انواع بالش

بهترین بالش مموری فوم

بهترین بالش مموری فوم



بهترین بالش مموری فوم مربوط به کدام برند است؟ مموری فوم چیست؟ اصلا مموری به چه معناست؟ به شرایط خواب و استراحت خود اهمیت بدهید. هر فرد فارق از مکان و شرایط، از یک کالای خواب و تجهیزات مشابهی استفاده می کنند. معمولی ترین ابزار خواب شامل: تکیه گاه، یک بستر و گاهی رو اندازه می باشد. هرکدام به تنهایی بخشی از خواب آرام ما را فراهم می کنند. پزشکان معتقدند که، بالش طبی خواب راحت تری برای ما به ارمغان خواهد آورد. یعنی بدن در بهترین وضعیت قرار می گیرد. بهترین بالش مموری فوم نیز، درجه سختی و در عین حال منعطف خواهد داشت. پس تولید کنندگان اقدام به تولید تنوع در این محصول کرده‌اند. بالش طبی هوشمندی که برسی خواهیم کرد طرفداران زیاد دارد. انواع خارجی و ایرانی را نیز دارا می باشد. در ادامه بهترین بالش مموری فوم را شناسایی خواهیم کرد.

 

به مطالعه این عناوین خواهیم پرداخت :



۱. بالش مموری فوم چیست؟
۲. چرا باید از بهترین بالش مموری فوم استفاده کرد؟
۳. مزایای بهترین بالش مموری فوم
۴. انواع بالش مموری
۵. فواید بالش طبی مموری فوم
۶. نقاط ضعف بالش طبی مموری فوم

 

بالش مموری فوم چیست؟

 

فوم می تواند به راحتی از سر، گردن، شانه ها و باسن حفاظت کند. پس بالش مموری فوم سر، گردن و ستون فقرات شما را در حالت ایده آل قرار خواهد داد. به طور کلی می توانم بگویم بهترین بالش مموری فوم میتواند منجر به عدم فشار به، تک تک اعضای بدن بشود. به همین خاطر اکثریت مردم، برای کاهش علائم درد هایی مثل: دیسک کمر، گردن و آرتروز ( همان التهاب مفاصل ) در حال استفاده از بهترین بالش مموری فوم هستند.

هنگام تغییر وضعیت از روی بالش، بالش دوباره با موقعیت جدید شما سازگار خواهد شد. سپس مموری فوم به یکی از بهترین متریال ها، برای ساخت بالش و تشک تبدیل شده است. تنها ماده ای که می تواند با هر حالت بدن، به طور کامل فرم بگیرد به حساب می آید. فشاری از سمت بالش به بدن شما وارد نمی شود؛ چون، متناسب با وضعیت سر یا بدن شما شکل گرفته است.

 

چرا باید از بهترین بالش مموری فوم استفاده کرد؟



بالش ها، باعث ایجاد خوابی عمیق و طولانی در مدت زمان خواب می شوند. علاوه بر آن باعث می شوند که روزی پر نشاط، به همراه داشته باشیم. پس بالش ها نقش مهمی در زندگی ایفا می کنند. بالش هایی که بر کیفیت خواب تاثیر می گذارند؛ می توان از نزدیک ترین دوستان تلقی کرد.

اگر انسان تنها از یک توده چربی یا عضله خلق می شد، تصور اینکه بتوانید خواب راحت داشته باشید، غیر ممکن نبود. چون مشکلات ناشی از  وضعیت خواب به استخوان های بدن ما ختم می شود. در اطراف ساختار اسکلتی بدن ما را، بافتی نرم فرا گرفته است. تخت های سنتی، بالش های قدیمی نمی توانند نیاز سیستم بدنی ما را ساپورت کنند.

به عنوان مثال، خوابیدن به پشت باعث تخت فشار قرار گرفتن باسن می شود. یا بخش هایی از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی شود؛ پس کمر درد را در پی دارد. اینکه به سمت چپ بخوابید یا راست، شانه ها و ستون فقرات دچار فشار می شوند. یا در بدترین حالت که مربوط به دمر خوابیدن است ستون فقرات، گردن و حتی اندام های داخلی در معرض فشار هستند.

بدون آنکه از نحوه خوابیدن درست، اطلاع داشته باشند. حال به بهترین بالش مموری فوم می رسیم، علت استفاده از آن دقیقا به همین خاطر است. مموری فوم وضعیت بدن را در هر حالت پشتیبانی می کند. به همین خاطر، هنگام خوابیدن به پشت، یک بالش برای زیر زانو و یک بالش برای زیر سر، باید تهیه شود. هنگام دمر خوابیدن، یک بالش برای زیر شکم و یک بالش برای زیر سر، و هنگام به پهلو خوابیدن، یک بالش برای زیر سر و دیگری برای زیر کمر، تهیه و خریداری شود.

 

مزایای بهترین بالش مموری فوم

۱. پر شدن گودی و فرو رفتگی های بدن در تماس با آن. بنابرین هیچ فشاری به گردن، شانه و کتف وارد نخواهد شد.
۲. در یک راستا قرار گرفتن سر و گردن در جهت ستون فقرات. این آناتومی و وضعیت ایده آل به حساب می آید. در این حالت بدن ریلکس خواهد شد.
۳. رسیدن به یک خواب آرام و راحت در طی شبانه روز. پس شرایط خوب و مطلوب به معذلاتی مثل گرفتگی و درد عضلات دچار نخواهد شد.
۴. فراهم نمودن شرایط تجدید انرژی برای بدن. پس صبحی پر نشاط پیش و رو خواهید داشت.
۵. بهترین بالش مموری فوم از خر و پف و خرناس جلوگیری می کند.

 

انواع بالش مموری



۱. بالش سنتی

بالش فوم مموری از نوع سنتی، به عنوان یک بالش معمولی شناخته می شود. به جز اینکه فوم حافظه از مهم ترین مواد اولیه این بالش است. بر خلاق سایز بالش ها جریان هوا در این نوع به راحتی در حال گذر است. یعنی می تواند بالش را خنک نگه دارد.

۲. بالش کانتور

بالش کانتور همان بالش شیاردار است. که از محبوب ترین و بهترین بالش مموری فوم شناخته می شود. یعنی بهترین پشتیبانی از گردن و سر را خواهد داشت. در بخش مرکزی آن فرو رفتگی وجود دارد. پس شرایط شناسایی آن سیار آسان است. همچین این بالش از همان بالش هایی است که از خر پف جلوگیری کرده و منجر به بهبود گردش خون می شود.

۳. بالش دور گردنی

برای کسانی که از درد گردن و کمر خود رنج می برند، یک بالش استوانه‌ای پیشنهاد می شود. بالش دور گردنی از همین نوع است. همچنین برای مسافرت نیز بخاطر اندازه کوچک و اشغال فضای کم کاربردی است. اما باز هم شاید از نظر شما بهترین نباشد.

۴. بالش به شکل گُوه‌ای

نوعی دیگر از بالش محبوب فومی، بالش گُوه‌ای است. دقیقا مانند نامش، شبیه گُوه است یعنی هنگام خواب، سر کمی در قسمت بالاتر قرار می‌گیرد. این بالش مناسب افرادی است که رفلاکس معده، خروپف، سوزش سر دل، درد پا و … را دارا هستند.

۵. بالش V شکل

اکثر افراد از دو بالش استفاده می کنند. یکی در زیر سر و دیگری را در کنار سر قرار می دهند. این بالش مناسب افرادی است که به شکم یا پهلو می خوابند. زیرا به خوبی از گردن آنها نگهداری می کند و خواب خوبی را برای آنها رقم میزند.

۶. بالش پروانه ای

این بالش به بالش مدرن نیز شناخته می شود. این نوع بالش نیز طرفداران خاص خود را دارد. در این حالت گردن در جایگاه مناسبش قرار می‌گیرد. پس راحتی فوق العاده را در پی دارد.

۷. بالش تخم مرغی

این بالش شبیه شانه تخم مرغ می باشد. فوم مموری گرما را در خود نگه می دارد. پشتیبانی بسیار بالایی انجام می دهد. این بالش برای بهبود جریان هوا نیز کاربرد دارد.

فواید بالش طبی مموری فوم



ویژگی‌های منحصر به فرد این بالش شامل:

۱. رفع درد و فشار

مموری فوم، برای تنظیم درجه حرارت بدن هر فرد طراحی شده است. برای همین برای نقاطی که دارای درد است مناسب می باشد. مثل گرفتگی ‌گردن. بخش هایی که دچار درد شده اند با یکدیگر از نظر درجه حرارت متفاوت هستند. مثلا قسمت گردن حرارت کمتری نسبت به کمر خواهد داشت. تنظیم درجه حرارت و تسکین درد بر عهده مموری فوم است.
۲. پشتیبانی از سر و گردن

از مزیت های مموری فوم، پشتیبانی از موقعیت منحنی گردن، موقعیت سر و ستون فقرات می باشد.

۳. تعمیرات کم

بخاطر موادی که داخل این بالش ها وجود دارد، نگهداری از آنها به حداقل رسیده است. دارای پوششی مقاوم در برابر گرد و خاک، آلرژی و آلودگی می باشد. همچنین هیچ منعی برای شستشو آن وجود ندارد.

۴. دوام

داشتن قابلیتی به نام ویسکو الاستیک، بالش مموری فوم دچار فرورفتگی و خرابی نخواهد شد. این ویژگی آن را از سایر بالش ها متمایز می کند.

 

نقاط ضعف بالش طبی مموری فوم



مانند اکثریت محصولات موجود در بازار این بالش نیز دارای یک سری از نقاط ضعف می باشد از جمله:

۱. نگهداری از گرما

در بالش های مموری بدون ژل گرما خارج نمی شود. پس گرما داخل خود حفظ می کند. این ویژگی در محیط های گرم اصلا خوشایند نیست و ناراحتی فرد را در پی خواهد داشت. شخصی به نام آکسون روش‌های کاربردی را برای از بین بردن این مشکل در نظر گرفته است که شامل ژل‌های خنک کننده، ویژگی‌های تهویه یا دیگر خنک کننده ها می باشد.

۲. قیمت

با این همه ویژگی و امکانات مشخص است که قیمت بالاتری نسبت به سایر بالش ها خواهد داشت. در برخی مواقع قیمت بهترین بالش مموری فوم به ۴ الی ۶ برابر بالش معمولی می رسد.

 

و در آخر :



تکنولوژی باعث شد تا بهترین بالش مموری فوم به شگفت انگیز ترین نوآوری تبدیل شود. فوم های مموری یا همان فوم های حافظه پشتیبانی از سر را به طول کامل انجام می دهد پس بالش ها بسته به نیاز، به بهترین تبدیل می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *