انواع تشک

راهنمای خرید تشک کودک

این نوشتار به عنوان یک راهنمای خرید تشک برای فرزندان شما در سنین پایین نوشته شده است. و در آن سعی نمودیم نکات مهم و کلیدی در انتخاب تشک مناسب برای کودکان را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهیم.
واضح و مبرهن است که یکی از نیازهای اصلی بچه‌ها برای رشد و بالندگی خواب مناسب و راحت می‌باشد. و این امر در سلامت جسمی و روحی آن‌ها تاثیر چشمگیر و بسزایی دارد.

در ساعات شبانه و زمان استراحت، ذهن کودکان به مرور موضوعات و اعمال انجام گرفته در طی روز می‌پردازد.
همچنین در این زمان که بدن در حال استراحت است، هورمون ها و غدد داخلی مغز در حال ساخت و ساز و رشد این بخش مهم هستند.
از این رو داشتن خوابی راحت برای کودک بسیار مهم بوده. و سبب بالارفتن میزان هوش و سلامت او در دراز مدت خواهد شد.

یکی از موارد تاثیر گذار بر این مساله مهم، تشک مناسب است. که نقشی اساسی در بستر و زمان خواب بر عهده دارد، اما برای انتخاب یک تشک مناسب چه باید کرد؟
با ما باشید.

سایر مطالب: دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

راهنمای خرید تشک مناسب کودکان

انتخاب تشک مناسب برای کودکان به موارد زیادی وابسته است، برای نمونه اگر فرزند شما در هنگام خواب زیاد غلت می‌زند و یا دارای آلرژی و حساسیت به برخی مواد خاص می‌باشد، تشک مناسب برای او نیز نسبت به بقیه متفاوت خواهد بود.

بهترین تشک برای کودکان دارای آلرژی چیست؟

اگر فرزند شما از آلرژی رنج می‌برد، با انتخاب تشک مناسب برای او تسکین و برطرف شدن این مشکل و نهایتا آرامش و خواب راحت شبانه را فراهم خواهید نمود.
به همین دلیل تشک انتخابی باید خواص ضد حساسیت و آلرژی داشته باشد. و جلوی ورود هرگونه گرد و غبار (حتی ریزترین ذرات) را بگیرد زیرا یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد آلرژی همین ذرات گرد و غبار هستند.
معمولا انواع تشک مموری فوم یا همان فوم هوشمند دارای خواص آنتی آلرژی هستند. و به همین دلیل یکی از پر تقاضاترین محصولات برای افراد دارای حساسیت و آلرژی به شمار می‌آیند.

راهنمای خرید تشک برای کودکانی که در خواب زیاد غلت می‌زنند

غلت زدن زیاد در هنگام خواب ممکن است سبب تاثیرات منفی در کیفیت این پروسه و به تبع آن سلامت روحی و جسمی گردد.
به همین دلیل پیدا کردن تشکی که بتواند به کاهش این امر کمک نماید امری مهم و ضروری است.
انواع تشک ساخته شده از فوم به دلیل پوشش و حفاظت کافی بدن و همچنین درصد بالای راحتی برای کودک، گزینه مناسبی در راستای کاهش غلت زدن و تکان‌های غیر ارادی در هنگام خواب هستند.

چه تشکی برای رشد کودکان مناسب است؟

فرقی ندارد که سن کودک شما چقدر است، داشتن یک خواب خوب شبانه موضوعی مهم و تاثیر گذار بر رشد و توانایی او در انجام کارهای روزانه به شمار می‌رود.
همچنین این امکان وجود دارد که با بالا رفتن سن فرزندتان به ویژه در دوران نوجوانی او به تدریج از تشک های سفت تر استفاده کند.
انتخاب یک تشک با درجه حفاظتی بالا و پوشش کافی از ایجاد درد و گرفتگی ماهیچه و عضلات پیشگیری نموده. بدن و ساختار اسکلتی به ویژه ستون مهره های کودک را به حالت طبیعی نگه می‌دارد.

راهنمای خرید تشک مناسب برای کودک و نکاتی مهم

• چه نوع تشکی؟

به مانند انواع تشک بزرگسال، این کالا نیز برای کودکان در انواع فنری متصل و منفصل، مموری فوم و لاتکس تولید می‌گردد. که هریک خواص و ویژگی متفاوتی دارند.

• کدام تشک بیشتر از اعضای بدن کودک محافظت می‌کند؟

بیشترین میزان حفاظت و پوشش بدن در تشک های فنری منفصل، مموری فوم و لاتکس دیده می‌شود. که هریک به نحوی نسبت به سایر انواع تشک دارای مزیت هستند.
تشک های فنر منفصل اغلب از ساختاری راحت برخوردار می‌باشند. که شامل چندین لایه مختلف بوده و هریک کارکردی اختصاصی دارند.
این در حالی است که انواع تشک مموری فوم بافتی متراکم داشته و قابلیت انطباق با فرم و شکل بدن را دارا هستند. این ویژگی سبب کاهش و جلوگیری از گرفتگی بدن و به دنبال آن بیدار شدن کودکان در نیمه شب می‌گردد.
تشک لاتکس دارای سیستم گردش آزادانه هوا می‌باشد. و برای کودکانی که دمای بدن بالایی دارند. و همچنین استفاده در جاهای گرم بسیار مناسب است.

نکته مهم:

در هنگام جستجو برای تشک فنر منفصل به تعداد فنر آن توجه داشته باشید.
هرچه تعداد فنر به کار رفته در یک تشک بالاتر باشد. یعنی میزان حفاظت آن بیشتر بوده. و در صورت کمتر بودن تعداد فنر احتمال ضخامت فنرها و سفتی تشک بالاتر است.

در این زمینه بخوانید: تشک فنر منفصل

• راهنمای خرید تشک مموری فوم بر اساس درجه سفتی

تشک های مموری فوم و لاتکس با دانسیته خود سنجیده می‌شوند.
تشک های دارای فوم با کیفیت، دانسیته یا چگالی در حدود چهار یا پنج پوند دارند. (هر پوند در حدود ۴۵۳ گرم است) و مقادیر بالاتر از این میزان چگالی، دارای درجه سفتی بیشتری هستند.

• سایر تشک های مناسب برای حساسیت

برای کودکان دارای حساسیت استفاده از تشک های ساخته شده با مواد مصنوعی که باکتری و ذرات گرد و غبار را جذب نکند گزینه مناسبی است.
هرچند این امر با خرید تشک لاتکس طبیعی، پنبه، پشم خالص یا ابریشم نیز امکان پذیر است، زیرا این مواد به طور طبیعی دارای خواص ضد حساسیت می‌باشند.
بنابراین اگر بستر شما دارای موارد فوق نیست. به تهیه و استفاده از این مواد در آینده فکر کنید !!!

• کودک من شب ادراری دارد، چه کنم ؟

برای حل این مشکل تهیه محافظ تشک و پد قابل شست و شو توصیه می‌شود. تا از تشک در برابر رطوبت و پوسیدگی تدریجی مراقبت نماید.
با این امر شما می‌توانید تا زمان رشد بیشتر کودک و رفع مشکل شب ادراری از تشک استفاده نمایید. و نیازی به تعویض و خرید تشک جدید نیست.

• راهنمای خرید تشک برای کودکان سه ساله

معمولا برای این سنین پیشنهاد می‌شود از تشک مموری فوم استفاده کنید، زیرا مواد حساسیت زا مانند انواع گرد و غبار جذب این تشک نمی‌گردد.
علاوه بر این ساختار فوم موجود در تشک طوری است. که کودک را تحریک به بالا و پایین پریدن بر روی تشک نکرده و از ایجاد صدمه ناشی از این امر بر تشک پیشگیری خواهد نمود.
زیرا همان گونه که می‌دانید کودکان در این سن فعالیت بالایی دارند !!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *