انواع روتختی

ملحفه روتختی کش دار

روتختی کشدار

ملحفه روتختی کشدار

امروزه ملحفه روتختی یکی از ملزومات سرویس خواب است که نه تنها برای تمیز نگه داشتن تشک تخت خواب استفاده می‌شود بلکه جنبه زیبایی نیز دارد.  ملحفه روتختی بر روی تشک قرار گرفته و از آلوده شدن یا خراب شدن تشک جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، عمر تشک و کالای خواب نیز بیشتر خواهد شد.

روتختی‌ها جنس و مدل‌های مختلفی دارند. یکی از بهترین مدل‌های ملحفه روتختی  مدل کش دار آن است. محلفه کش‌دار صاف و مرتب روی تخت قرار می‌گیرد و ظاهر مچاله و بهم ریخته پارچه‌های روتختی‌های ساده را ندارد.  اگر قصد خرید روتختی را دارید، خواندن این  مقاله از سایت گرم و نرم به شما پیشنهاد می‌شود. در این نکاتی جهت خرید بهترین ملحفه روتختی کش دار برای شما مخاطب گرامی توضیح داده شده است.

ویژگی های ملحفه روتختی کش دار

ملحفه روتختی کش دار یک نوع کاور یا روانداز تشک تخت می‌باشد که دورتادور آن کش دوزی شده و بر روی تشک قرار می‌گیرد. این نوع روتختی به خاطر کش‌هایی که دارد، باعث ثابت ماندن ملحفه بر روی تشک و جلوگیری از سرخوردن آن می‌شود.

مهمترین کاربرد ملحفه روتختی محافظت از تشک می‌باشد. تشک‌ها قابل شستشو نیستند، به همین خاطر از ملحفه برای پوشاندن آنها استفاده می‌شود تا آلوده نشوند و آسیب نبینند. ملحفه روتختی کش دار مانع از نفوذ رطوبت، آلودگی و عرق بدن به تشک شده و باعث افزایش طول عمر تشک می‌شوند. علاوه بر نقش محافظتی، ملحفه‌های روتختی برای زیبایی نیز به کار می‌روند. روتختی کش دار یکی از اجزای دکوراسیون داخلی اتاق خواب محسوب می‌شود و می‌تواند باعث زیبایی محیط گردد. انتخاب یک ملحفه روتختی مناسب فضای اتاق و محل خواب شما را دلنشین و آرامش‌بخش می‌کند و حس خوبی را ایجاد می‌نماید.

نکات خرید ملحفه روتختی کش دار

برندهای مختلفی روتختی کش دار تولید نموده و در بازار به فروش می‌رسانند. از این رو شما باید هنگام خرید آن به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1- اندازه ملحفه روتختی کش دار

یکی از موارد مهم در انتخاب ملحفه روتختی توجه به سایز و اندازه آن است. شما باید با توجه به ابعاد تشک خود یک روتختی مناسب خریداری کنید تا به درستی بر روی آن قرار بگیرد. ملحفه کوچک یا بزرگ به درستی بر روی تشک فیکس نشده و جابجا می‌شود و هنگام خواب مشکلاتی را به وجود می‌آورد. همچنین درصورت متناسب نبودن ابعاد و سایز رو تختی با تشک از نظر ظاهری نیز جلوه خوبی نخواهد داشت.

2- جنس پارچه ملحفه روتختی کش دار

برای تولید این ملحفه از پارچه‌هایی با جنس‌های نخ، پنبه، کتان، ابریشم، ساتن و … استفاده می‌شود. هر کدام از این پارچه‌ها دارای ویژگی‌هایی می‌باشند. برخی از آنها برای فصول گرم سال مناسب هستند و مانع تعریق می‌شوند و برخی دیگر بخاطر حفظ بیشتر گرما برای فصول سرد بهترین انتخاب محسوب می‌گردند. روتختی نخی، پنبه‌ای و کتان به خاطر لطافت و نرم بودن جزو محبوبترین ملحفه‌ها هستند.

3- جنس کش های ملحفه روتختی کش دار

یکی از اجزای اصلی این نوع ملحفه روتختی، کش‌های آن است. جنس کش‌ها باید خوب و درجه یک باشد تا به بهترین شکل در زیر تشک قرار بگیرند و باعث فیکس شدن روتختی شوند. این کش‌ها باید از دوام خوبی برخوردار بوده و به مروز زمان شل نشوند و حالت خود را از دست ندهند.

4- طرح و رنگ ملحفه روتختی کش دار

هنگام خرید این روتختی باید توجه کنید طرح و رنگ آن متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی اتاق شما باشد تا فضایی زیبا ایجاد شود. ملحفه کش دار در انواع طرح‌ها و رنگ‌های ساده، فانتزی، اسپرت و … در بازار موجود می‌باشد و برندهای مختلف سعی می‌کنند با توجه به تمام سلایق این محصول را تولید نمایند.

اگر قصد دارید برای تشک و اتاق خواب فرزند خود یک روتختی کش دار مناسب انتخاب کنید، می‌توانید از مدل‌های کودکانه و بچگانه که دارای طرح‌های کارتونی و رنگی هستند، استفاده نمایید. روتختی‌های مناسب بزرگسالان معمولا دارای طرح‌های ساده‌تر و رنگ‌های سنگین تری مانند سفید، کرم، آبی آسمانی و … هستند. البته مدل‌هایی با طرح‌های گل نیز در رنگ‌های متنوع برای تشک تخت اتاق‌های بزرگسالان نیز استفاده می‌شوند که بسیار جذاب می‌باشند.

5- دوام و کیفیت ملحفه روتختی کش دار

از آنجایی که تشک‌ها قابلیت شستشو ندارند و از ملحفه روتختی برای محافظت از آنها استفاده می‌شود، این محصول باید از کیفیت و دوام خوبی برخوردار باشد. روتختی کش دار باید قابل شستشو بوده و در طولانی مدت و بر اثر شستشوی مکرر، از کیفیت آن کاسته نشود. همچنین جنس آن باید استحکام مناسبی داشته باشد تا دچار آسیب دیدگی و ساییدگی در اثر حرکات بدن هنگام خواب نگردد.

6- قیمت ملحفه روتختی کش دار

مانند هر محصول دیگری هنگام خرید باید به قیمت ملحفه کش دار نیز توجه نمایید. شما باید با توجه به میزان بودجه خود روتختی با قیمت مناسبی خریداری کنید. این محصول در بازار با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد که از مهمترین عوامل موثر در قیمت ملحفه روتختی کش دار می‌توان به برند تولید کننده، اندازه و ابعاد، جنس پارچه، درجه کیفیت، ضمانت نامه و … اشاره نمود.

7- ضمانت ملحفه روتختی کش دار

از دیگر نکات مهم هنگام خرید روتختی کش دار توجه به ضمانت نامه و گواهی تضمین کیفیت آن است. شما می‌توانید ملحفه کش دار اصل و با کیفیت را از برندهای معتبر تهیه کنید که دارای گارانتی می‌باشند. محصولاتی که از ضمانت نامه و استاندارد بالایی برخوردارند، بهترین و مناسبترین ملحفه روتختی محسوب می‌شوند.

8- ضد حساسیت بودن ملحفه روتختی کش دار

ملحفه روتختی باید به گونه‌ای باشد که از ایجاد هرگونه حساسیت پوستی برای افراد جلوگیری کند. بافت و نوع دوخت روتختی کش دار با کیفیت و اصل و همچنین جنس آن موجب گردش هوای درست شده و از ایجاد بوی نامطبوع و مشکلات پوستی ممانعت به عمل می‌آورد. البته منافذ روتختی نباید به صورتی باشد که باعث رد شدن آلودگی‌ها و رسیدن آنها به تشک شود.

خرید ملحفه روتختی کش دار

برای خرید این محصول باید به مراکز معتبر فروش کالای خواب مراجعه کنید تا از اصل بودن و با کیفیت بودن آن اطمینان حاصل کنید. یکی از این مراکز مجموعه گرم و نرم است که شما می‌توانید انواع ملحفه‌های روتختی را با طرح‌های مختلف در سایت ما مشاهده نمایید. همچنین امکان خرید اینترنتی نیز برای شما عزیزان فراهم شده است و می‌توانید به راحتی ملحفه روتختی کش دار را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *