دکوراسیون

قیمت آباژور را از کجا بپرسیم؟

قیمت آباژور از جمله مواردی است که در تهیه لوازم دکوراسیون منزل اهمیت زیادی دارد و از طرفی زیبایی و نور ملایم و قابل تنظیم آن هم نقش خوبی در محیط ایفا می‌کند. اما این وسیله تنها نقش زینتی ندارد و گاهی به عنوان نور کاربردی و چراغ مطالعه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تنوع مدل‌های این کالا باعث شده تا بتوان از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. مدل‌های متنوع و متفاوت آن، از اتاق خواب و سالن پذیرایی تا دفتر کار و اتاق کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در این مطلب، به بررسی این کالای دکوراتیو پرداخته و مراکزی که قیمت آن را تعیین می‌کنند به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قیمت آباژور چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت این بخش از کالای دکوری هم مانند مدل‌های آن بسیار متنوع است.
فروشگاه‌های لوازم لوکس روشنایی و سایت‌های فروش اینترنتی از مراکزی هستند که درباره قیمت این نوع کالای دکوراسیون اطلاعاتی در اختیار شما می‌گذارند.
انواع این کالا، بسته به نوع متریالی که در ساخت آنها بکار گرفته می‌شوند قیمت گذاری می‌شوند. خارجی یا ساخت داخل بودن این تزئینات دکوری هم بر قیمت آنها موثر است.
در سال‌های اخیر و با استقبال خوبی که از کاربرد آن شده، مدل‌های بسیار متفاوتی از آن هم به بازار آمده است.

چرا آباژور می‌خریم؟

آیا تصمیم به تهیه این وسیله زینتی و دکوری برای منزل یا محل کار خود گرفته‌اید؟
اگر اینطور باشد بهتر است قبل از هر اقدامی از خود بپرسید چرا آباژور می‌خرم؟
جواب این سوال راهنمای خوبی برای انتخاب نوع و مدل این محصول الکتریکی خواهد بود.
برای مثال اگر از این وسیله به‌عنوان چراغ خواب استفاده می‌کنید، پس به نور کاربردی آن نیاز دارید. ولی اگر کاربرد آن، تنها جنبه تزئینی دارد، بهتر است به ظاهر آن توجه بیشتری داشته باشید.
هر یک از این موارد می‌توانند بر قیمت آباژور تاثیر بگذارند.

همچنین در این زمینه بخوانید : راهنمای کامل خرید آباژور

مدل‌های آباژور را بهتر بشناسیم…

همه ما نمونه‌ای از این کالای دکوراتیو را دیده یا مورد استفاده قرار داده‌ایم.
اصلی‌ترین مدل‌های این کالای تزئینی روشنایی دو فرم رومیزی و پایه‌بلند یا ایستاده هستند.
در هر دو مدل بخش‌های پایه و سرپوش یا کلاهک وجود دارد. چراغ بکار رفته در هر مدل هم بسته به میزان و شدت نور مورد نیاز، انتخاب و بر روی پایه، نصب می‌شود.

در این رابطه می‌توانید نوشتار : انتخاب مدل آباژور را نیز مطالعه نمایید.

آباژور رومیزی

دارای پایه کوتاه بوده و نسبت ارتفاع پایه و محیط کلاهک آن مشخص است.
از این مدل همانطور که از نامش پیداست، روی میز یا پاتختی استفاده می‌شود.
نور قابل تنظیم و روشنایی غیر مستقیم این نوع چراغ را می‌توان برای مطالعه یا انجام کارهای شخصی مورد استفاده قرار داد.

آباژور ایستاده

آباژور ایستاده نوع دیگری از این کالای الکتریکی است.
این نوع هم دارای تنوع زیادی در مدل، رنگ و نقش است.
قیمت آن در مدل‌های مختلف با هم تفاوت‌های کلی دارد. به‌طوری که افراد با سلیقه‌ و بودجه‌های مختلف می‌توانند نمونه‌ای را انتخاب و خریداری کنند.
از این نوع وسیله، به عنوان بخش مهمی از دکوراسیون سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شود، تا جایی که آن را آباژور کنار سالنی هم می‌نامند.
مدل پایه بلند این کالای دکوری، به‌ویژه در مکان‌هایی با وسعت بیشتر مانند سالن‌های وسیع و اتاق خواب‌های بزرگ، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوامل موثر بر قیمت آباژور

عوامل زیادی بر قیمت گذاری این کالای دکوراتیو موثرند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نوع متریال مصرفی:

بی‌شک، مواد اولیه بکار رفته در ساخت این وسیله تزئینی و کاربردی، در تعیین قیمت نهایی آن بسیار موثرند. پارچه بکار رفته در کلاهک، جنس پایه آباژور و نوع سیم‌کشی و چراغ بکار رفته در آن، همه در قیمت گذاری این کالای دکوری تاثیر گذار هستند.

• مونتاژ قوی و کیفیت ساخت:

ساخت وسایل دکوری و نحوه مونتاژ قطعات، از جمله مواردی هستند که در مشخص کردن قیمت نهایی دخالت دارند. هرچه این کار دقیق‌تر و با ظرافت بیشتری انجام شود محصول نهایی باکیفیت‌تر بوده و در نتیجه قیمت آن هم بیشتر است.

• خارجی یا داخلی بودن:

کالاهای خارجی بخاطر مراحلی که برای ورود به داخل کشور طی می‌کنند معمولا قیمت‌های بالاتری دارند. در حالی که آباژورهای ساخت داخل با جنس و قیمت مناسب هم در بازار وجود دارد. این مدل‌ها را می‌توان به راحتی از بازار یا فروشگاه اینترنتی داخلی تهیه کرد.

• محل خرید آباژور:

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت تاثیر می‌گذارد، مرکزی است که از آن خرید می‌کنید. بعضی فروشگاه‌ها بدون دادن ضمانت و خدمات، کالای برق از جمله آباژور را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.

• اندازه:

این وسایل روشنایی در اندازه‌های مختلفی تهیه می‌شوند. هر مدل با اندازه‌ای که دارد برای فضای خاصی مناسب است. تهیه این کالا در اندازه مناسب باعث می‌شود تا قیمت آن با هزینه پرداخت شده بابت آن جور دربیاید.

• تنظیم نور:

در بعضی مدل‌های این نوع چراغ دکوراتیو، تنظیم میزان و شدت نور امکان پذیر است. از چنین مدل‌هایی معمولا برای چند منظور استفاده می‌شود. مثلا با نور کمتر به‌عنوان چراغ خواب و با شدت قدری بیشتر به عنوان چراغ مطالعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاهی هم این وسایل نور موضعی داشته و بخش خاص یا قسمت هنری از فضا را نمایش می‌دهند.

• محصولات هوشمند:

استفاده از بردهای هوشمند در ساخت لوازم الکتریکی مانند آباژور، از جمله مواردی است که قیمت نهایی محصول را بالا می‌برد. اگر مایل به داشتن چنین کالای مدرنی باشید باید بابت این تکنولوژی برتر، هزینه بیشتری پرداخت نمایید.
از مجموعه آنچه گفته شد درمی‌یابیم که خرید آباژور را باید با دقت و حوصله انجام داد.

توجه به مواردی هم‌چون متریال مصرفی و ساخت دقیق و ظریف کالا، باعث می‌شود تا علت قیمت بالا یا مناسب آن را بفهمیم.

مشخص شدن اینکه آن را به چه منظور تهیه می‌کنیم هم از مواردی است که در تعیین قیمت تاثیر گذار است.
خرید نمونه‌های ایرانی می‌تواند تا حدودی باعث صرفه جویی در هزینه باشد. نمونه‌های خارجی بخاطر مخارج واردات کالا معمولا گران قیمت‌تر هستند.
اگر این وسیله را برای جهیزیه عروس تهیه می‌کنید، بهتر است علاوه بر قیمت و کیفیت، به ظاهر و زیبایی آن هم توجه کافی داشته باشید.
در پایان بار دیگر یادآوری می‌کنیم که مثل همیشه، این سلیقه ونظر شماست که تکلیف خرید نهایی را معلوم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *