دکوراسیون, مقالات

دیزاین اتاق خواب با کمترین هزینه

بسیارانی عقیده دارند که دیزاین اتاق خواب آن هم به نحو ایده آل و دلخواه تا حدود زیادی مستلزم هزینه و وقت می‌باشد، این حرف تا حدودی درست است اما همیشه اینگونه نبوده و راه های ساده تری نیز وجود دارد !!!
بدان معنا که می‌شود با صرف کمترین هزینه بهترین نتیجه را گرفت، حتما می‌پرسید چگونه !؟
این نوشتار را تا انتها مطالعه نمایید.

تغییر چیدمان

خیلی وقت‌ها اینگونه تصور می‌شود که برای عوض کردن فضای اتاق خواب حتما و حتما باید سراغ تعویض و نوسازی تشک رفت و یا کمد لباس، کشو، دراور و دیگر وسایل را از نو خرید. حتی بعضی افراد بر این باورند که باید لحاف و روکش آن را دور انداخته و به فکر تهیه مدل جدیدتر از آن بود !!!
اما همیشه اینگونه نیست و خوشبختانه همانطور که در بالا عنوان شد گزینه‌های جایگزین و مناسب تری نیز وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان در اتاق خواب ظاهر و حتی احساسی متفاوت پدید آورد.
در نوشتار پیش رو به بررسی این موارد پرداخته و خواهیم گفت که چگونه و بدون نیاز به سر زدن و خرید از فروشگاه های مجلل و گران قیمت، فضای اتاق خود را به زیباترین مدل دلخواه تزئین نموده و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

سایر مطالب : مزایای تشک مموری فوم

نکاتی کوتاه و مفید جهت دیزاین اتاق خواب

عدم پافشاری بر قوانین و فرمول ها

پیش از هرچیز فراموش نکنید که این اتاق (اتاق خواب) متعلق به شماست و بخش زیادی از زمانتان را قرار است در این محل بگذرانید، بنابراین طراحی و احساس مد نظر شما حتما همان چیزی نیست که در کتابهای طراحی و دیزاین بیان شده است. به عبارتی نویسنده یک کتاب از حال و ذائقه شما و بسیارانی از افراد دیگر خبر ندارد، بلکه او تنها برخی قوانین و استانداردهای لازم در رابطه با دیزاین را توضیح داده، حال آنکه امروزه مطابق تکثر سلایق، انواع روشهای طراحی و متد دکوراسیون نیز به وجود آمده که قطعا در یک کتاب جای نخواهد گرفت و علاوه بر این شما هم خبر ندارید که کدام کتاب به طور قطع دستور العمل مد نظر شما را در خود دارد.

گزینش وسایل

تمام اشیا و و سایل موجود در اتاق را به چالش کشیده و با تفکر انتقادی به آن‌ها نگاه کنید. هرچه که فکر می‌کنید قابلیت استفاده و کارآیی ندارد را به راحتی باید حذف نمایید.

چیدمان مجدد

قطعا شگفت زده خواهید شد اگر ببینید با برخی تغییرات کوچک در چیدمان وسایل، نظیر جا به جایی کمد لباس، تغییر موقعیت تابلو نقاشی و دیگر گزینه‌ها چه تحول بزرگی در دکوراسیون و چشم انداز اتاق خوابتان پدید می‌آید. همچنین در نظر داشته باشید که هر چه جابه جایی بیشتر و حتی بزرگ تر باشد نتیجه تغییرات نیز چشمگیر تر خواهد بود. به عنوان مثال تعویض مکان تخت خواب به تنهایی می‌تواند سبب تغییر و تحول در سبک چیدمان اتاق خواب گردد !!!

تزئین بستر با کمترین هزینه در راستای دیزاین اتاق خواب

قرار دادن وسایل ساده و تزئینی در طرفین تخت خواب عملی بسیار راحت، منطقی و در عین حال کم هزینه و پر بازده است، اما توجه داشته باشید که در این امر زیاده روی نشود.
همچنین استفاده از انواع ملحفه و روبالشی با رنگ بندی مختلف و متنوع به تغییر و چشم نواز شدن فضای اتاق خواهد انجامید اما حتما لازم نیست تا تمامی انواع موجود را خریده و هزینه اضافی بپردازید، بلکه انتخاب چند مدل ساده و در عین حال زیبا که با فضای اتاقتان هماهنگی داشته باشد، برای نیل به اهداف گفته شده در بالا کافیست.
همچنین استفاده دوره‌ای از بالش و پتوهای مختلف از لحاظ طرح، شکل و رنگ نیز خود می‌تواند سبب ساز ایجاد تغییرات خیره کننده‌ای در ساختار و نمای اتاق گردد.

به فروشگاه خودتان سر بزنید !!!

بله، درست خواندید شما یک فروشگاه دارید !!!
کافیست لیستی از وسایلی که مدت مدیدی بدون استفاده در یک گوشه از منزل یا انباری قرار داده شده اند را تهیه نمایید.
مثلا بالشی که تاکنون بلا استفاده مانده، انواع وسایل دستی، عتیقه، گلدان، ظروف و دیگر اشیا که در حال خاک خوردن درون انباری منزل هستند، همه به نوبه خود این قابلیت را دارند تا بتوان هر کدام را در یک جای خاص به کار برده و نقش جدیدی به آن‌ها بخشید.

پذیرش قدرت تغییر و تحول نقاشی و ارتباط آن با دیزاین اتاق خواب

نیازی به گفتن نیست که تابلوهای نقاشی به دلیل وجهه تزئینی که دارند، تا چه میزان مورد توجه مردم بوده و با قیمت بالایی به خرید و فروش می‌رسند، حال اگر شما هم دستی بر این کار دارید تزئین اتاق خواب خودتان بهترین گزینه برای شروع است.

برجسته کردن و شخصیت دادن به دیوارها

آیا آماده ایجاد تغییر در دیوارهای سفید و ساده اتاقتان هستید؟ اگر پاسخ مثبت است همین الان دست به کار شوید !!!
استفاده از نقاشی‌های ساده بر روی یکی از دیوارها و قرار دادن انواع کاغذ دیواری متحرک بر روی سایر دیوارها سبب ایجاد دگرگونی بی نظیری در اتاق خواهد شد.
همچنین بهره گیری از یک رنگ نسبتا متفاوت با دیوارها در سقف اتاق، جلوه خاصی به این بخش خواهد داد.

طراحی کف

استفاده از انواع پالت، موکت و همچنین قالی و فرش نقش مهمی در تزئین فضای زیر پایتان دارد که می‌توانید از میان طیف وسیع رنگ و طرح موجود در بازار، گزینه دلخواه خود را انتخاب و به کار ببرید.

 

کاربرد آیینه در دیزاین اتاق خواب

این کار یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین موارد در چیدمان اتاق خواب به شمار می‌رود. بدین جهت که آیینه علاوه بر کاربرد تعریف شده خود، قابلیت کمک به نورپردازی و روشن تر شدن اتاق را داشته، فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان می‌دهد. پس از معجزه آیینه غافل نشوید !!!

تغییر با ابزارهای کوچک

گاهی اوقات نصب یا تعویض چند دستگیره جدید بر روی کمد لباس یا کشو می‌تواند در نمای محیط دگرگونی پدید آورد. همچنین گذاشتن و چسباندن کاور با طرح و رنگ متنوع یا چند عکس دلخواه بر روی کمد سبب ساز تغییر حال و هوای اتاق خواهد شد.

احساس تازگی

هیچ چیز شبیه عطر گل‌ها و یا هر رایحه خوش دیگر احساس شادابی و طراوت در اتاق ایجاد نمی‌کند، اما برای این کار حتما لازم نیست که هر روزه انواع مختلف گل را از شاخه چیده و به اتاقتان بیاورید، بلکه استفاده از اسپری معطر با رایحه انواع گل کار را برای شما آسان نموده است. علاوه بر این انواع خوشبو کننده نظیر عود، آویز عطری و … نیز برای این امر با قیمت بسیار مناسب وجود دارند.

استفاده حدکثری از فضا در دیزاین اتاق خواب

هرگز از نقش بخش‌های فوقانی وسایلی مانند کمد، کشو و … غافل نشوید. این فضاها را می‌توان با قرار دادن انواع گلدان، وسایل دکوری و همچنین مهمتر از همه لوازم مورد نیاز پر کرد. بدین ترتیب و با کمی خلاقیت علاوه بر زیبا شدن بیشتر اتاق خواب، در فضای آن نیز صرفه جویی خواهد شد.

تقویت روشنایی

شاید فکر کنید برای این کار باید حتما لامپی جدید و پر نور تر از قبل خرید و یا بدتر از آن پنجره تازه اضافه نمود !!! اما باید بگوییم که گاهی با تمیز کردن شیشه پنجره اتاق و رفع تیره گی آن نتایج غیر قابل باوری به دست خواهد آمد که سبب زیر و زبر شدن روشنایی اتاق می‌گردد.

مرتب کردن اتاق

اما در کنار تمام مواردی که گفته شد یک نکته بسیار حائز اهمیت بوده و آن هم نظم و پاکیزگی اتاق خواب است. توجه داشته باشید هر چقدر هم که دست به تغییر و جا به جایی لوازم بزنید، اگر اتاقتان هر روز مرتب نباشد هیچ اتفاق مثبتی در زیبایی و نمای اتاق خوابتان رخ نخواهد داد.
به عنوان مثال فرض کنید پس از بیدار شدن از خواب، تخت را بدون جمع آوری ملحفه، پتو، لحاف و … همانگونه رها نموده و یا لباس هایتان را هر روز به یک گوشه پرتاب نمایید، کاملا طبیعی است که با وجود هرگونه تزئین و چیدمان استاندارد و مناسب، بازهم موارد ناهنجار گفته شده در این مثال جزو اولین چیزهایی هستند که به چشم آمده و ذهن را درگیر خود می‌نمایند.
یادتان باشد در یک اتاق با چیدمان منظم و تمیز است که می‌شود سلیقه و ایده‌های ناب را به رخ کشید.

همچنین بخوانید در این زمینه : مدل دیزاین اتاق خواب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *