انواع تشک

نقد و بررسی تشک مدیکال رویا

احتمالا برای شما یا یکی از اعضای خانواده تان پیش پیش آمده است. که برای کمردرد به دکتر مراجعه کرده، و دکتر برایش تشک طبی تجویز کرده است. تشک طبی نباید آن چنان سفت باشد که باعث ساییدگی و آسیب استخوان شود. و نه آن چنان نرم باشد که باعث کمردرد شود. من در این مقاله میخواهم یکی از تشک های طبی معروف و پرطرفدار این چند سال اخیر، یعنی تشک مدیکال  رویا را نقد و بررسی کنم. پس در ادامه این مطلب با من همراه باشید.

 

آن چه در این مقاله خواهیم آموخت:

۱. ویژگی های تشک مدیکال رویا

۲. انواع تشک مدیکال رویا

۳. مزایای استفاده از این نوع تشک

 

 

 

1-ویژگی های تشک طبی مدیکال رویا

امروزه یکی از برند های محبوب و پرطرفدار در بازار سرویس خواب تشک رویا می باشد. تشک طبی و فنری رویا به دلیل برخورداری از نشان استاندارد در بین مصرف کنندگان محبوب است. این تشک چگالی اسفنج بالایی دارد. در این محصول شرکت رویا، فنرها به‌ کلی حذف شده و ساختار اصلی بر مبنای اسفنج با درجه سفتی مشخص تعیین شده است. این مدل که با نام مدیکال هم شناخته می‌شود، درجه سفتی بالایی داشته و برای افراد با وزن بیشتر نیز مناسب است. نبود هیچگونه فنر در این محصول، آن را در برابر فرسودگی زودهنگام و دفرمه شدن مصون کرده است.
در زیر چند ویژگی مهم دیگر این تشک ها را بررسی می کنیم:

 

 

۱- اسکلت اسفنجی

در ساختار تمام تشک ها از اسفنج استفاده می شود اما در تشک های مدیکال به طور خاص فقط از اسفنج استفاده می شود و هیچ فنری در این تشک ها استفاده نشده است. تشک های اسفنجی به تشک های طبی هم معروف هستند. اسفنج های استفاده شده ادر این نوع تشک از بهترین نوع اسفنج میباشد. که پس از گذشت چند سال از استفاده از آن شکل و کارایی خود را از دست نمی دهد.

2-تسهیل تبادل جریان هوا

جنس رویه نقش دوزی شده در این تشک، سه لایه جاکارد با بافت گرد دارد. و به همین پارچه  گرد بافتش معروف است. پارچه ها ی گرد بافت از نظر ضخامت از مارچها های سوزنی و ژاکارد ضخیم تر است. و هپچنین این نوع پارچه ها درصد نخ بیشتری دارند. و گره های پارچه گردبافت با فاصله بیشتری نسبت به گره های ژاکارد زده میشود. به همین دلیل موجب انتقال هوا در سطح تشک می شود.  و سطح تعریق را کاهش می دهد‌

3- اسکلت مقاوم و بادوام

این نوع تشک ها مانند همه انواع تشک های دیگر اسکلت مقاوم و مستحکمی دارند. و علت این امر وجود اسفنج های متراکم و پیوسته است.در ساختار تشک مدیکال همانند دیگر تشک ها از اسفنج استفاده شده است.(همان ماده ای که به مقدار کم و بیش در انواع تشک های دیگر نیز استفاده شده است.) اما وظیفه اسفنج در این تشک ها چیست؟ _وظیفه اسفنج در ساختار همه تشک ها اینه که وقتی فرد خوابه. وزن اونو به میزان یکسان در همه جای تشک توزیع کنه.

اگه در ساختار تشکی اسفنج استفاده نشه. در جاهایی از تشک که به طور مستقیم وزن بدن وارد میشه،  فرو رفتگی سطح ایجاد میشه. و فقط در عرض چند روز ساختار آن تشک از بین خواهد رفت.  تا با تقسیم وزن بدن روی کل سطح تشک، فشاری که بر بدن وارد میشه بسیار کم و ناچیزه. حالا یک سوال! اگر بر بدن فشار وارد نشود. چه اتفاقی می افتد؟ جوابش خیلی واضحه: وقتی بر بدن فشار وار نشه، بدن سبک بال و راحته. و به راحتی به خوابی راحت و عمیق فرو میره. بنابراین یک تشک طبی و درمانی محسوب میشه.

4-رويه نقش‌ دوزي با پارچه چند لايه گردبافت

همون طور که پیشتر عرض کردم، برای رویه این تشک ها از پارچه سه یا چند لایه گردبافت نقش دوزی شده استفاده شده است. که عبور جریان هوا را تسهیل کرده و منجر به خوابی با کیفیتی بسیار مناسب میگردد.

انواع تشک مدیکال رویا

در بازار مدل های مختلفی از تشک های مدیکال رویا وجود دارد. اما به طور عمده در 5 مدل عمده در بازار وجود دارند:

1-تشک  مدیکال پلاس

2-تشک  مدیکال 1

3-تشک مدیکال 2

4-تشک  مدیکال 3

5-تشک مدیکال 4

1-تشک رویا مدیکال پلاس

جدیدترین تشک طبی رویا با جدیدترین سیستم و متریال، تشک مدیکال پلاس است. که به صورت مشخص بالاترین قیمت در بین تشک‌های سری مدیکال رویا را نیز دارد. این تشک با ویژگی مشخص ارتفاع بلند 35 سانتیمتری و حس لطافت فوم HR در عین ساختار طبی باعث شده یک تشک طبی متفاوت به بازار عرضه گردد.تشک رویا از سری جدید پلاس در پایان آذر 98 رونمایی کرده است. و از آن زمان مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

 

ویژگی های مهم تشک رویا مدیکال:

1-جنس رویه اش پارچه سه لایه گرد بافت برجسته ویژه است.

2- این مدل از تشک ها دو طرف یکسان دارد.

3- ارتفاع 35 سانتیمتر ارتفاع دارد.

4-اسکلت اسفنجی دارد.

5- از سل پاکت در هر دو طرف تشک استفاده شده است.

6-به همراه محافظ تشک پلاس رویا ارائه می گردد.

7-از اسفنج برش خورده CNC و اسفنج HR ) High resilience) تشکیل شده است.

 

2-تشک رویا مدیکال 1

تشک طبی مدیکال 1 از سری تشک های طبی اسفنجی شرکت تشک رویا می باشد که چگالی اسفنج آن بالا و کیفیتی بسیار مطلوب دارد . همچنین سل پاکت به کار رفته در تشک آن را در بین تشک های طبی موجود به طور ویژه ای منحصر به فرد کرده است.

استفاده از سل پاکت در این تشک باعث می شود که سطح تشک در یک همخوانی مناسب با آناتومی بدن به راحتی قوس های بدن را در نواحی مختلف پرکرده و بدن را به بهترین حالت روی تشک قرار دهد. به گونه ای که کمترین فشار به ستون فقرات فرد وارد شود.
همچنین فناوری سل پاکت در کنار اسفنج ها منجر به این می شود. که لرزش و ارتعاشات تشک به سمت دیگر منتقل نشود.

برای رویه از پارچه سه لایه گردبافت نقش دوزی شده استفاده شده است. که در کنار فناوری سل پاکت تشک عبور جریان هوا را تسهیل کرده و منجر به خوابی با کیفیتی بسیار مناسب میگردد.

3-تشک رویا مدیکال 2

تشک رویا مدیکال ۲ که سابقه حضور طولانی در بین محصولات تشک رویا دارد، هنوز هم در بین مخاطبین و خریداران خود جایگاه ویژه ای را داراست. تشک رویا مدیکال 2 یک محصول طبی است. با ارتفاع 21 سانتی متر که ساختار میانی آن از اسفنج با تراکم بالاست و در ساخت آن از هیچ فنری استفاده نشده است. این محصول از لحاظ درجه سفتی در جایگاهی میان تشک مدیکال 1 و تشک مدیکال 3 قرار گرفته است.

ویژگی‌های تشک رویا مدیکال 2:

1-اسکلت اسفنجی

2-پارچه سه لایه گردبافت

3-الیاف ضد حساسیت

4-اسفنج چند لایه با چگالی های مختلف

5-ارتفاع 21 سانتیمتر

 

 

4-تشک رویا مدیکال 3

بررسی تخصصی تشک مدیکال 3:

تشک مدیکال 3 همانند دیگر هم خانواده خود (مدیکال2) از قدیمی‌های تشک رویا است. در گذشته این تشک با نام تشک رویا 20 و قبل از آن به نام تشک اولتراپدیک شناخته می‌شد. لایه بندی تشک مدیکال 3 از تلفیق اسفنج فشرده (ریباند) و یک لایه اسفنج با دانسیته بالا تشکیل شده است. به این صورت که در ناحیه میانی ریباند قرار داده شده و روی دو سطح بالایی و پایینی تشک از دو لایه اسفنج استفاده شده که نتیجه این چیدمان یک تشک طبی با سطح راحت و درجه سفتی بالا می باشد. رویا این هسته مثل تمام تشک های رویا یک پارچه گرد باف 100% نخی سفید رنگ کشیده است. اگر یک تشک با درجه سفتی بالا می خواهید، مدیکال 3، سفت ترین تشک رویاست. اما در بازار تشک های سفت دیگری نیز موجود است.

ساختار تشک مدیکال 3 رویا

1-پارچه سه لایه گرد بافت نقش دوزی شده

2-الیاف ضد حساسیت با خاصیت ارتجاعی

3-لایه ترموباند

4-اسفنج رولی

5-اسفنج با فشردگی متوسط

6سیستم فنری میکرو (cell pocket)

7-اسکلت فنر منفصل (pocket spring)

 

5-تشک رویا مدیکال 4

تولید تشک مدیکال 4 از نیمه دوم سال 1398متوقف شد. این تشک قدیمی به دلیل کاهش فروش و عدم تقاضا در بازار بنابر صلاحدید شرکت رویا از خط تولید حذف شده است.

۳. مزایای استفاده از این نوع تشک

 

در این محصول شرکت رویا، فنرها به‌ کلی حذف شده و ساختار اصلی بر مبنای اسفنج با درجه سفتی مشخص تعیین شده است. این مدل که با نام مدیکال هم شناخته می‌شود، درجه سفتی بالایی داشته و برای افراد با وزن بیشتر نیز مناسب است. نبود هیچگونه فنر در این محصول، آن را در برابر فرسودگی زودهنگام و دفرمه شدن مصون کرده است.

برای افرادی که بنابر عادت یا توصیه پزشکی، سطوح سخت‌تری را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند، خرید تشک مدیکال پیشنهاد خوبی است. برخی نیز به‌ دلایل مختلف در ناحیه کمر و ستون مهره، نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند. بر این مبنا پزشکان، خوابیدن آنها را روی تشک‌هایی با قابلیت انعطاف بالا ممنوع می‌کنند. در این موارد نیز کاربرد انواع تشک طبی و فاقد فنر رویا می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود.

یک مزیت دیگر این نوع تشک‌ها، سادگی ساختار داخلی آنهاست. که دوام و طول عمر مفیدشان را به‌ طرز چشمگیری بالاتر برده است. اسفنج یکپارچه، مقاومت بیشتری در برابر فشار و وزن از خود نشان داده و در دراز مدت کمتر دچار پارگی یا از هم پاشیدگی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *