهد داشت. همچنین با توجه به طرح های مختلف دیوار پوش، میتوان برتری آن را نسبت به رنگ مشاهده کرد. کاغذ دیواری نیز مشکلاتی همچون عدم مقاومت در برابر خط و خش را دارد. اما این مشکلات را هرگز در دیوار پوش های سه بعدی نخواهید دید.

 

مکان و فضای استفاده

در بخش های قبلی، اشاره کردیم که از دیوار پوش های سه بعدی را میتوان در بسیاری از اماکن و فضا ها استفاده کرد. چند مورد از این اماکن را بصورت اجمالی برای شما خواهیم گفت.

۱. پشت TV: طراحی پشت تلویزیون در اغلب منازل دیده می‌شود. از سرامیک و کاغذ دیواری های آنتیک استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید، دیوار پوش سه‌ بعدی به خاطر تنوع بالا و مقاومت، کالای مرغوب ‌تری برای استفاده در این بخش می‌باشد.

۲.  لابی ساختمان: میتوانید از این دیوار پوش ها برای ورودی ساختمان، لابی‌ها، ورودی پارکینگ و بخشهای مختلف ساختمان‌ها استفاده کرد.

۳. فروشگاه های لوکس: فروشگاه هایی همچون:  شیرینی فروشی، ماشین فروشی و یا مغازه‌هایی که در اماکن مختلف با طرح‌های خاص بنا می‌شوند.

۴. اماکن مختلف شهری: دیوار های خاص شهر، به عنوان مثال، دیوارهای فرهنگ سرا، دارا قرآن و سینماها نیز مکان مناسبی برای نصب انواع دیوار پوش های سه بعدی می‌باشد. میتوان ان مدل را برای طراحی در انها با اجرا درآورد.

۵. برای تزئین:  برخی از این دیوار پوش ها برای تزیین منزل و یا فضاهای خاص استفاده می‌کنند. نورپردازی در این مدل‌ها نیز از دیگر مواردی است که افراد را متمایل می‌کند که از دیوار پوش سه‌ بعدی  برای تزیین و دیزاین در اماکن خاص مورد استفاده قرار بدهند.

 

و در پایان :



دیوار پوش سه‌ بعدی از مقاومت بالا، نصب سریع و هزینه اندک نسبت به سایر دیوار پوش‌ها بهره میبرد. از دیوار پوش‌ های سه‌ بعدی برای نصب کردن در پشت تی وی، لابی ساختمان، فروشگاههای لوکس و اماکن مختلف استفاده می‌شود. همچنین امکان تعویض رنگ در دیوار پوش ‌های سه‌ بعدی نیز وجود خواهد داشت. پس اگر طرحی را که مد نظر داشتید بعد از اجرا، بابت میل شما نبود؛ میتوانید به راحتی رنگ آن را تغییر دهید. نصب آسان، قابلیت جمع آوری، تنوع رنگی فراوان و عدم پوسیدگی از مزیت های استفاده از این دیوار پوش‌ها است. از دیوار پوش برای طراحی منازل در بخش‌ های مختلف استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *