انواع بالش

بهترین بالش طبی برای خواب

بهترین بالش

بهترین بالش طبی برای خواب

بهترین بالش طبی برای خواب بالشی است که هنگام استفاده از آن ستون فقرات در بهترین حالت خود قرار بگیرد. از آنجایی که یک سوم زندگی ما انسانها در خواب سپری می‌شود، پس داشتن یک بالش مناسب و استاندارد بسیار ضروری است. بالش طبی با طراحی خاص خود مانع از وارد آمدن فشار و آسیب به گردن و نخاع می‌گردد و با استفاده از آن می‌توان خواب راحتی داشت.

انواع مختلفی از بالش طبی در بازار موجود می‌باشد که هر کدام دارای ویژگی‌هایی است. برای خرید بهترین بالش طبی باید نکاتی را مد نظر قرار داد و با توجه به فاکتورهای مختلفی بهترین گزینه را انتخاب نمود. اگر شما هم قصد دارید یک بالش مناسب و استاندارد تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از سایت گرم و نرم را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین بالش طبی برای خواب، انواع و نکات خرید آن بپردازیم.

بهترین بالش طبی

بالش طبی بالشی است که نوع طراحی آن موجب می‌شود هنگام خواب، بدن افراد و مخصوصا حالت سر و گردن در موقعیت درستی قرار گیرند. بهترین حالت برای خوابیدن هم راستا شدن سر با نخاع یا همون ستون فقرات است. از این رو انتخاب بالشی که این حالت را فراهم کند، اهمیت بالایی دارد. همچنین این بالش از مواد طبیعی و غیر حساسیت زا تهیه می‌شود و می‌تواند خواب راحتی را به ارمغان آورد.

افرادی که از عارضه‌هایی مانند دیسک گردن، دیسک کمر، درد ناحیه ستون فقرات و … رنج می‌برند، می توانند برای داشتن خوابی راحت و کم کردن فشار و درد، از بالش طبی استفاده کنند.

انواع بالش طبی برای خواب

بالش طبی براساس استانداردها و دستورالعمل‌های ارتوپدی طراحی می‌شود و انواع مختلفی از آن در بازار موجود است. این بالش‌ها در ابعاد و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که از ویژگی‌ها و مزایای خاص خود برخوردارند. از مهمترین انواع بالش طبی برای خواب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- بالش طبی هوشمند

بالش طبی هوشمند یکی از انواع بالش طبی است که به نام بالش مموری فرم معروف است. این بالش برای اولین بار توسط ناسا برای فضانوردان طراحی شد و به خاطر نوع طراحی و جنس خاصی که دارد به عنوان بهترین بالش طبی برای خواب شناخته می‌شود. در ساخت الیاف بالش با فوم حافظه دار، از ترکیب پلی اورتان و مواد دیگری استفاده شده که این الیاف خاصیت ارتجاعی دارند. فوم‌های بالش‌های طبی هوشمند بر اساس وزن سر و گردن تنظیم می‌شوند و متناسب با موقعیت قرار گیری سر هنگام خواب، حجم آنها دچار تغییر می‌گردد. این خاصیت ارتجاعی باعث می‌شود پس از برداشته شدن سر از روی بالش، الیاف به حالت اولیه خود بازگردند.

با استفاده از بالش هوشمند طبی که دارای یک انحنای خاصی نیز می‌باشد، سر و گردن در راستای ستون فقرات قرار گرفته و هیچگونه فشاری به آنها وارد نمی‌شود. این انحنا و حالت ویژه الیاف بالش مموری فوم جای خالی پشت سر و گردن را هنگام خواب کاملا پر می‌کنند. این بالش مناسب افرادی است که روی پشت دراز کشیده و می‌خوابند.

2- بالش طبی پر قو

از دیگر بالش‌های طبی که خواب راحتی را فراهم می‌کنند، می‌توان به بالش طبی پر قو اشاره نمود. این نوع بالش بسیار سبک و نرم بوده و برای کسانی که به حالت‌های مختلف می‌خوابند، بسیار مناسب است. بالش پر قو باعث عرق کردن سر و گردن نمی‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که از وارد آمدن فشار به ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

3- بالش طبی ژله ای

نوعی دیگر از بالش طبی در بازار موجود می‌باشد که برای ساخت آن از الیاف ژله‌ای استفاده شده است. این الیاف که ترکیبی از الاستیک و پشم شیشه هستند، ضد آلرژی بوده و به خاطر حالت نرم و ارتجاعی خود می‌توانند سر و گردن را در موقعیت مناسبی هنگام خواب قرار دهند. بالش طبی ژله‌ای برای افرادی که به پهلو می‌خوابند مناسب است.

نکات خرید بهترین بالش طبی برای خواب

بالش طبی بخاطر ساختار ارگونومی و طراحی ویژه خود موجب قرار گیری صحیح سر و گردن در راستای نخاع می‌شود و در نتیجه افراد هنگام خواب احساس راحتی خواهند داشت. با اینکه بالش طبی برای افرادی که دارای عارضه‌های مختلف سر و گردن مانند آرتروز و … هستند، بسیار مناسب است، اما همه افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند و از بروز مشکلات مختلف و دردها جلوگیری نموده و از خوابی راحت بهره مند گردند.

هنگام خرید بهترین بالش طبی برای خواب باید به یکسری نکات و موارد مهم توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. این نکات به شرح زیر می‌باشند:

● نوع بالش طبی

شما باید با توجه به عارضه‌ای که دارید یکی از انواع بالش‌های طبی را انتخاب کنید. بالش‌های طبی با الیاف مختلف تولید می‌شوند که بعضی از این بالش‌ها برای افرادی که دچار گردن درد هستند مناسب هستند و برخی دیگر ممکن است برای افراد با مشکلات کمر درد و یا درد شانه بهترین گزینه محسوب شوند.

● سایز و اندازه بالش طبی

بالش‌های طبی در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. بعضی افراد بالش با ارتفاع بلند دوست دارند و بعضی‌ها بالش با ارتفاع کم را می‌پسندند. شما باید با توجه به تمایل و راحتی خود بالشی با اندازه مناسب انتخاب کنید.

● جنس روکش بالش طبی

از دیگر موارد مهم هنگام خرید بهترین بالش طبی توجه به جنس روکش آن است. از الیاف مختلفی برای تولید روکش بالش‌های طبی استفاده می‌شود. شما باید بالشی انتخاب کنید که روکش آن قابل شستشو و ضد حساسیت باشد و هوا به خوبی در آن گردش کند و باعث عرق کردن نشود.

● قیمت بالش طبی

مانند هر محصول دیگری قیمت نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید بالش طبی محسوب می‌شود. انواع بالش طبی توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند که دارای ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. شما باید با توجه به میزان بودجه خود بهترین بالش طبی برای خواب را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین بالش طبی برای خواب مناسب همه افراد است؛ چه آنهایی که سالم هستند و چه آنهایی که از عارضه‌های مختلف سر، گردن و ستون فقرات رنج می‌برند، می‌توانند برای داشتن خوابی راحت از انواع بالش طبی استفاده کنند. اگر دوست دارید بعد از یک روز کاری به راحتی بخوابید و صبح با انرژی و حسی خوب برخیزید، بهتر است به فکر تهیه یک بالش طبی باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *