دکوراسیون

دکوراسیون منزل موفق و مشخصات آن

دکوراسیون منزل از موضوعات مورد علاقه میان افراد و خانواده‌هاست.
بخش مهمی از جذابیت این موضوع به‌دلیل تغییراتی است که در محیط زندگی ایجاد می‌کند. از جمله تنوعی که با این کار ایجاد شده و حال و هوای منزل و روحیه ساکنین را عوض می‌کند.
این کار اگر با رعایت اصول و دقت کافی صورت گیرد موفق و نتیجه بخش خواهد بود.

در این مطلب:

• شما را با موارد تاثیرگذار در دکوراسیون موفق منزل آشنا می‌کنیم.
• از باید و نبایدهای این کار بیشتر با شما گفتگو می‌کنیم.
• به راه‌های مختلف خرید لوازم دکوری و مزایای آن نیز اشاره‌ای خواهیم داشت.

با ما همراه بمانید.

برای کسانی که دست به کار تغییر دکوراسیون در منزل می‌شوند هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه آگاهی از نکات و ریزه‌کاری‌های انجام این کار مفید و کاربردی باشد. نکاتی که نتیجه کار را به طرز شگفت آوری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مطالب دیگر : با تشک رویال بیشتر آشنا شویم

برای آغاز دکوراسیون منزل چه کارهایی باید انجام داد؟

کارهای زیادی از آغاز به تصمیم انجام دکوراسیون در منزل تا پایان آن در مسیر افراد قرار دارد که در این بخش به آنها می‌پردازیم:

• برای دکوراسیون موفق، باید سبک داشته باشیم:

برای انجام دکوراسیون موفق منزل پیش از هر مورد دیگری باید یک طرح و نقشه کلی در ذهن داشت.
همان چیزی که به نام سبک دکوراتیو شناخته می‌شود. به این ترتیب لازم است از ابتدا مشخص کنیم که قصد داریم محیط منزل خود را چگونه تزئین کنیم.

سبک‌های دکوراسیون متفاوتی از سنتی تا مدرن، فانتزی، کلاسیک و دیگر روش‌ها با تفاوت‌های کوچک و بزرگ وجود دارند که افراد با سلیقه‌ها و نیازهای گوناگون از آنها پیروی می‌کنند.

حتی برای کسانی که ترکیب حساب‌شده‌ای از این سبک‌ها را مورد نظر دارند نیز ترکیبی از دو یا چند روش با نام سبک تلفیقی وجود دارد که می‌توان از آن پیروی کرد.
بنابراین در هر شرایط باید سبکی برای اجرای دکوراسیون منزل انتخاب و تا حد امکان از آن پیروی کرد.

• وسایل مورد نیاز خود را انتخاب کنیم:

تصمیم به انجام چیدمان نیاز به وجود وسایل دکوراتیو دارد که ممکن است از پیش آماده بوده یا نیاز به تهیه آنها وجود داشته باشد. اما جالب‌تر اینکه برای انجام این کار نیاز داریم تا برخی وسایل را از صحنه خارج کنیم!

شاید کمی عجیب به‌نظر برسد اما اگر مایلید ترکیب دکوراتیو جالبی داشته باشید، گاهی مجبور می‌شوید از بعضی وسایل فاکتور گرفته و آنها را از محیط خارج کنید.
دلیل آن هم بیشتر پایبندی به سبک و روشی است که برای چیدمان خود در نظر گرفته‌اید. اما صرف نظر از این مورد، با حذف وسایل اضافه، جا برای لوازم تازه باز شده و چیدمان از شلوغی بیش از حد مصون می‌شود.

• نور کافی و لازم را برای محیط تامین کنیم!

در بعضی شرایط نور طبیعی به فضای منزل می‌تابد و وجود پنجره ها موقعیت خوبی برای ایجاد فضایی روشن و طبیعی در ساعات خاصی از شبانه ‌روز ایجاد می‌کند. اما در ساختمان‌های پشت به آفتاب، بیشترین تکیه برای ایجاد روشنایی به لوازم الکتریکی است.
در هر دو حالت، استفاده از این شرایط می‌تواند با چیدمان صحیح به بهترین شکل انجام پذیرد.
اگر از پنجره رو به آفتاب بهره‌مند هستید با انتخاب پرده‌ مناسب می‌توانید نور منزل خود را تنظیم کرده و از فواید نور خورشید استفاده کنید.
در غیر اینصورت، لازم است از نور مصنوعی و لوازم نورپردازی حرفه‌ای حتی برای ساعات روز نیز برای روشن کردن فضای ساختمان خود کمک بگیرید.

• به انتخاب رنگ محیط و لوازم دکوری دقت کنید

از دیگر مواردی که بر دکوراسیون منزل تاثیر زیادی دارد رنگ و انتخاب درست آن است.
این مورد چه درباره رنگ دیوارها و چه درمورد لوازم چیدمان منزل، به‌شدت بر بهتر دیده شدن وسایل و زیبایی آنها موثر است.
بدون شک در یک پس‌زمینه شلوغ و بدرنگ، لوازم دکوری حتی اگر زیبا و انتخاب شده هم در نظر گرفته شوند، آنطور که باید دیده نمی‌شوند.
رنگ‌های مناسب محیط را سرزنده و شادتر نشان مي‌دهند و حتی قادرند بعضی اشکالات را در فضای دکوراتیو منزل پوشش دهند.

• از ابعاد منزل غافل نشویم

بخش مهمی از تناسب در چیدمان و دکوراسیون به اندازه‌ها مربوط می‌شود که رعایت آن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
حتی در صورت مراعات سایر نکات، باز هم اگر از وجود تناسب بین اندازه وسایل با محیطی که قرار است چیدمان در آن انجام شود غفلت کنید، نتایج بدی به دست خواهید آورد.
قبل از خرید وسایل یکبار دیگر اندازه آنها را با ابعاد محیط اتاق یا سالن منزل خود مقایسه کنید. این کار به انتخاب بهتر کمک زیادی خواهد کرد.

• به سلیقه خود اعتماد کنیم

جدا از تمام آنچه گفته شد، سلیقه و خواست ساکنان منزل در انتخاب لوازم دکوراتیو و شیوه چیدمان حرف اول را می‌زند.
اگر رعایت دقیق اصول چیدمان باعث می‌شود تا دکوراسیون منزل باب طبع شما نباشد، اجباری در انجام این کار ندارید.
بهترین دکوراسیون در نهایت همان موردی است که رضایت شما را تامین می‌کند.

• چیدمانی مناسب برای زندگی خود انتخاب کنید

بسته به اینکه چطور زندگی می‌کنید، چیدمان و دکوراسیون منزل شما فرق می‌کند.
مثلا چیدن مبلمان برای خانواده‌هایی که به دور هم نشستن و مهمانی‌های دسته‌جمعی و خانوادگی عادت دارند، چیدمان دایره‌ای را بیشتر می‌پسندند. اما برای کسانی که به فضاهای جداگانه و دنج علاقه دارند این سبک چیدمان چندان جالب نیست.

• هیچ قسمت از خانه را در چیدمان حذف نکنیم

وقتی صحبت از دکوراسیون و چیدمان منزل به میان می‌آید، بعضی بخش‌ها مانند اتاق نشیمن و سالن پذیرایی بیشتر در ذهن تداعی می‌شوند.
برای انتخاب آبا‌ژور و لوستر بیشتر به این دو نقطه فکر می‌کنیم و وقتی حرف از انتخاب میز و صندلی در میان باشد هم بیشتر آشپزخانه را در نظر می‌گیریم.
این در حالی است که در دیگر نقاط منزل هم از این لوازم استفاده می‌شود و در دیگر موارد نیز همین طور است.
پس هنگامی که می‌خواهیم لوازم دکوراسیون و چیدمان منزل را خریداری کرده یا نظم و ترتیب دهیم، باید تمام موارد را در نظر گرفته و به نقاط مختلف آن به حد کافی اهمیت دهیم.
این مورد همه بخش‌های منزل از اتاق خواب تا آشپزخانه و حمام را شامل می‌شود.

نوشتار مرتبط : دکوراسیون اتاق خواب و نقش آن در زیبایی منزل

بهترین خرید لوازم دکوراسیون را از کجا انجام دهیم؟

اکنون که تصمیم به خرید لوازم برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه خود را دارید، انتخاب محلی مناسب برای این کار کمک بزرگی به پیشرفت کار است.
از بازار تهران و فروشگاه‌های عرضه لوازم دکورسیون منزل تا نمایشگاه‌های اینترنتی، حراج‌های فصلی و تخفیف‌های ویژه فروش موقعیت‌های مناسبی برای این کار هستند.
هم‌چنین می‌توانید سایت‌های معتبر فروش این لوازم را برای این کار در نظر داشته باشید.

کلام پایانی

در انتهای این مقاله، بار دیگر یادآوری می‌کنیم خرید و تهیه لوازم دکوراسیون منزل، پس از داشت طرح و سبک مشخص برای دکوراسیون، راهی مناسب برای انجام این کار است.
شما می‌توانید با در نظر داشتن نکات مهم و موثر در این کار، ضمن تغییر فضای منزل خود، شیوه خوبی برای تغییر حال و هوای آن انتخاب و اجرا کنید.
علاوه بر این، در کنار اعمال سلیقه ساکنین منزل، و رعایت نکات مهمی مانند تناسب و در نظر گرفتن ابعاد منزل خود بهترین چیدمان ممکن را اجرا نمایید.
به یاد داشته باشید که اجرای دکوراسیون تنها زمانی می‌تواند نتایج مطلوب و ایده‌آلی داشته باشد که تمام نقاط منزل را شامل شود و هیچ بخش از آن را از قلم نیندازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *