دکوراسیون

انواع آباژور رومیزی

انواع آباژور رومیزی

انواع آباژور رومیزی

آباژور رومیزی یک وسیله کاربردی برای تامین نور و روشنایی و نیز یکی از المان‌ها تزئینی جهت تکمیل دکوراسیون فضای داخلی منزل است. اپاژور یا چراغ خواب تنها مختص اتاق خواب نیست. شما می‌توانید از اباژور در کنار لوستر که برای روشنایی سالن پذیرایی استفاده می‌شود،  جهت روشنایی بیشتر یا ایجاد نورپردازی خاص در اتاق پذیرایی یا نشیمن نیز استفاده کنید.

آباژورهای رومیزی در انواع مختلف و با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. انتخاب آباژور رومیزی مناسب  نقش مهمی در متمایز و دلنشین‌تر کردن فضای داخلی منزل شما دارد. شما می‌توانید مدل‌های مختلف آباژور رومیزی را به راحتی با سبک‌های متنوع دکوراسیون داخلی بکار ببرید. برای این منظور شناخت انواع اباژور رومیزی و توجه به جزئیات آنها بسیار اهمیت دارد.

در این مقاله از سایت گرم و نرم قصد داریم به بررسی انواع آباژور رومیزی بپردازیم. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب با اطلاعات کاملتر و آگاهی بیشتری آباژور رومیزی دلخواه خود را خریداری نمایید.

انواع آباژور رومیزی براساس جنس پایه

آباژور رومیزی از لامپ، کلاهک، پایه، صفحه نگهدارنده و کلید خاموش و روشن به همراه سیم اتصال به برق تشکیل شده است. جنس پایه یا همان بدنه آباژور می‌تواند متفاوت باشد و در نوع و سبک آن اثر گذار است. از مهمترین انواع آباژور رومیزی با توجه به جنس بدنه آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- آباژور رومیزی چوبی

یکی از زیباترین و شیک‌ترین انواع آباژور رومیزی، آباژور با پایه چوبی است. چوب یکی از متریال‌های خاص و کلاسیک است که قابلیت برش و اجرای طرح و نقش‌های گوناگون بر روی آن وجود دارد. اگر می‌خواهید فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی دلنشین و آرامش بخش باشد، می‌توانید از آباژور رومیزی پایه چوبی در کنار مبلمان و میز چوبی استفاده کنید.

2- آباژور رومیزی فلزی

استفاده از فلز برای پایه و بدنه آباژور رومیزی علاوه بر دوام و استحکام بالا، زیبایی خاصی نیز ایجاد می‌کند. از فلزات مختلفی برای ساخت آباژور رومیزی بهره گرفته می‌شود که از متداول‌ترین آنها استیل و برنج است. پایه‌های برنجی دارای سبکی سنتی و کلاسیک هستند اما آباژور با بدنه استیل یا کروم به خاطر براق بودن سبکی مدرن دارد.

3- آباژور رومیزی سرامیکی

یکی از انواع آباژور رومیزی که جزو مدل‌های خاص و هنری محسوب می‌شود، آباژور با پایه سرامیکی است. استفاده از سرامیک جلوه خاصی به ظاهر آباژور می‌دهد و طرح آن را منحصربفرد می‌کند.

4- آباژور رومیزی شیشه ای

استفاده از شیشه برای بدنه آباژور از گذشته مرسوم بوده است و آباژور شیشه‌ای همچنان جزو لوازم تزئینی بسیار شیک و خاص در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌رود. با اینکه شیشه خاصیت شکنندگی دارد اما آباژور رومیزی بدنه شیشه‌ای جلوه خاصی در فضای شما ایجاد می‌کند. این نوع آباژور را می‌توانید با لوسترهای شیشه‌ای و گلدان‌های رومیزی شیشه‌ای ست کنید.

5- آباژور رومیزی پلاستیکی

ارزان‌ترین متریالی که می‌توان برای پایه و بدنه آباژور رومیزی استفاده نمود پلاستیک است. به خاطر دوام بالا و میزان آسیب پذیری کم، آباژور رومیزی پلاستیکی گزینه خوبی برای برخی از نقاط منزل مانند اتاق کودک محسوب می‌گردد. همچنین اشکال فانتزی و رنگ‌های متنوع این مدل آباژور می‌تواند بر زیبایی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر خوبی بگذارد.

5- آباژور رومیزی سنگی

یکی از خاص‌ترین انواع آباژور رومیزی، مدل سنگی است. استفاده از سنگ برای پایه و بدنه آباژور با نقش و نگارهای زیبا، این وسیه تزئینی را لوکس و بسیار شیک جلوه می‌دهد. آباژور رومیزی با سنگ‌های منحصربفرد و جذاب می‌تواند در زیبایی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل تاثیر بسزایی بگذارد.

6- آباژور رومیزی آکریلیک

این نوع آباژور رومیزی مانند مدل‌های شیشه‌ای به زیبایی جلوه می‌کند و دارای طرح‌های متنوع است. پایه‌های آکریلیک از مقاومت بسیار خوبی نسبت به شیشه برخوردارند و نشکن می‌باشند.

انواع آباژور رومیزی براساس جنس کلاهک

یکی از بخش‌های اصلی آباژور رومیزی کلاهک آن است. جنس کلاهک که به آن شید نیز گفته می‌شود، می‌تواند نوع آباژور را نیز مشخص کند. شما باید آباژوری را انتخاب کنید که کلاهک آن با سایر اجزای دکوراسیون داخلی منزلتان همخوانی داشته باشد و باعث زیباتر شدن محیط و افزایش جذابیت فضا گردد.

1- آباژور رومیزی پارچه ای

یکی از رایج‌ترین متریال‌هایی که برای کلاهک آباژور رومیزی استفاده می‌شود، پارچه است. پارچه به خاطر ضخامت بالا اجازه عبور نور را نمی‌دهد و آن را به سمت بالا یا پایین هدایت می‌کند. انتشار نور از بالا یا پایین آباژور رومیزی باعث ایجاد نورپردازی چشم نوازی می‌گردد. در تولید انواع آباژور رومیزی از پارچه‌های مختلفی مانند ابریشم، کتان، مخمل و … استفاده می‌شود.

2- آباژور رومیزی کاغذی

از دیگر انواع آباژور رومیزی می‌توان به آباژور با کلاهک کاغذی اشاره نمود. شید کاغذی باعث انتشار بیشتر نور می‌شود و بافت آن به گونه‌ای است که نسبت به کلاهک پارچه‌ای نور بهتر از آن عبور می‌کند. از این نوع آباژور رومیزی می‌توان به عنوان چراغ مطالعه نیز استفاده کرد.

3- آباژور رومیزی شیشه ای

استفاده از شیشه در کلاهک آباژور سبکی مدرن و خاص را ایجاد می‌کند. شیشه نور را بیشتر منعکس می‌کند و آباژور رومیزی با کلاهک شیشه‌ای می‌تواند فضای بیشتری را روشن نماید. از این نوع آباژور رومیزی می‌توان در کنار دکوراسیون داخلی جدید و مدرن استفاده نمود و علاوه بر تامین روشنایی بخشی از منزل، باعث ایجاد فضایی دلنشین شد.

4- آباژور رومیزی پلاستیکی

اگر به دنبال آباژورهای فانتزی و متفاوت هستید، می‌توانید به سراغ آباژور رومیزی با کلاهک پلاستیکی بروید. این آباژورها نور زیادی را عبور نمی‌دهند و فقط در جهت بالا و پایین کلاهک نور منتشر می‌شود. به دلیل قیمت مناسب و همچنین امکان اجرای طرح‌های گوناگون، آباژور رومیزی پلاستیکی یکی از پرفروش‌ترین محصولات و کالاهای تزئینی به شمار می‌رود.

کلام آخر

آباژور رومیزی به عنوان یک منبع نوری و وسیله تزئینی از مزایای زیادی برخوردار است. شما با استفاده از انواع آباژور رومیزی می‌توانید نوری ملایم و متعادل در فضای منزل خود داشته باشید. همچنین وجود آباژور رومیزی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و یا دیگر بخش‌های خانه می‌تواند باعث ایجاد فضایی خاص، زیبا، آرامش بخش و دلنشین شود. شما می‌توانید انواع آباژور رومیزی مدرن یا کلاسیک را در فروشگاه اینترنتی گرم و نرم مشاهده کنید و با خرید اباژور رومیزی یا مدل‌های دیگر آن نهایت رضایت و اطمینان را از خرید خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *