دکوراسیون, مقالات

انواع مبل کلاسیک و قیمت آنها در بازار

انواع مبل کلاسیک از قیمت خرید تا نوع ساخت و مخارج آن از جمله مواردی است که این روزها در اینترنت بسیار زیاد با آن روبرو می‌شویم.
دلیل این توجه می تواند علاقه زیاد مردم به این مدل مبل باشد یا راحتی و آسایشی که هنگام استفاده ازآن احساس می‌کنیم.
در هر حال این نوع مبلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این جهت بد نیست اطلاعات خود را درمورد این کالا و قیمت‌ آن در بازار بیشتر کنیم.

سایر نوشته‌ها: خرید پرده اتاق پسرانه

این نوشتار را همراه با ما مطالعه کنید تا مطالبی در این مورد را مرور کرده و بپرسیم:

• آیا مبل کلاسیک یعنی قدیمی؟
• تنوع در مبلمان سبک کلاسیک تا چه حد است؟
• فرق مبل کلاسیک و سلطنتی چیست؟
• چه عواملی روی قیمت مبل کلاسیک تاثیر دارد؟

با ما همراه بمانید.

انوع مبل کلاسیک: از گذشته تا امروز!

استفاده از مبلمان تاریخچه قدیمی دارد. در تصاویر موجود قدیمی از اروپا تقریبا همه جا میز و صندلی و مبلمان به چشم می خورد.
هرچند در کشور ما صنعت مبل و استفاده از این کالای دکوراتیو، عمر چندان طولانی ندارد. اما بر خلاف این موضوع، در همین چند دهه که از آن استفاده شده، تنوع بالایی هم پیدا کرده است.
انواع مدل مبل جدید مورد استفاده در منزل و ادارات در این مدت پیشرفت زیادی داشته و از انواع مبل کلاسیک و ساده، به مدل های مدرن و شیک و حتی فانتزی تغییر شکل داده است.
اما حتی امروزه مبل کلاسیک با همان شیوه ساخت و شمایل قدیمی که داشت، هنوز هم برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی دارد.
از چوب مصرفی و مرغوبیت آن تا رنگ و نمای مبل و پارچه‌ای که در آن مورد استفاده است، همه و همه در انتخاب آن برای سلیقه های مختلف نقش دارند.

آیا مبل کلاسیک همان مبل قدیمی است؟

کلاسیک نوعی سبک و شیوه در هنر و ساختن اشیاء است. روشی خاص که با نگاهی ویژه و هنری به لوازم و آثار هنری نگاه می کند.
بدون شک اینکه چنین روشی در زمان گذشته و چندین قرن پیش از این هم مورد استفاده بوده، به معنای قدیمی بودن همه لوازمی نیست که این اسم را یدک می ‌کشند!

برای مثال این روزها برخی از مدل های مبل کلاسیک در کنار لوازم اتاق خواب، کابینت و حتی اکسسوری های مورد استفاده در دکوراسیون منزل، در این سبک یعنی کلاسیک بسیار پرطرفدارند.

در حالی که هیچ کدام از این لوازم به زمان گذشته مربوط نیستند و تنها اسم سبک ساخت و مدل مورد استفاده در آنها کلاسیک است.
از طرفی در ایران بسیاری از مردم مبلمان کلاسیک را با مدل ‌های سلطنتی یکی می دانند. در حالی که این ۲ در دو دسته بزرگ قرار می‌گیرند که شباهت هایی با هم دارد و هر کدام شامل مدل های زیادی می شوند.
در ادامه مطلب درباره این تفاوت ها بیشتر با هم گفتگو می کنیم.

تفاوت های مبلمان کلاسیک و سلطنتی

مبل سلطنتی را اغلب مردم برای تشریفات و جنبه تزئیناتی آن انتخاب می کنند. حتی زمانی که برای خرید جهیزیه دست روی انتخاب این نوع مبل می‌ گذارید، به احتمال زیاد قصد دارید کالای اشرافی، تجملاتی و در عین حال شیک را به این مجموعه اضافه کنید.
از طرفی بیشترین کاربرد این نوع مبل در سالن پذیرایی و بخشی از منزل است که در آن از مهمانان خود پذیرایی می کنیم. همین موارد نشان می دهد که این سبک مبلمان از جنبه تزئیناتی و دکوراتیو بیشتری برخوردار ست.
برخی خانواده ها با وجود علاقه ای که به این سبک دارند، از زیادی تزئینات، بزرگی و وزن بالای آن شکایت دارند. همینطور حجم زیاد و جاگیر بودن این نوع مبلمان نیز، خرید مبل سلطنتی را برای برخی افراد به پیشنهادی سنگین و نامناسب تبدیل کرده است.

مبل کلاسیک را می توان نمونه مختصر شده و اصلاح شده از مبل های سلطنتی دانست.

همچنین بخش زیادی از تزئینات و یراق آلات در این نمونه حذف شده و از حجم و وزن آن هم کاسته شده است.
به این ترتیب حتی برای افرادی که در آپارتمان های کوچک و کمجا زندگی می کنند نیز داشتن یکی از انواع مبل کلاسیک امکان‌پذیر است.
همینطور چون برای خرید مبل کلاسیک هزینه کمتری صرف می شود، تهیه آن برای افرادی با توان خرید پایین‌تر نیز امکان دارد.
از دیگر تفاوت های این دو نوع مبل، مصرف پارچه های سنگین و سوزن دوزی شده در مدل های سلطنتی است. در حالی که در انواع کلاسیک از پارچه های امروزی و ساده تر با طرح های مدرن یا بدون طرح استفاده می شود.

قیمت مبل کلاسیک و عواملی که بر آن تاثیر دارند!

تهیه مبلمان و مراحلی که برای این کار طی می شود طولانی، هزینه بر و پرزحمت است. افرادی با تخصص های مختلف از نجاری و صنایع چوب تا دوخت، کار با چرم، استفاده صحیح از مخمل و دیگر انواع پارچه بخشی از مراحل تهیه مبل هستند.
در مدل‌هایی که تزئینات روی چوب، خراطی و کاربرد تزئینات اضافه مانند یراق آلات مخصوص مبل هم استفاده می ‌شود، افراد دیگری به این کارها مشغولند.
به طور مشخص تعداد افراد، مواد اولیه مصرفی و میزان کاری که بر روی مبل انجام می شود در قیمت آن تاثیر زیادی دارد.
در مدل کلاسیک نسبت به انواع ساده و راحتی کار بیشتری برای تهیه مبل انجام شده و قیمت خرید مبل کلاسیک هم بیشتر از انواع معمولی است.

در مورد متریال مصرفی برای ساخت این کالای دکوری هم تنوع و تفاوت زیادی وجود دارد. برای مثال مدل هایی که چوب مرغوب و گران قیمت در ساخت آنها به کار رفته اغلب قیمت بیشتری هم دارند.

اما در مبلمان کلاسیک ارزان قیمت، از چوب کارخانه ای، پروفیل و حتی در مواردی پلاستیک هم استفاده می شود. البته این تولیدات مرغوبیت و کیفیت مدل های تهیه شده با چوب را ندارند.
انواع مبل وارداتی هم با قیمت های متناسب با متریال مصرفی و نوع ساخت دارای تنوع بالای قیمت است.

و در پایان… از مبل تا مبل!

تنوع بالای محصولات مبل در همه مدل ها به ویژه انواع مبل کلاسیک آنقدر زیاد است که نمی توان توضیحات مربوط به همه آنها را در یک مطلب جا داد. اما همینقدر گفته باشیم که این نوع مبلمان با قدری تفاوت شباهت هایی با انواع سلطنتی دارد.
از کاربرد چوب و پارچه مخصوص تا تزئینات به کار رفته و ساعاتی که کار روی آن انجام شده همه در قیمت این کالا موثرند. همینطور در مبلمان استیل که مقدارچوب مصرفی بیشتر و دارای رنگ و لاک الکل کاری است، هزینه های ساخت بالاتر است.
در بعضی مدل ها نیز، استفاده از انواع چوب راش و گردو در ساخت مبلمان، بر قیمت کلی آن تاثیر زیادی داشته و قیمت‌ را تا حد زیادی بالاتر برده است.
بهتر است هنگام خرید مبل کلاسیک به کلیه این نکات توجه شود تا رضایت از خرید در تمام طول دوران استفاده با شما همراه باشد.

مطلب مرتبط: مبل ایکیا : زیبا، راحت، ارزان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *