انواع روتختی

سرویس لحاف ارزان بخریم؟ 

خرید سرویس لحاف ارزان چه مزیتی دارد؟ میشود نام آن را مزیت گذاشت یا خیر؟ رو تختی از جمله کالاهایی است که در طول شبانه روز، به طور مستقیم با پوست و بدن شما در ارتباط است. همچنین ۸ ساعت از خواب شما توسط کالای خواب تامین می شود. سرویس لحاف بخشی از مایحتاج شما، هنگام خواب است. پس مهم است از چه روتختی و تشکی استفاده می کنید. انواع ناراحتی های پوستی و تنفسی، اگزما و حساسیت نتیجه خرید یک سرویس لحاف ارزان می باشد.
پس اگر سلامتی فرزندان و خود تان مهم است. این مطلب مهم را در نظر بگیرید. تا مشکلات نا خواسته ای در صورت خرید سرویس لحاف ارزان برای شما پیش نیاید. بنابراین اگر قصد خرید یک روتختی ارزان را دارید، توصیه می کنم قبل از هر اقدامی تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله بررسی خواهیم کرد :

۱. سرویس لحاف ارزان شامل چیست ؟
۲. چرا گاها سرویس لحاف ارزان میباشد ؟
۳. دلیل اختلاف قیمت کالای خواب در چیست ؟
۴. مشکلات خرید سرویس لحاف ارزان ؟
۵. مقایسه نادرست و عدم رضایت از خرید
۶. چگونه بفهمیم سرویس لحاف با کیفیت خریده ایم ؟
۷. نکات کلیدی در کیفیت سرویس لحاف ارزان ؟

سرویس لحاف ارزان شامل چیست ؟

یک سرویس لحاف معمولا شامل : یک لحاف، یک ملحفه تشک و روبالشی می باشد. آن ملحفه ها در طول خواب شبانه تا صبح شما را در بر می گیرند. انتخاب نادرست می تواند تهدید جدی برای سلامتی شما و خانواده تان باشد. افرادی که معیار اول را خرید قرار میدهند باید این هشدار را جدی بگیرند. گاهی کمی بیشتر هزینه کردن، از چندین بار هزینه کردن بهتر است. حتی پیش آمده که هزینه هایی صرف بازگرداندن سلامتی باید پرداخت شود.

چرا گاها سرویس لحاف ارزان میباشد ؟



اینطور فرض می کنیم که قصد داریم؛ یک سرویس لحاف ارزان را خریداری کنیم. در قدم اول شروع می کنیم به جستجو سایت های مختلف … بعد از جستجو اولیه می بینیم که مدل های متنوعی از کالای خواب برای فروش به نمایش گذاشته شده است. گاها پیش می‌آید که برخی سایت ها به ظاهر کالای مشابهی برای فروش میگذارند. چرا میگوییم ظاهرا ..!! خب مسلما از نظر قیمت با یکدیگر فرق دارند.

پس اغلب افراد سراغ فروشگاهی می روند که، با قیمت کمتری همان سرویس خواب را به دست مشتری برساند. به نظر شما این دو کالا از دو فروشگاه با قیمت متفاوت، دقیقا مشابه و از یک جنس هستند؟! قطعا اینگونه نیست. در جهانی زندگی می کنیم که هر روز شاهد رقابت بین تمامی اجزای جهان هستیم. پس این یک اتفاق غیر طبیعی است. چگونه یک سرویس لحاف می تواند ارزان باشد ولی جنس خوب داشته باشد…؟

دلیل اختلاف قیمت کالای خواب در چیست؟



بعد از خواندن مطالب پیشین، این سوال در ذهن شما مطرح می شود که اختلاف قیمت از کجا سرچشمه می گیرد؟ دلیل آن چیست؟ مهم ترین دلیل این اختلاف قیمت، در مواد مصرفی می باشد که در تولید یک سرویس لحاف به کار گرفته می شود. اگر اهل حساب کتاب هستید متوجه خواهید شد. امکان ندارد از بهترین و با کیفیت ترین پارچه و الیاف استفاده کنید. ولی قیمت تمام شده آن پایین تر از سایر فروشگاه ها باشد. جالب است که بدانید، ۹۹% پارچه های روتختی از موارد وارداتی می باشند. یعنی در سه درجه کیفی مختلف وارد کشور ما می شوند.

مشکلات خرید سرویس لحاف ارزان؟

۱. اولین مشکل ظاهر روتختی شما می باشد. درست است که پارچه استفاده شده در سرویس لحاف، مطابق با عکس محصول است. اما در عمل، پارچه به نظر کهنه و رنگ و رو رفته دیده می شود. گویا چندین بار شسته و در آفتاب پهن کرده ایم.

۲. مشکل دوم هنگام شستن رخ میدهد. ممکن است با چندبار شستن الیاف رو تختی شما از هم گسسته شود. یعنی به طور کامل از بین برود. چون دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت. از مشکلات بعدی که در پی خواهد داشت دون دون شدن یا همان پرز دادن می باشد. که بعد از چندین بار شستشو پیش خواهد آمد.

۳. مشکل اصلی خطری است که برای سلامتی شما ایجاد خواهد کرد. الیاف بازیافتی سلامتی شما را تهدید می کند. ایجاد آلرژی های پوستی و تنفس گرده های الیافی که در نتیجه استفاده در طول شب استشمام می کنید. میتواند برای شما ناراحتی های تنفسی به همراه داشته باشد.

۴. مشکل چهارم هزینه های بعدی، در طی انتخاب نادرست است. چون در عرض چند ماه دیگر کاربردی برای شما نخواهد داشت. از طرفی مجبور هستین تا برای یک سرویس لحاف دیگر، هزینه کنید.

 

مقایسه نادرست و عدم رضایت از خرید

اینکه اکثر افراد از خرید های اینترنتی خود ناراضی هستند. ادعا میکنند که کالای خریداری شده با عکسی که دیدن تطابق ندارد‌. مشهود ترین دلیل این عدم تطابق، فدا کردن کیفیت به ارزان قیمت بودن آن میکنند. اغلب افراد تصور میکنند دو کالا با قیمت های متفاوت، دارای قیمت یکسانی هستند. اما اینگونه نیست کاملا در اشتباه هستید. گاها رخ می دهد سرویس خواب از الیافی با گرماژ متفاوت ساخته می شود. گرماژ میزان فشردگی الیاف را نشان میدهد. پس سرویسی که از گرماژ پایین تری استفاده می شود، قیمت کمتری هم خواهد داشت.

گرماژ با قیمت رابطه مستقیمی دارد. حتی اتفاق افتاده است که از الیاف های بازیافتی یا چند بار بازیافت استفاده می کنند. هرچه از الیاف نو به سمت الیاف کهنه تر و بازیافتی تر می رویم. مسلما قیمت آن هم پایین خواهد آمد. مطمئنا این نکات را هیچ فروشنده ای به شما نخواهد گفت. اما اگر هوش خرید بالایی داشته باشید، از قیمت محصول پی به این رخداد ها خواهید برد. پس عامل اصلی ناراضی بودن از خرید، کیفیت را فدای قیمت ارزان کردن است.

چگونه بفهمیم سرویس لحاف با کیفیت خریده ایم؟

قیمت یک سرویس لحاف ارزان از پارچه و الیاف بی کیفیت پیروی می کند. کیفیت رو تختی به الیاف با گرماژ بالا و جنس خوب بستگی دارد. همچنین الیاف موسوم به الیاف توپی از الیاف با کیفیت تولید کشور کره محسوب می شود. باعث افزایش کیفیت سرویس روتختی لحاف شما خواهد شد. این الیاف توپی بهترین نوع الیاف هستند. این الیاف علاوه بر اینکه نرم و سبک و راحت هستند. قابلیت شستشو به دفعات زیاد را نیز دارا هستند. سپس در اثر شستشو مداوم، لحاف پف خود را از دست نمیدهد. پس تا مدت ها حالت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

روتختی با کیفیت

روتختی های با کیفیت از پارچه های ایرانی، چینی و ترک با کیفیت تهیه می شود. شما با لمس پارچه و میزان لطافت به طور حتم متوجه کیفیت بالای کار خواهید شد. همچنین شما با لمس کردن پارچه و میزان لطافت آن و همچنین رنگ و طرح پارچه و مطابقت آن با عکس های محصول می توانید به کیفیت پارچه روتختی پی ببرید.

مثال

مثلا بخواهیم حساب کنیم می بینیم که، روتختی دو نفره ۸ متر پارچه برای تهیه نیاز دارد. اگر عامل قیمت روتختی و لحاف، پارچه باشد. متوجه می شویم که قیمت ۸ متر پارچه، از قیمت رو تختی ارزان، خیلی بیشتر می شود. حالا بدون اینکه قیمت الیاف، سود تولید کننده، هزینه دستمزد کارگر و ..‌ را در نظر بگیریم. حتی با حذف این موارد بازهم سرویس لحاف باید قیمت بالاتری داشته باشد.

نکات کلیدی در کیفیت سرویس لحاف ارزان؟



۱. به یاد داشته باشید هیچ ارزانی بی دلیل نیست. پس با پیشنهاد های ارزان وسوسه نشوید و شک کنید.
۲. جنس پارچه و الیاف استفاده شده تاثیر زیادی بر روی قیمت آن دارد. پس کالایی که ارزان فروخته میشود از پارچه و الیاف نا مرغوبی تهیه شده است.
۳. مهمان های چندماهه اتاق خواب شما، الیاف های چینی درجه دو و سه، بازیافتی باعث افت شدید قیمت می شود. پس اگر قصد دارید پولتان را دور بریزید، حتما سرویس لحاف ارزان بخرید.
۴. با شنیدن نام سرویس خواب ترک وسوسه نشوید. برند ترک، دارای نام تجاری معتبر می باشد. پس با جستجو کردن در اینترنت، اطلاعات برند را خواهید دید.

سخن پایانی :



انتخاب با شماست که سرویس لحاف ارزان بخرید یا خیر. میتوانید یک سرویس لحاف ارزان بخرید و سلامتی خود را به خطر بیندازید. یا سرویس لحافی بخرید با اندک هزینه بیشتر، اما با بیمه کردن سلامتی خانواده و عزیزان تان همراه باشد.
فراموش نکنید همیشه هر ارزان خریدنی، هنر نیست. و هیچ ارزانی بی دلیل نیست. پس با یک انتخاب هوشمندانه از خرید خود لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *