انواع تختخواب

باکس چوبی یا فلزی

باکس چوبی یا فلزی

اینکه تخت باکس چوبی یا فلزی را انتخاب کنید بسته به نیاز شما تعیین می شود. هر کدام از این باکس ها دارای تنوع و ویژگی های خاصی می باشند. پس نمی توان دقیقا تعیین کرد کدام بهتر است؟ تخت باکس چوبی یا فلزی؟ ولی میتوان بسته به نیاز آن را انتخاب کرد. اگر هنوز نتوانستید تصمیم بگیرید که، تخت باکس چوبی بهتر است یا فلزی! توصیه میکنم با گرم و نرم همراه باشید تا با توجه به نکاتی که ذکر کردیم؛ بهترین انتخاب را به بهترین شکل ممکن داشته باشید.

 

آنچه در این مقاله بررسی خواهیم کرد :

۱. باکس تخت خواب چیست؟
۲. چرا هر دو باکس چوبی یا فلزی پرطرفدار است؟
۳. تخت باکس با کلاف چوب
۴. تخت باکس با کلاف فلز
۵. باکس تخت و مزایا آن
۶. ویژگی تخت باکس فلزی
۷. ویژگی تخت باکس چوبی
۸. چگونه میتوانیم یک تخت باکس خریداری کنیم؟
۹. تخت باکس چوبی یا فلزی؟

 

باکس تخت خواب چیست؟



نسل جدیدی از تخت خواب که همواره دارای ظاهری مدرن و لوکس است، باکس تخت نام دارد. این باکس کم کم جایگزین تخت خواب های قدیمی خواهد شد. امروزه این باکس بخاطر محبوبیت مورد توجه همگان قرار گرفته است. این باکس بصورت ترکیبی از تشک و تخت خواب است. دارای روکشی از جنس های مختلفی همچون: مخمل، ژاکارد و … می باشد. همین ترکیب، باعث ایجاد جلوه و زیبایی بیشتری در اتاق خوابتان خواهد شد. این باکس چوبی یا فلزی است. یعنی میتواند اسکلت متفاوتی داشته باشد. همچنین باکس تخت و تشک به قدری دارای همخوانی هستند که به نظر میرسد دو تشک بر روی هم قرار داده‌اید. این تخت ها گاه دارای چرخ هستند تا جا‌به‌جایی آنها راحت باشد.

 

چرا هر دو باکس چوبی یا فلزی پرطرفدار است؟



به وضوح همه شما می دانید که، مهم ترین بخش زندگی هر فرد را کیفیت خواب تشکیل میدهد. کیفیت خواب به عوامل زیادی بستگی دارد ولی این دفعه به برسی اتاق خواب و کالای خواب پرداختیم. گاهی بخاطر وجود هزینه های بالا به سمت کالاهایی میرویم که ارزان قیمت هستند. در عین حال بی کیفیت می باشند. اما این کالای خواب همان طراحی بی نظیر متخصصان و طراحان است که به فکر این مشکل بودند. آنها تلاش کردند تا در عین راحتی بیشتر دارای قیمتی بهتر باشند. یعنی طرحی که زدند همواره دارای کارایی بالاتری خواهد بود. همچنین تخت باکس چوبی یا فلزی بخاطر تنوع پارچه، رنگ و هم سو بودن با دکوراتیو اتاق خواب، سایز قابل تنظیم و متناسب با آناتومی بدن، کاهش یا افزایش ارتفاع در مواقع خاص و … انتخاب اکثریت مردم خواهد بود.

 

تخت باکس با کلاف چوب



تخت باکس هایی که دارای ساختار چوبی می باشند، تماما از کلاف چوبی هستند. قابل ذکر است که اتصالات بین کلاف چوبی، توسط میخ و پیچ انجام می شود. این ساختار به علت استفاده از ستون های چوبی و MDF ، وزن بیشتری نسبت به انواع باکس فلزی خواهد داشت. علاوه بر آن، بخاطر اینکه تخت باکس های چوبی اتصالات بسیار فراوانی در کلاف دارند، ممکن است بعد از گذشت مدتی به صدا بیفتد. سپس مزاحمتی برای خواب شما ایجاد خواهند کرد. همچنین بخاطر اینکه پایه این تخت باکس ها، داخل MDF یا نئوپان توسط پیچ تعبیه می شود احتمال اینکه بعد از گذشت زمان، طی اتفاقات جابجایی، وارد شدن ضربه ها و … این پایه ها استحکام خود را از دست داده و شل شوند. با این رخداد پایه ها از جایشان درآمده و بعد از آن دیگر نمیشود پایه دیگری جایگزین کرد. پس باکس چوبی دیگر کارایی برای ما نخواهد داشت.

 

تخت باکس با کلاف فلز

باکس های فلزی، از کلاف هایی با جنس پروفیل ساخته می شوند. پروفیل ها علاوه بر اینکه از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند؛ همواره مقاوت بالایی نیز دارند. جالب است بدانید این پروفیل ها توسط جوش به کلاف های محکم تبدیل خواهند شد. پس کلاف باکس فلزی تشکیل شده از پروفیل جوش خورده است. همچنین آنها دیگر به پیچ و فلز برای اتصالات نیاز ندارند. مسلما به هیچ وجه با گذشت زمان به صدا در نخواهند آمد. تنها پیچ استفاده شده در آن، بخاطر اتصال پایه ها توسط یک صفحه به کلاف است. اگر بر حسب اتفاق پایه شل شود، بشکند، هرز شود یا … میتوان با تعویض یک پیچ، یک صفحه که رابط بین پایه و کلاف می باشد می توان شروع به تعویض پایه کرد. پس همچنان قابلیت استفاده دارد.

 

باکس تخت و مزایا آن



۱. استفاده از باکس برای اتاق هایی با طراحی کلاسیک و ساده.
۲. استفاده در اکثریت هتل ها بخاطر راحتی.
۳. قیمت مناسب تر نسبت به انواع تخت خواب ها.
۴. پخش وزن وارده به تمام قسمت های باکس و جلوگیری از دفرمه شدن، بخاطر داشتن سطح صاف.
۵. افزایش عمر تشک به ۳۰ الی ۴۰ درصد
۶. داشتن پایه های گردشی بخاطر جابجایی
۷. داشتن باکس چوبی یا فلز

۸. این باکس ها کلاف چیز خیلی مهمی نیست. یعنی برای اکثریت باکس چوبی یا فلزی فرقی ندارد. بیشتر به جنس پارچه آن اهمیت میدهند. جوری آن را انتخاب می کنند که با رنگ و دکوراتیو اتاقشان هماهنگ باشد. همچنین در زیر این پارچه از یک لایه اسفنج استفاده شده که در اثر ضربات به پارچه، توسط فلز یا چوب آسیبی وارد نشود. پس در مقابل خط و خش مقاوم است. همچنین قابلیت تعویض رویه را دارا هستند.

 

ویژگی‌ تخت باکس چوبی

تخت هایی که کلاف آن ها از چوب است همواره می توانند ویژگی های مثبت و منفی داشته باشند این ویژگی ها شامل :

۱. تخت هایی که دارای بدنه چوبی هستند، ارزان قیمت تر از تخت های فلزی هستند.
۲. سر هم کردن تخت هایی با بدنه چوبی بسیار زمان‌بر است و همچنین حمل و نقل سخت تری خواهند داشت.
۳. تخت های چوبی وزن بالاتری دارند پس کمتر می توانید آن ها را جا‌به‌جا کنید.
۴. تنوع تخت باکس های چوبی بسیار زیاد است. پس می توانید سفارش دهید تا با ابعاد دلخواه تان ساخته شود. یعنی می توانید ارتفاع، طول و عرض آن را مشخص کنید.
۵. تخت باکس های چوبی از یراق آلات و موادی ساخته می شوند که با تنوع و زیبایی بی نظری همراه است.
۶. در زیر تشک باکس چوبی یک لایه تخته وجود دارد تا بتواند مقاوت بیشتری در مقال وزن های بالا از خود نشان دهد.
۷. اکثر باکس های چوبی بدون تاج هستند پس طراحی خاص آنها، منجر به این شده تا نتوان بر روی آن تاجی نصب کرد. مگر اینکه قبل از ساخت سفارش دهید تا شامل این ویژگی باشد.

بیشتر بدانید: قیمت تخت خواب یک نفره کشودار در خرید اینترنتی

ویژگی‌ تخت باکس فلزی



تخت هایی که کلاف آن ها از فلز است همواره از ویژگی های مثبت و منفی بهره می برند این ویژگی ها شامل :

۱. بدنه فلزی ان گونه تخت باکس ها، در مقابل آسیب‌ هایی که ناشی از حشرات و آتش است مقاومت می کند.
۲‌. بدنه فلزی بخاطر مقاومت بیشتر، از قیمت بالایی نیز برخوردار است.
۳. معمولا باکس هایی که دارای بدنه فلزی هستند، نسبت به بدنه چوبی سبک‌تر می باشند.
۴. تخت های فلزی اکثرا دارای چرخ هستند تا حمل و نقل آنها راحت باشد.
۵. این باکس ها مناسب افرادی است که، تمایل زیادی به تغییر دکوراسیون اتاق خوابشان دارند.
۶. سایز باکس های فلزی معمولا قابلیت تغییر دارند، مثلا وقتی که بخواهید تشکتان را بزرگ یا کوچک کنید. پس امکان تغییر سایز تا اندازه استاندارد را خواهید داشت.
۷. برخی از تخت باکس های فلزی، طراحی خاصی دارند آن، این است که از وسط خم شده و به سمت بالا می روند. مثلا می توانید به عنوان پشتی بالا بیارید تا پشت و کمرتان را ساپورت کند. ناگفته نماند این ارتفاع قابل تنظیم است.

 

چگونه میتوانیم یک باکس تخت خریداری کنیم؟



برای اینکه بتوانید یک باکس تهیه کنید میتوانید از طریق سایت های آنلاین اقدام کنید. خرید از سایت های آنلاین باعث می شود تا در هزینه و زمان صرفه جویی کنید. علاوه بر آن از سهولت در حمل و نقل و مرجوعیت کالا در صورت عدم رضایت، بهره ببرید. هم میتوانید تمامی محصولات تخت باکس چوبی یا فلزی را، در کنارهم مشاهده کنید. پس میتوانید به سایت های معتبر اینترنتی کالای خواب، مراجعه کنید.

 

تخت باکس چوبی یا فلزی



با توجه به ویژگی هایی که از باکس چوبی یا فلزی بیان کردیم؛ نمی توانیم به صراحت بگوییم کدام بهتر است؟ باکس چوبی یا فلزی؟ همانطور که در ابتدا بیان کردیم، نیاز هر فرد این اسکلت باکس را مشخص میکند. یعنی هر فرد متناسب با نیاز هایش انتخاب خواهد داشت. جنس بدنه و قیمت نیز در این انتخاب دخیل می باشد.

 

و در آخر :



این گونه باکس های بعد از تخت خواب کاربرد داشتند. ولی امروزه بخاطر قیمت مناسب، زیبایی بی نظیر در منازل نیز بسیار استفاده می شود. در کنار خرید این باکس ها، چون بدون تاج هستند؛ می توانید بصورت جداگانه آن را، متناسب با سلیقه خود سفارش دهید. باکس ها در سایز تک نفره و دو نفره وجود دارد. ولی پیشنهاد ما به شما این است که، بجای خرید باکس دو نفره از دو عدد باکس تک نفره در کنار هم استفاده کنید.

  دو نفره از دو عدد باکس تک نفره در کنار هم استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *