انواع تشک, مقالات

خرید تشک فنر منفصل

شاید مقالات زیادی درمورد خرید تشک فنر منفصل نوشته شده باشد که همگی بسیار مفید و سودمند هستند و در عین حال راهگشا !!! اما در این نوشتار قصد داریم تا حدی به این مساله از زوایای متفاوتی نگاه کنیم که شاید برایتان جالب باشد. همچنین سعی کردیم توضیحات ارائه شده تا حد امکان مختصر و مفید بوده، نظر شما را جلب نماید.
به طور کلی مطلب پیش رو به این موارد خواهد پرداخت که یک تشک فنر منفصل خوب چه ویژگی‌هایی دارد یا باید داشته باشد و همین نکته را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده ایم.
با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

تازه ترین نوشته‌ها: آباژور مدرن چه برتری هایی دارد؟

بهترین تشک‌های فنر منفصل دارای گواهینامه کیفیت هستند

بله درست خواندید !!! این یکی از مطمئن ترین موارد در هنگام خرید و سفارش یک تشک فنر منفصل است. هرچند شاید در این زمینه استثنائاتی هم وجود داشته باشد که به دلایلی موفق به کسب این مورد نشده اند، اما به طور قطع تمامی انواع تشک دارای تاییدیه معتبر گزینه خوبی برای انتخاب به شمار می‌آیند.
پس گام نخست برای خرید این نوع تشک را می‌توان توجه به گواهینامه و نشان‌های معتبر آن در سطح داخلی و بین المللی دانست. سوای این مساله ممکن است بسیاری از محصولات دارای جوایزی نیز در سطح داخلی و خارجی باشند که این امر نیز می‌تواند جهت اطمینان بیشتر در زمان انتخاب تشک تاثیر گذار باشد.

تعداد فنر

معمولا یک تشک مناسب باید دست کم در حدود ۱۰۰۰ فنر (یا نهایتا ۶۰۰ فنر) داشته باشد. این تعداد فنر می‌تواند خوابی آرام و راحت را برای شخص استفاده کننده از تشک رقم بزند.
اگر وزنتان کم است معمولا تشکی با این تعداد فنر به خوبی از عهده حفاظت از شما بر خواهد آمد، اما اگر وزنتان بیشتر است تا آن حد که رژیم غذایی گرفته و یا به دنبال کاهش وزن هستید، انواع تشک با ۲۰۰۰ فنر برای شما توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است که تشک‌هایی با تعداد بسیار زیاد فنر نیز وجود دارند که در برخی موارد ممکن است کارآیی خاصی داشته و برای همه افراد مناسب نباشند، از طرفی اما به یک نکته هم باید توجه داشت که در برخی موارد ممکن است به دلایل تکنیکی و کیفی، قطر و اندازه فنرها کوچکتر بوده (فنرهای میکرو) و همین دلیل باعث بالا رفتن تراکم فنر در تشک گردد.

یک مساله دیگر را هم بد نیست که در اینجا مطرح نماییم و آن هم رابطه تعداد فنر در یک تشک با قیمت آن است. قاعدتا هرچه تعداد فنر در یک تشک بیشتر و بالاتر باشد، قیمت آن نیز گران تر است، اما در این میان برخی برندها نیز هستند که سنت شکنی کرده و تفاوت زیادی بین تعداد فنر و قیمت محصولاتشان وجود ندارد. از طرفی همانگونه که در بالا عنوان شد، ممکن است یک تشک دارای تعداد فنر بالایی باشد اما قطر و اندازه فنرهای مصرفی کوچک و به اصطلاح فنرهای به کار رفته در تشک ریز (micro Pocket Spring ) باشند.
هرچند بد نیست که بدانید تعداد فنر مطلوب در یک تشک که در بالا عنوان شد، یک امر نسبی بوده و بسته به شرایطی نظیر نوع و کارآیی تشک، درجه سفتی و نرمی و سایر مواد به کار رفته در آن متغیر است.

خرید تشک فنر منفصل بر اساس قیمت آن

معمولا بهترین تشک‌های فنر منفصل دارای قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر هستند.

اما این گران بودن به چه معناست؟
بیایید آن را با هم تفسیر کنیم:

تشک هم به مانند سایر کالاها دارای انواع مختلفی از لحاظ کیفیت است که این امر بر روی قیمت آن تاثیر گذار می‌باشد. بسیاری از فروشندگان نمونه‌های متعددی از این محصول را با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کنند که بسته به نوع متریال مصرفی دارای نوسان است.
این بدان معناست که هرچه کیفیت مواد به کار رفته در تشک بالاتر و بهتر باشد، بالطبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. هرچند برای این مساله هم استثنائاتی وجود دارد و برخی انواع تشک را می‌توان یافت که نسبت به متریال و مواد مرغوبی که دارند، قیمتشان نیز بسیار مناسب است.

دست دوز یا لحاف دوز 

اگر به بخش رویی یک تشک نگاه کنید معمولا یا به صورت لحاف دوزی شده با ظاهری تقریبا صاف هستند و یا حالت رو دوزی به همراه دکمه‌هایی که کمی برجستگی دارند را خواهید دید که مورد دوم با دست انجام شده و جالب است که در بیشتر تشک‌های مرغوب و با کیفیت وجود دارند.
البته این بدان معنا نیست که تشک‌های لحاف دوزی شده و صاف دارای کیفیت نیستند،‌ بلکه برندهای متعددی از این نوع تشک نیز وجود دارد که محصولات فوق العاده ای را ارائه می‌نمایند.

اما در عین حال نکته مهم کیفیت و متریال تشک است که سبب ویژگی‌هایی نظیر آسایش، ماندگاری بالا، سلامت خواب و … می‌گردد.

یکی از راههای خوب برای این امر تست تشک در زمان سفارش است، بدین صورت که بر یک سمت تشک نشسته، و طرف دیگر را مشاهده نمایید. این بخش معمولا در تشک‌های ارزان قیمت و بی کیفیت بیرون می‌زند، در حالیکه در انواع با کیفیت چنین موردی مشاهده نخواهد شد و این یکی از اصلی ترین شاخصه‌های یک تشک فنر منفصل یا پاکت اسپرینگ (Pocket Spring Mattress) به شمار می‌رود که در آن لرزش و ارتعاش ناشی از هرگونه حرکت از یک سمت به نقاط دیگر به هیچ عنوان نباید منتقل شود.

توجه به جنس رویه در زمان خرید تشک فنر منفصل

حال یک سوال دیگر نیز پیش می‌آید:
کدام رویه برای تشک بهتر است؟ یا به عبارت دیگر یک رویه تشک خوب از چه موادی ساخته شده است؟
جواب خیلی ساده است:

هرچه الیاف و نخ مصرفی در رویه پارچه طبیعی تر باشد، قطعا در آسایش و کیفیت خواب تاثیر مثبت بیشتری خواهد گذاشت و در این میان الیاف پنبه جزو بهترین گزینه ها به شمار می‌آید.

پیشنهاد می‌شود از خرید تشکی با رویه ضخیم و خشن خودداری نمایید، زیرا چنین مواردی به جای راحتی، احساس ناخوشایندی را به شما منتقل خواهند نمود.
همچنین اگر تشک شما علاوه بر الیاف طبیعی، دارای خاصیت ضد حساسیت و ضد باکتری بوده و سوای آن از قابلیت گردش آزادانه هوا نیز برخوردار باشد، علاوه بر آسایش، سلامت خواب شما نیز تضمین خواهد گشت.

همچنین بخوانید: خرید تشک مموری فوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *