دکوراسیون, مقالات

مبلمان راحتی و زندگی آپارتمانی

مبلمان راحتی را باید از اجزاء ثابت دکوراتیو در هر خانه امروزی دانست.

موردی که با وجود آن، هم منزل زیباتری خواهیم داشت. و هم از مزیت راحتی در نشست و برخاست و استراحت بهره مند خواهیم شد.
اما اینکه این کالای دکوری و کاربردی از چه زمان وارد زندگی ما شده. داستان جالبی دارد که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

هم چنین با شما درباره نکاتی که در خرید این نوع مبلمان باید در نظر داشت گفتگو می کنیم.

با ما همراه باشید.

تازه ترین نوشته‌ها : میز ایکیا و نقش آن در دکوراسیون منزل و اداری

مبلمان راحتی و جای آن در زندگی امروزی!

بسیاری از ما در منازل آپارتمانی زندگی می کنیم. و احتمالا کودکی خود را هم در چنین منازلی گذرانده ایم. اما آنچه از خانه بزرگترهای فامیل، مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌های خود به یاد داریم، اغلب منازل ویلایی با تزئینات قدیمی و دکوراسیون سنتی است.
فرش و قالی و قالیچه های رنگارنگ پشمی که روی زمین پهن می شد. و از نشست و برخاست تا غذا خوردن دسته جمعی و بازی بچه ها روی آن ها انجام می گرفت.
از جنبه نوستالژیک و خاطرات این ماجرا که بگذریم، جابجایی و شستشوی این فرش ها و مشکلات میکروبی که در آنها وجود داشت دردسرهای زیادی تولید می کرد.
همینطور درد زانوها و کمر که پس از ساعت ها نشستن روی زمین سخت و فرش دیگر قابل تحمل نبود. همه بخشی از زندگی بدون مبلمان راحتی را تشکیل می داد!

ورود مبل راحتی به منازل آپارتمانی

آن سال ها گذشت و شیوه ساخت و ساز منازل هم به تدریج عوض شد. خانه های ویلایی به ساختمان های آپارتمانی و چند طبقه تغییر کرد و امروزه شاهد واحدهایی اغلب کوچکتر و با نقشه و ساخت و ساز متفاوت هستیم.
حال و هوای مردم و شیوه زندگی آنها هم عوض شده و دیگر از تحرک و کارهای سخت بدنی قدیم خبر چندانی نیست! اما بخش کمردرد و مشکلات زانو به قوت اولیه خود باقی مانده ومشکلاتی برای افراد پیش می آورد!
نظر پزشکان ارتوپد و متخصصین استخوان و مفاصل درباره این دردها و مشکلات با هم فرق دارد. اما درباره استفاده از مبل راحتی برای نشستن و فشار کمتر به کمر و مفاصل بدن تقریبا همه نظر مشترکی دارند!
آنها یکصدا توصیه می کنند. نشست و برخاست روی زمین سخت، خم کردن زانوها و قوز کردن کنار سفره برای صرف غذا را کنار بگذاریم. و مبلمان و میز و صندلی را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنیم.

در ادامه مطلب خواهیم گفت که چرا و چگونه استفاده از مبلمان در منازل آپارتمانی تا این حد رایج است؟

با ما همراه بمانید.

آپارتمان نشینی و کاربرد مبلمان

درباره منازل امروزی و تفاوت شکل و شمایل و طرح و نقشه آنها با خانه های قدیمی مطالبی را گفتیم و شنیدیم.
اما موردی که کمتر درباره آن گفته شد، اجرای دکوراسیون مدرن در این منازل آپارتمانی است. موردی که به ویژه در سال های اخیر با سرعت بالایی رواج پیدا کرده است.
این روزها به دلایل مختلف افراد زیادی مایل به داشتن خانه ویلایی و تحمل مشکلات آن نیستند. قیمت بالای این منازل هم باعث شده بیشتر مردم به ویژه در شهرها به آپارتمان نشینی روی بیاورند.

در خانه های امروزی و آپارتمان ها، شکل دکوراسیون داخلی به طرف نمای مدرن و شیک پیش می رود.

گرچه هنوز هم فرش و قالی جزو لوازم مصرفی در این خانه ها به حساب می آید، اما اغلب ما به نشستن و استراحت روی مبلمان راحتی عادت کرده ایم.
این همه باعث رواج استفاده از مبلمان به ویژه نوع راحتی آن شده است.

خرید مبل راحتی و نکاتی که باید در نظر داشت!

با این اوصاف اگر تصمیم به تهیه مبل راحتی برای آپارتمان خود دارید، پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه داشته باشید. آن هم قبل از انتخاب نهایی و خرید مبلمان، تا بتوانید آنها را در تصمیم نهایی و انتخاب خود تاثیر دهید.

۷ نکته کلیدی در خرید مبلمان راحتی!

• مبل راحتی باید راحت باشد!

شاید شنیدن این جمله در اولین لحظه به نظر شوخی بیاید. اما شوخی در کار نیست!
بسیار پیش آمده که بخشی از لوازم منزل با وجود داشتن کلمه راحتی در کنار نام خود، اصلا راحت نباشند!
این برای مبلمانی که قرار است. برای ساعات طولانی از آن استفاده کنیم و خستگی خود را روی آن رفع کنیم، مشکل بزرگی است!
شاید در مبلمان سلطنتی یا کلاسیک، به شیک و مجلسی بودن توجه زیادی داشته باشید، اما در مدل های راحتی مبلمان، فاکتور مهم و اساسی راحتی است.
در این نمونه سایر موارد پس از راحت بودن مبل مورد توجه قرار می‌گیرند.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید روی نمونه ای از همان مبل نشسته و راحتی و نرمی آن را کاملا امتحان نمایید.

• به ابعاد منزل خود توجه داشته باشید!

یکی از مواردی که راحتی و زیبایی را برای یک مبل ایده آل به همراه می آورد.  تناسب ابعاد آن با محلی است که بناست مورد استفاده قرار گیرد.
بزرگی یا کوچکی ابعاد محیطی که در آن زندگی می کنیم، به‌تنهایی مشکلی ایجاد نمی کند، اما زمانی که با خرید لوازم نامتناسب از نظر اندازه این فضا را دکور می کنیم، هم به زیبایی آن آسیب رسانده ایم و هم به راحتی خودمان در استفاده از این لوازم!
برای مثال یک دست مبلمان بسیار بزرگ در خانه ای کوچک دست و پاگیر بوده و نمی توان به راحتی از آن استفاده کرد. همین طور خرید مبلمان کوچک برای یک فضای بزرگ نمی تواند مفید و کارساز باشد.

• قیمت مبلمان را در نظر داشته باشید!

توان خرید و میزان بودجه ای که برای هر بخش از ملزومات در نظر گرفته شده در افراد و خانواده های مختلف با هم فرق می کند. پیش از انتخاب نهایی و خرید، لازم است این موارد را در نظر گرفته و بر اساس توان و نیاز خود خرید کنید.

• به متریال مصرفی در ساخت دقت کنید!

جنس مبلمان در زیبایی و دوام آن تاثیر زیادی دارد.
اگر متریال مرغوب و مناسبی در ساخت مبلمان به کار نرفته باشد، زیبایی آن هم دوام چندانی نخواهد داشت.
به این ترتیب پیش از آنکه بتواند استفاده لازم را به شما برساند. شکل و نمای خود را از دست داده و پس از آن هم با فاصله کوتاهی به طور کلی از بین خواهد رفت.

• برند مبلمان مهم است!

در انتخاب مبلمان راحتی به نام برند و اعتبار آن توجه داشته باشید. برخی از سازندگان گمنام و تولید کنندگان مبل های راحتی، با استفاده از متریال نامناسب و تقلبی یا تجهیزات ضعیف و قدیمی به ساخت نمونه های نامرغوب مبلمان اقدام می کنند.
در برخی موارد نیز تلاش می کنند تا آن را به جای برندها معروف و مرغوب بفروشند!
در این موارد هنگام خرید دقت کافی به خرج داده و از این موارد غافل نشوید.

• اسکلت مبل راحتی بسیار مهم است!

اسکلت در واقع پایه و اساس هر مبل است و از شکل ظاهری تا دوام آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
بهتر است هنگام خرید مبلمان، از جنس اسکلت پرس و جو کنید و در مورد آن اطمینان پیدا کنید.

• رنگ مبلمان و تاثیر آن در دکوراسیون را دست کم نگیرید!

رنگ مبلمان و اثری که در شکل گیری نمای دکوراتیو محیط دارد مورد مهمی است که غفلت از آن می تواند بسیاری از زحمات و هزینه هایی را که برای تدارک یک دکوراتیو زیبا صرف کرده اید به هدر دهد.
هماهنگی این بخش با رنگ و حال و هوای سایر قسمت های دکوراسیون داخلی مانند یک مکمل عمل کرده و کار شما را به نتیجه خوبی می رساند.
پس بهتر است. در این مورد نیز دقت کافی داشته باشید.

و در پایان… راحت و زیبا انتخاب کنید!

انتخاب و خرید ملزومات زندگی آپارتمانی از جمله مبلمان چالشی است. که اگر به درستی آن را طی کنید. خانه راحت و زیبایی خواهید داشت.
در غیر این صورت، با صرف هزینه های زیاد و تهیه لوازم زیاد یا گران قیمت نمی توان این مزایا را به دست آورد.
نکاتی مانند سلیقه شخصی و برند مورد علاقه هم در این موارد با شما همراه هستند. تا بتوانید بهترین ها را از هر نظر انتخاب و خریداری نمایید.
برای انتخاب نمونه مناسب مبلمان که با فضای آپارتمان شما هماهنگ باشد، هم چنین می توانید از ایده های کارشناس فروش کمک گرفته و با نشان دادن یا توصیف محل زندگی خود، مبل مناسب برای آن را انتخاب کنید.

همچنین در صورت تمایل بخوانید: ویژگی های مبل راحتی جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *