انواع تشک

مقایسه تشک تن آسای و آسایش

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که در انتخاب و خرید تشک  تردید داشته باشید. که کدام یک بهتر است؟ کدام تشک راحت تر است. و می تواند خوابی راحت برایتان به ارمغان داشته باشد؟ کدام مارک تشک ها بهتر است؟ تشک بدون فنر بخرم یا با فنر؟ در این مطلب می خواهیم به مقایسه تشک تن آسای و آسایش بپردازیم و ویژگی های فنی این دو تشک را بررسی کنیم.

 

آن چه در این مقاله خواهیم خواند:

معرفی تشک تن آسای

_انواع مدل تشک های تن آسای

معرفی تشک آسایش

_انواع مدل تشک های  آسایش

مقایسه تشک تن آسای و آسایش

 

 

معرفی برند تن آسای

 

به دلیل به کار بردن فوم هوشمند و طبی در ساختار  تشک تن آسای ، استفاده از آن برای افراد حساس و دارای خواب سبک می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
رویه‌ی تشک تن آسا دارای تکنولوژی میکرو کپسول بوده که باعث حفظ و تولید گرمای مناسب در زمان خواب می‌گردد. همچنین وجود میکرو کپسول در این محصول، باعث گردش آزاد هوا در داخل فوم تشک و هوادهی قسمت‌هایی از بدن که در زمان خوابیدن با سطح تشک در تماس هستند می‌شود. این فرآیند گرمای بدن را گرفته و به طور مساوی پخش می‌نماید که در نتیجه، گرم شدن کل سطح تشک را به دنبال دارد.

 

ویژگی های مهم تشک تن آسای

 

1- جهت جلوگیری از قارچ، رویه های آنتی باکتریال تشک ها از الیاف پلی استر ضدحساسیت تولید شده است تا بستری کاملا بهداشتی و سالم را برای خوابیدن فراهم سازد.

2- از انواع پارچه های ژاکارد و گردبافت آلوورا با تکنولوژی نانو برای رویه استفاده خواهد کرد.
3- تشک تن آسای تولید کننده معتبر مواد اولیه است، بنابراین در تولید تشک های خود با دانش کافی از اسفنج و ابر های انعطاف پذیر مناسب استفاده کرده است.
4- جهت همگن شدن فشار فنر ها در تشک های فنری و طبی فنری از لایه های ترموفلت استفاده شده که موجب تقسیم نیرو در سطح تشک، افزایش طول عمر و خنثی شدن تاثیر جداگانه هر فنر بر روی سطح ان شده است.
5- ترموباند نوعی لایه حرارتی است و دمای بدن را حفظ می کند، بنابراین با داشتن این ویژگی تشک تن آسای به آن توجه کرده و به خوبی از آن در تشک های خود بهره گرفته است.

 

 

 

دسته بندی مدل های تن آسای

در سایت گرم و نرم انواع مختلفی از تشک های تن آسای وجود دارد که در زیر فقط به چند مورد اشاره می کنیم:

آمستریس

تشک آمستریس در دو سایز یک نفره و دو نفره تولیده شده که دارای ابعاد مختلفی از سایز 90*2 تا 200*2 و … می‌باشد.
میزان نرمی این تشک 6.5 است و  فوم هوشمند و طبی دارد. این محصول قابلیت تحمل وزن برای افراد بالای 100 کیلوگرم را نیز دارا بوده، طول آن 200 سانتی مترمی‌باشد.

 مدل ایندرا  

تشک ایندرا تولید تن اسای دارای پارچه منحصر بفرد و فنرهای منفصل در نتیجه طبی می باشد . با تشک تن آسای ایندرا از خطر به دور خواهید بود! لایه ی بیرونی این تشک پارچه ی ترک ضد آتش با تکمیل شیر دارد. این تشک فنر بونل به قطر 2.2سانتیمتر دارد.دارای اسفنج مخصوص 40کیلویی 4سانتی است. و  مناسب افرادی تا حدود 90 کیلوگرم وزن است.

تشک تن آسای آراسته

این تشک از لحاظ ساختار ، مشابه مدل آراد می باشد. با این تفاوت که در این مدل یک فریم فلزی 4 میلی متری دور تا دور تشک دارد. که اسکلت فنری به آن متصل گردیده است؛ بنابراین نسبت به مدل آراد این مدل تشک دوام بیشتری دارد. و این فریم نسبت به حفظ ساختار تشک کمک بیشتری می نماید. در  ساختار این تشک نیز از لایه های زیادی استفاده نشده است و برای وزن های بالا این تشک ها  توصیه نمی شود.
فروشنده موظف است در هنگام خرید این محصول توسط مشتری، تفاوت این مدل با سایر مدلها را برای ایشان شرح داده و مشتری را از هر جهت توجیه نمایند.

 مدل اسپینو

تشک تن آسای مدل اسپینو از لحاظ اسکلت فنرها مشابه مدل ایندرا می باشد .
علاوه بر استفاده از فنرهای پاکت اسپرینگ روی سطح تشک، یک طرف یک لایه مموری فوم با ضخامت سه سانت متری دارد. این بدین معناست که نرمی و راحتی بالایی هنگام خواب در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد. علاوه بر اینکه هیچگونه فشاری بر اندام های بدن وارد نمی کند.
به دلیل استفاده از مموری فوم بر روی سطح تشک ، تمام فرو رفتگی های بدن در زمان خواب کاملا می شود. بنابراین ستون فقرات در بهترین حالت ممکن در زمان خواب قرار می گیرد و فشاری به آن وارد نمی شود .
دیواره تشک اسفنج ریباند 80 کیلویی با قطر 6 سانت دارد. که این امر به طول عمر تشک و استحکام هر چه بیشتر بدنه آن کمک نموده است.

 

 

معرفی تشک آسایش

تشک آسایش برند قدیمی تشک ایران است. این برند در مقایسه با تشک تن آسای با ترکیب بهترین مواد وارداتی و داخلی و با استفاده از تجهیزات استاندارد و کادر مجرب تولید می شود. از مهم ترین ویژگی های برند تشک آسایش می توان به قیمت مناسب به نسبت سایر برندها، حفظ کیفیت در طول سالیان دراز و هم چنین دارا بودن مشتریان راضی در سراسر ایران می باشد. این محصول برای تمام اشخاصی که تشک طبی فنری مورد مصرفشان هست گزینه ی مناسبی به شمار می آید. درجه نرمی و سفتی تشک طبی فنری آسایش به گونه ایست که فشار وارده به ستون فقرات را به حداقل می رساند. تشک طبی فنری آسایش با ارتفاع 29 سانتی متری و کیفیت بالا همیشه یکی از گزینه های پیشنهادی و پر فروش سایت گرم و نرم می باشد.

 

دسته بندی تشک آسایش

تشک های آسایش در سه دسته بندی  اصلی وجود دارند:

تشک آسایش طبی فنری:

وجود فنر در تشک باعث می شود وزن فرد روی تشک به صورت یکسان پخش شود. فنر باعث ایجاد جریان هوا در تشک می شود بنابراین بر روی تشک های فنری گرمای زیادی احساس نخواهید کرد. تشک های فنری می توانند توسط افراد سنگین وزن و یا حتی افرادی که کمردرد دارند هم مورد استفاده قرار گیرند. در کل یک تشک فنری با کیفیت می تواند برای همه افراد مناسب باشد. همچنین تشک های فنری مقرون به صرفه و دارای استحکام مناسبی می باشند

 

تشک  ارتوپدیک :

تشک آسایش ارتوپدیک از خانواده تشک های طبی است که میتواند با تشک تن آسای مقایسه شود . که از قابلیت تحمل وزن‌های بالا برخوردار است. به دلیل داشتن درجه سفتی بالا برای مصارف طبی و درمانی بسیار مفید است. این تشک به دلیل نداشتن فنر، ارتعاش ناشی از حرکت را به اطراف منتقل نمی‌کند. و باعث آرامش در زمان خواب و استراحت می‌شود.

 

 آسایش فول طبی ساتراپ:

تشک طبی ساتراپ محصولی طبی است که در ساختار خود فوم فشرده با درجه سفتی بالا دارد. به همین دلیل بستری کاملا طبی را فراهم می کند. به دلیل نبود فنر هیچ گونه ارتعاشی هنگام حرکت و غلت زدن احساس نمی شود.
لایه های اسپان باند و ریباند که روی فوم مرکزی را می پوشاند. از آن حفاظ کرده و از دفرمه شدن تشک در اثر استفاده های مکرر و طولانی جلوگیری می کند.

مقایسه دو برند

قدرت تحمل:

انواع مختلف تشک تن آسای مناسب افرادی حداکثر تا حجم 100کیلوگرم می باشند و به علت نرمی بیش از حد استفاده از این نوع تشک ها به افراد بیشتر از این وزن توصیه نمی شود. ولی تشک های آسایش آستانه تحمل وزن (125 کیلوگرم) بالایی دارند. به طوری که افرادی با وزن بیش از 120 کیلوگرم که انتخاب های کمتری دارند از این تشک استفاده می کنند.

ارتفاع تشک:

از نظر ارتفاع تشک های آسایش فقط دارای دو نوع ارتفاع 29 و 30 سانتی متر هستند. در حالی که تشک های تن آسای دارای انواعی با بازه ی ارتفاع 17 تا 33 سانتی متر هستند.

نوع اسفنج:

اسفنج های به کار رفته در تشک تن آسای از انواع اسفنج های رولی، باند، ترمو باند، ترمو فلت و ریباند است. ولی اسفنج های تشک آسایش  دارای انواع ترموفیوز, ریباند, فشرده  است.

دامنه قیمت ها:

قیمت انواع مدل های مختلف تشک تن آسای و آسایش در بازار تهران بسته به ارتفاع و نوع تشک، رویه و ابعاد و مدت گارانتی، نوع اسفنج، نوع فنر، آستانه تحمل و درجه سختی تشک تعیین می شود. ولی اگر بخواهیم دامنه قیمتی برای آن ها مشخص کنیم:

تشک های تن آسای:

کمترین قیمت: حدود 2 میلیون تومان

بیشترین قیمت: حدود 17 میلیون تومان

 

تشک های آسایش:

کمترین قیمت: حدود 1.800.000 تومان

بیشترین قیمت: حدود 14.000.000 تومان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *