انواع تشک

ضخامت تشک رویال

ضحامت تشک رویال

ضخامت تشک رویال ؟!

حداقل اندازه ضخامت تشک رویال از 12 سانتی متر شروع شده و تا 30 سانتی متر ادامه دارد. تشک رویال، تشکی مدیکال و طبی است که در انواع مختلف فنری و غیر فنری تولید می شود. تشک رویال یک تشک پر طرفدار است. به طوری که مردم از کوچک تا بزرگ آن را برای خوابی راحت انتخاب می کنند. مسئله قابل توجه در تشک های طبی رویال ضخامت آن هاست. در واقع فنری بودن یا نبودن تشک روی ضخامت تشک رویال تاثیر گذار است. حتما می پرسید متظور از ضخامت تشک چیست؟ با سایت گرم و نرم همراه شوید تا به سوالاتتان پاسخ دهیم.

منظور از ضخامت تشک رویال چیست؟

صحبت از ضخامت تشک رویال شاید برای برخی نامفهوم باشد. وقتی از ضخامت تشک رویال حرف می زنیم منظورمان ارتفاع آن است. تاثیر ضخامت تشک رویال در راحتی آن، موضوعی است که اهمیت زیادی دارد.

درواقع اگر تشک رویالی که انتخاب می کنید فنری باشد یک ضخامت دارد. اگر تشک رویال انتخابی شما بدون فنر باشد یک ضخامت دیگر. تشک رویال مناسب، تشکی است که ارتفاع متناسبی از تخت داشته باشد. نه طوری باشد که وقتی روی آن می خوابید در ارتفاع زیادی باشد. نه این که ضخامت تشک آنقدر کم باشد که سختی کف خوشخواب را حس کنید.

 آیا ضخامت تشک رویال در تشک های فنری و غیر فنری فرق دارد؟

شاید فکر کنید که همه تشک های طبی رویال در یک ضخامت و ارتفاع خاصی هستند. اما این درست نیست. ضخامت تشک های رویال در اندازه های مختلف متفاوت است. حتی در تشک های فنری و غیر فنری رویال هم فرق دارد.  تشک های فنری رویال نسبت به تشک های معمولی ضخیم ترند. منظور از ضخیم تر بودن این است که ارتفاع بیشتری دارند. علت آن هم وجود فنر در تشک است. در واقع فنر باعث می شود که ارتفاع تشک رویال بیشتر شود.

تشک های غیر فنر دار رویال بیشتر برای مریضان ارتوپد توصیه می شوند. این مدل از تشک های رویال ارتفاع کمتری نسبت به فنر دار ها دارند. این که ضخامت تشک رویال در بدون فنر ها کمتر است، نشانه بد بودنشان نیست. تشک های رویال، تشک های طبی و استاندارد هستند. بنابراین نمی توانند باعث آسیب به بدن شوند. این یعنی این که چه در فنر دار و چه در بدون فنر، ضخامت مناسبی برای تشک رویال در نظر گرفته شده است. پس همگی این موارد نشان دهنده این است که داشتن، فنر روی ضخامت تشک رویال موثر است. اما این تاثیر دلیلی بر بهتر بودن تشک های فنر دار نیست.

چه مواردی در ضخامت تشک رویال تاثیر گذار است؟

ارتفاع یا ضخامت تشک رویال به موارد زیادی وابسته است. بسیاری از عواملی که به نظر ساده می آیند، بر ضخامت این تشک تاثیر می گذارند. ارتفاع کم یا زیاد روی کیفیت و راحتی خواب تاثیر می گذارد. پس بهتر است برای داشتن خوابی راحت تر، با توجه به شرایط بدنیتان، ارتفاع مناسبی را برای ضخامت تشک رویال انتخاب کنید. ضخامت تشک رویال مسئله ای سلیقه ای است. پس اگر جزء افرادی باشید که تشک ضخیم دوست دارند، به مواردی که در ادامه گفته می شود خوب توجه کنید.

ارتفاع تشک رویال به موارد زیر بستگی دارد:

  • تشک انتخابی شما فنر دارباشد یا خیر؟
  • تشک منتخب یک نفره است یا دونفره؟
  • تشک رویال انتخاب شده نرم است یا سفت؟
  • درجه نرمی تشک رویال چقدر است؟
  • ابعاد کلی تشک رویال چقدر است؟
  • چه ارتفاعی برای خواب شما مناسب است؟
  • در صورت مراجعه به پزشک ضخامت توصیه شده حدودا چقدر است؟

ضخامت مناسب تشک رویال چقدر است؟

راحتی در خواب برای افراد مختلف، متفاوت است. به همین دلیل است که تشک ها با درجه نرمی مختلفی تولید می شود. تشک های رویال هم همین طور هستند. ضخامت تشک برای تشک های فنر دار یک چیز و برای غیر فنر دار یک چیز دیگر است. همین طور برای انواع دیگر تشک های رویال هم این گونه است. ضخامت تشک رویال کودک و نوجوان اندازه های خودش را دارد. تشک بزرگسال یا دونفر نیز اندازه و ضخامت خاص خودش را دارد. مسئله مهم این است که اندازه ثابت و مشخصی برای ضخامت تشک رویال وجود ندارد.

در واقع ضخامت تشک رویال به انتخاب هر شخص بستگی دارد. به عبارت دیگر ارتفاع تشکی که انتخاب می کنید به راحتی و سلیقه خودتان بستگی دارد. با همه این ها اما یک سری اندازه حداقلی و حداکثری برای آن در نظر گرفته شده است. حداقل اندازه ضخامت تشک رویال از 12 سانتی متر شروع شده و تا 30 سانتی متر ادامه دارد.

ضخامت تشک های رویال در اندازه های مختلف:

اندازه های در نظر گرفته شده به ترتیب و برحسب میلیمتر می باشد:

  • تشک های بدون فنر
  • 120
  • 190
  • تشک های فنردار
  • 220
  • 240
  • 250
  • 260
  • 280
  • 300

آیا ضخامت تشک رویال ارتباطی با اندازه اشخاص دارد؟

زمانی که شما تصمیم می گیرید تشک مورد نظرتان را خریداری کنید، به موارد مختلفی توجه می کنید. اولین مسئله ای که در نظر می گیرید راحتی شماست. وقتی سراغ یک تشک می روید آن را لمس می کنید که ببینید راحت است یا نه؟ ممکن است حتی رویا آن دراز هم بکشید. مجموعه گرم و نرم هم پیشنهاد می کند که حتما این کار را بکنید. اما آیا راحتی به تنهایی کافی است؟ درست است که خواب راحت اهمیت زیادی دارد اما مسئل مهم تری هم وجود دارد. تشکی که انتخاب می کنید باید به قد و اندازه شما بخورد. به عبارت بهتر باید با اندازه اندام و بدن شما متناسب باشد.

از طرفی درجه نرمی یا سفتی آن نباید طوری باشد که به بدنتان آسیب یزند. وقتی روی تشک رویال می خوابید همه این ها را به بهترین نحو ممکن احساس می کنید. در کنار این مزایا ارتفاع مناسبی هم برای ضخامت تشک رویال در نظر می گیرید. سعی کنید با توجه به ویژگی های بدنی خود ضخامتی مناسب برای تشک رویال انتخاب کنید. طبق استاندارد های تعریف شده برای تشک های رویال و مدیکال ضخامت مناسب تقریبا حدود 12 سانتیمتر است. پس ضخامت تشک رویال با قد و اندازه شما هم در ارتباط است و متناسب با آن کم یا زیاد می شود.

سخن پایانی

طبق توصیه گرم و نرمی ها، تشکی که انتخاب می کنید باید علاوه بر راحتی، ضامن سلامت و کیفیت خوابتان هم باشد. تشک رویال با ضخامت مناسب بهترین انتخابی است که به شما پیشنهاد می کنیم.

نوشته های مشابه