انواع تشک, مقالات

انواع کاورهای تشک خوشخواب

انواع کاورهای تشک خوشخواب

انواع کاور تشک خوشخواب

کاور تشک خوشخواب پارچه ای با ویژگی های بازدارنده می باشد، که برای جلوگیری از ورود مایعات، گرد و غبار، تعریق و … به رویه تشک استفاده می شود. استفاده از کاور تشک خوشخواب برای پیشگیری از مشکلات ناشی از حوادث و نشت مواد به درون تشک، مواد آلرژی زا، حشرات مانند ساس و حشرات ذره بینی و آلودگی ها امری ضروری است.

خواب یکی از حیاتی ترین ارکان زندگی انسان است. در یک تحقیق که در روسیه صورت گرفت مشخص شد که اگر فرد تا 5 روز نخوابد با یک دیوانه فرقی نخواهد داشت. همچنین به گفته دانشمندان، فردی که برای 36 ساعت نخوابیده است تفاوتی با فردی که مست است ندارد. پس اهمیت خواب خیلی بیشتر از یک استراحت ساده است. برای اینکه یک زندگی نرمال داشته باشیم و مغز و اندام، در بالاترین سطح عملکرد خود باشند لازم است که خوب بخوابیم.

دلایل استفاده از تشک خوشخواب

بستر خواب به دلیل گرم بودن، مکان ایده آلی برای رشد میکروب ها و حضور ویروس هاست. به همین علت ما پیشنهاد می کنیم از کاور تشک خوشخواب استفاده کنید، تا بتوانید آن را شستشو داده و یک بستر پاکیزه برای خوابیدن داشته باشید. همچنین خرید کاور برای تشک خوشخواب باعث می شود که تشک به جز در امان ماندن از ناپاکیزگی ها، از سایر حوادث مانند پارگی یا خراب شدن محفوظ بماند. ضمن اینکه، موارد مربوط به پارگی تشک شامل گارانتی نیست.

یکی دیگر از مهم ترین دلایل برای خرید کاور تشک تشخواب این است که در بسیاری از مناطق کشور، به دلیل آلودگی های محیطی، آلاینده های ماشینی و ریزگردها، هوا ناسالم بوده و ناخالصی های هوا در تشک نفوذ کرده و باعث کاهش طول عمر مفید و بروز مشکلات مربوط به سلامت در تشک می شود، اما با خرید یک کاور تشک خوشخواب همه این مشکلات به راحتی قابل رفع است.

انواع های کاور تشک خوشخواب

با توجه به میزان تقاضای بازار، انواع مختلفی از انواع کاور تشک خوشخواب عرضه شده است که در این بخش قصد داریم به مهم ترین و محبوب ترین کاورهای تشک خوشخواب پرداخته و مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم. کاور تشک خوشخواب در دسته بندی های مختلف عرضه شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کاور تشک خوشوخواب 6 وجهی

این نوع کاورهای تشک خوشخواب دارای یک زیپ هستند که تشک در آن جای می گیرد. پیشنهاد می شود برای ایده آل کردن سطح محافظت از تشک، از کاوری استفاده کنید که دارای زیپ هایی با دندانه های ریز باشند.

مزیت کاور تشک خوشخواب 6 وجهی این است که پوشانده شدن تمام تشک، کاور تشک را در برابر آلودگی های محیطی مانند گرد و غبار، آلاینده ها، ورود حشرات و حیوانات کوچک جثه، میکروب ها، ویروس ها، شوره سر و سایر عوامل مخل عملکرد فیزیولوژیک بدن حفاظت می کند.

کاور تشک خوشوخواب 5 وجهی

کاورهای 5 وجهی تشک خوشخواب به علت ضد آب بودن انتخابی ایده آل هستند. این نوع کاور اندازه تشک است اما زیپ ندارد. به جای آن از کش استفاده می شود که کاور را به تشک قلاب می کند. هرچند که کاورهای تشک 5 وجهی عملکرد قابل توجهی دارند، اما عیب مهم آن ها این است که بدلیل زیپ نداشتن، نمی توانند مانند کاورهای 6 وجهی از تشک حفاظت کنند.

همچنین برای محافظت از تشک در برابر پارگی یا فرسودگی و افزایش طول عمر مفید تشک، عالی عمل می کند. اگر به دنبال کاور ضد آب و ضد لکه هستید که از تشک نیز محافظت شود، استفاده از این دسته تشک ها توصیه می گردد.

متریال های کاور تشک خوشخواب

کاورهای تشک خوشخواب بر اساس نیازهای گوناگون و سلیقه مشتریان بر اساس پارچه ها و مواد گوناگون ساخته می شود؛ که هر کدام بسته به جنس ساخت، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در این بخش به صورت مختصر به این موضوع می پردازیم. قبل از شروع بررسی هر یک از انواع کاورهای تشک یک نکته وجود دارد که باید مدنظر داشته باشید. برخی از کاورها دو لایه بوده و هر لایه آن از یک نوع متریال ساخته شده است. اما نوع مرسوم کاورها یک لایه بوده و دارای یک نوع متریال هستند.

از جمله مهم ترین متریال هایی که کاورهای تشک خوشخواب با استفاده از آن هستند می توان به پلی استر، پنبه، بامبو، مخمل، تنسل لیوسل، کرک، وینیل و پلی اورتان اشاره کرد.

ویژگی های متریال های کاور تشک خوشخواب

پلی استر

این ماده مقاومت بالایی به خرج داده و ضمن راحتی در شستشو، سریعا خشک می شود.

پنبه

پنبه یکی از مهم ترین مواد در زندگی روزمره ماست که کاورهای تشک خوشخواب ساخته شده با آن، هم طبیعی بوده و هم دارای ویژگی های ضد حساسیت هستند.

بامبو

کاورهای ساخته شده با این مواد، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند. رطوبت فضای مناسب برای رشد و تکثیر باکتری های را فراهم می کند. کاورهای ساخته شده با این متریال، به علت مقاومت در برابر رطوبت، اجازه رشد و تکثیر به باکتری ها را نمی دهند.

مخمل

مخمل دارای لطافت و نرمی بالایی بوده و به همین علت خوابیدن بر روی کاورهای ساخته شده با مخمل یک خواب لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین کاورهای مخملی ضدآب هستند و می توانید از آن ها به این منظور نیز استفاده داشته باشید.

تنسل لیوسل

این نوع کاور تشک خوشخواب از پارچه ای تشکیل شده از الیاف گیاهی ساخته شده و به دلیل تکنولوژی ساخت خود و متریال به کار رفته برای ساخت آن از بروز حساسیت های جانبی جلوگیری کرده و مانع رشد باکتری ها و تجمیع میکروب و ویروس می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *