انواع تشک

ابعاد تشک کودک

ابعاد تشک کودک

ویژگی های ابعاد تشک کودک برای خوابی مناسب

خواب راحت، بدنی سالم، فکری آسوده همه و همه از مزایای خواب بر روی تشک استاندارد و راحت است، پس چه بهتر که فرزندان دلبندتان را نیز در این راحتی و آسایش سهیم کنید. رویا های شبانه و زیبای کودکان عزیزتان را در تشک هایی با ابعاد و اندازه های مناسب تشک کودک پرورش دهید.

ابعاد تشک کودک برای فرزندان در سنین مختلف تفاوت هایی دارد که توجه به استاندارد های مربوط به آن ها برای تمام پدر و مادر های عزیز لازم و ضروری است. مجموعه کالای خواب گرم و نرم قصد دارد در این مطلب با معرفی ابعاد تشک کودک و سایر جزئیات آن، فرزندان دلبندتان را در رویاهای شیرین و دلنشین شبانشان همراهی کند.

ویژگی های تشک مناسب کودک

تشکی که برای فرزندان دلبند خود انتخاب می کنید، باید یکسری ویژگی ها و استاندارد های لازم را داشته باشد تا خواب راحتی را برای آن ها فراهم نماید. تشک خواب کودکان حساسیت های خاص خود را دارد و در مقایسه با تشک بزرگسالان جزئیات و استاندارد های ویژه خود را دارد.

زمانی که به کیفیت خواب کودکان عزیزتان اهمیت دهید، راحتی و ابعاد تشک کودک خود را متناسب با شرایط جسمی و اندامی فرزندتان در نظر می گیرید، خوابی سالم و دلچسب را به آن ها هدیه می کنید. خواب راحت فرزندان شما در کنار آسایش و آرامشی که برای آن ها به همراه دارد، راحتی و خیالی آسوده نیز برای شما به ارمغان می آورد. به عبارت بهتر نگرانی هایتان را کم می کند. تشک خواب کودکان شیرین شما از استاندارد ها و ویژگی های خاصی برخوردار است که ما گرم و نرمی ها مهم ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم:

تشکی که برای کودک دلبندتان انتخاب می کنید نه باید سفت و اذیت کننده باشد و باعث آزار او شود، از طرفی هم نباید خیلی نرم باشد و باعث شود که ترکیب بدنش در طولانی دچار آسیب و تغییر گردد. پس مناسب ترین تشک کودک، تشکی است با اندام و شکل گیری بدن آن ها مناسب باشد.

 

  • داشتن جنس لطیف و استاندارد با توجه به ظرافت پوست کودکان

پوست کودکان بسیار لطیف و آسیب پذیر است. جنس و الیاف تشکی که برای فرزندان خود می خرید باید از لطافت و ظرافت مناسبی برخوردار باشد در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی و آلرژی در آن ها شود. توجه به لطافت و ظرافت تشک کودکان به همان اندازه کیفیت و ابعاد تشک کودک مهم بوده و عدم توجه به آن حتی می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به سلامتی فرزندانتان وارد کند.

  • انتخاب رنگی مناسب با روحیات کودکان

پیشنهاد ما این است که ترجیحا رنگ تشک انتخابی فرزند خود را از بین رنگ های غیر روشن انتخاب کنید. همان طور که می دانید کودکان شیطنت ها و جنب و جوش های خاص خود را دارند و اگر جلوی آن ها گرفته شود ممکن است از لحاظ تربیتی و روحی آسیب ببینند. زمانی که لکه یا کثیفی روی تشک کودک می نشیند ممکن است تا مدت ها اثر آن باقی بماند بنابراین بهتر است رنگ آن طوری باشد که زیاد کثیفی ها را نمایان نکند.

مناسب ترین ابعاد برای تشک کودک

 

تشک های مخصوص کودکان علاوه بر ظرافت و کیفیت داری ابعاد مخصوص و متناسبی هم هست. شاید با خود تصور کنید که همین که تشک کودک راحت و نرم و لطیف باشد، کافی است و نیازی به اهمیت دادن به ابعاد و سایز تشک کودک نیست. اما باید بدانید که تشک استاندارد کودکان تمام ویژگی های یک تشک طبی مناسب را شامل می شود که علاوه بر ظرافت و کیفیت شامل سایز استاندارد نیز می شود.

باید در نظر داشته باشید که کودکان در سنین مختلف شرایط رشدی متفاوتی دارند، بنابراین ابعاد تشک کودک در هر رده سنی متفاوت خواهد بود. سایت گرم در این قسمت شما را با انواع سایز بندی تشک کودکان آشنا می کند:

  • ابعاد تشک  فرزندان تازه متولد شده : 60 سانت در 80 سانتی متر
  •   ”       ”    کودک: 1 متر و 30 در 1 متر و 30 سانتی متر
  •   ”       ”    نوجوان: 1متر و 80 در 1 متر و 80 سانتی متر

آیا میتوان ابعاد تشک کودک را تغییر داد؟

برخی از والدین کودکان قصد دارند علاوه بر حفظ استاندارد های لازم برای  خرید تشک مناسب فرزندانشان، هزینه های ناشی از آن را نیز تا حد امکان کنترل نمایند، پیشنهادی که مجموعه گرم و نرم به این پدر و مادر های عزیز دارد، استفاده از تشک کودک نوجوان است. این تشک ها مخصوص تخت هایی با همین نام هستند.

زمانی که فرزند شیرین و عزیزتان رشد کرده و اندازه تخت برای او کوچک می شود، می توانید این کمد یا قفسه را از تخت کودک جدا کرده و سایز آن را بزرگتر نمایید. با این کار می توانید در هزینه های ناشی از خرید تخت جداگانه به کودکان بزرگتر صرفه جویی کرده و در کنار آن سرویس خواب زیبایی را نیز برای او فراهم نمایید.

سخن پایانی

سلامتی کودکان دلبندتان وابسته به آرامش و جسم سالم آن ها می باشد. گرم و نرم همواره به فکر راحتی و آسایش کودکان و بزرگسالان و داشتن خوابی لذت بخش برای آن ها است. زمانی که تشک استاندارد و مناسب کودک دلبند خود را انتخاب می کنید باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید، حتی توصیه می کنیم حساسیت بیشتری نیز نسبت به این موضوع داشته باشید.

بهتر است در انتخاب تشک مناسب فرزندانتان به موارد مهم و اساسی مثل نرمی و سفتی تشک، جنس و لطافت تشک، و ابعاد تشک کودک توجه نمایید تا بتوانید خواب فرزندانتان را برای آن ها شیرین تر و دلچسب تر نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *