انواع بالش

فواید بالش هوشمند

مطالعه‌ی این مطلب به افرادی که مایل هستند درباره فواید بالش هوشمند مطالب بیشتری بدانند توصیه می‌شود.
دنیای عصر حاضر را بی‌ هیچ اغراق می‌توان معجزه تحولات سریع و برق‌آسا نامید.
از نمایش‌های هفتگی مُد لباس، آرایش چهره و مو گرفته تا اخبار لحظه‌ای اختراعات و اکتشافات تازه همگی خبر از سرعت جنون‌آسای وقایع اطراف‌مان دارد.
در این جهان گذرا، فقط کیفیت است که می‌ماند.
در مسیر طولانی و بی‌وقفه پیشرفت صنایع کالای خواب، تکنولوژی ملزومات هوشمند، از ماندگارترین دسته‌های این فیلد کاری است که به دلیل کیفیت و کارایی بالا مشتریان زیادی را به خود جذب نموده است.

فواید بالش هوشمند و نقش آن در کیفیت خواب

فواید بالش هوشمند و رضایت خریداران دو رکن اصلی رشد تولیدات این دسته از محصولات کالای خواب بوده و با اتکا بر همین موارد است که این صنعت می‌رود تا دایره تولیدات خود را وسعت بخشد.
اما برای استفاده صحیح و کاربردی از این فن‌آوری مدرن و پیشرفته لازم است تا درباره آن بیشتر بدانیم. ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

تاریخچه

استفاده از بالش در هنگام خواب دارای تاریخچه‌ی کهن بوده و سابقه آن به قدمت خواب انسان در غارهای باستانی می‌رسد.
آدمی این کیسه سر و ته بسته را گاهی از پشم و پنبه و پَر و زمانی با الیاف طبیعی و مصنوعی پُر کرده است.
امروزه و با پیشرفت تکنولوژی تولید کالای خواب انواع بالش هوشمند به بازار آمده است.
هر چند هنوز هم حتی بر سر استفاده یا حذف بالش میان بسیاری از مردم اختلاف نظر وجود دارد.
صرف‌نظر از این بحث‌ها، بررسی خواص و فواید بالش هوشمند را می‌توان به منزله یک تحقیق علمی و بالینی محسوب و آن را دنبال نمود.

بالش هوشمند چیست؟

فوم حافظه‌دار یا هوشمند که مبنای تولید محصولاتی با همین نام است نخستین بار توسط دانشمندان سازمان فضایی امریکا (NASA) ابداع شد.
هدف از تولید در آن زمان استفاده در صندلی‌های مخصوص و نیز لباس‌های ویژه فضانوردان بود.
آزمایش و کاربرد موفقیت‌آمیز این تولیدات خیلی زود پای این تکنولوژی نوین را به دیگر صنایع نیز گشود و پس از مدتی کالای خواب و بالش‌های هوشمند نیز تولید و به بازار آمدند.

از فواید بالش هوشمند چه می‌دانیم؟

یکی از فواید بالش مموری فوم یا همان بالش هوشمند حاوی این نوع فوم را می‌توان حالت‌پذیری سریع و آسان و بازگشت کامل به شکل و فُرم اولیه در مناسب‌ترین زمان ممکن پس از برداشته شدن فشار وزن دانست.
وجود این خاصیت محصولات هوشمند حاوی این نوع فوم را در برابر دفرمه شدن و تخریب در اثر تکرار فشار و تغییر حالت مصون می‌کند.

بر همین اساس نیز بالش هوشمند می‌تواند در طی زمان خواب ضمن تحمل فشار سر و گردن به نحو مناسبی تغییر شکل داده و با فُرم کلی سر انطباق یابد و با پُر کردن قوس خالی زیر گردن از اعمال فشار وزن بر مهره‌های گردنی ممانعت نماید.

از آنجا که این مهره‌ها حاوی رشته‌های عصبی یا همان طناب نخاعی هستند محافظت از آنها نیز اهمیت بالایی دارد و به منزله حفاظت از سیستم عصبی فرد نیز محسوب می‌شود که تأثیرات زیادی بر حالات روحی و حفظ نشاط و شادابی فرد پس از خواب دارد.

ایجاد تعادل…و تجربه یک راحتی بی‌نظیر!!

به این ترتیب زمانی که سرتان را روی بالش هوشمند می‌گذارید، به اندازه وزن سرتان فرو می‌رود تا احساس سفتی و ناهماهنگی بین سر شما و بالش پیش نیاید.
این موضوع راحتی کم‌نظیری به بالش می‌دهد که با انواع قدیمی و نمونه‌های کلاسیک بالش قابل مقایسه نیست.
بعلاوه با استفاده از این نوع بالش گردن شما در راستای بدنتان قرار می‌گیرد.
این هم‌راستایی به حفظ سلامتی و عملکرد ارگان‌های مختلف بدن کمک می‌کند که تنظیم سیستم گردش خون یکی از مهمترینِ این موارد است.

تمیز و بهداشتی…همچون بالش هوشمند !

از دیگر فواید خرید بالش هوشمند می‌توان به وجود سیستم بهداشتی عالی در این محصول اشاره نمود.
این ماده بصورت ضدمیکروب طراحی و ساخته شده است.
وجود عوامل آنتی‌باکتریال و ضدآلرژی هم در ایجاد و حفظ محیطی بهداشتی در بالش هوشمند بی‌تأثیر نیست، زیرا در محیطی فاقد عناصر رشد و تکثیر باکتری و قارچ، پوست و سیستم تنفسی به شکل مناسبی محافظت می‌شوند.

از فواید بالش هوشمند یکی هم وجود سطح خشک و ضدرطوبت و تعریق در این محصول است که به دلیل وجود خاصیت عایق و گردش موزون هوا امکان‌پذیر گشته است.

به این ترتیب در سطح بالش تعریق کمتری صورت گرفته و حتی رطوبت اضافه‌ی موجود هم جذب می‌شود.
این مزیت بالش هوشمند را خصوصاً در نواحی جغرافیایی با درصد رطوبت بالا و آب و هوای شرجی بسیار مفید و پرطرفدار نموده است و ضمن راحتی بی‌نظیر محیط را از شر عوامل آلوده کننده‌ای مانند قارچ و کپک هم مصون می‌کند.
بالش حاوی مموری‌فوم از مشکل لکه‌های سطحی و عمقی هم در امان است که آن را از نظر زیبایی ظاهری نیز حفظ کرده و خانم‌های با سلیقه را به خرید آن مشتاق‌تر نموده است.

حالات مختلف خواب و فواید بالش هوشمند :

اَشکال مختلف خوابیدن و استفاده از انواع بالش با یکدیگر ارتباط داشته و بر هم موثرند.
برای مثال کسی که بر روی شکم می‌خوابد بهتر است از بالشی با کمترین میزان ضخامت استفاده کند تا به مهره‌های گردنی او آسیب نرسد.
روش خوابیدن به پهلوها هم با انواع مختلف بالش سازگاری داشته و کمترین آسیب را به گردن وارد می‌کند.
بر این اساس بالش هوشمند ضمن تطبیق فوری و هم‌شکل شدن با بدن کاربر، این مزیت را داراست که انواع مدل‌های خواب را بدون آسیب‌رسانی به اعضای بدن پوشش می‌دهد.

به عبارت دیگر از فواید بالش هوشمند یکی هم انتخاب آزادانه نوع خوابیدن بدون ترس و نگرانی از تحمل صدمات پس از آن است.

شما با داشتن این نوع بالش می‌توانید به پشت، طاق‌باز یا به سمت هر یک از پهلوها که مایلید بخوابید و خوابی راحت و سالم و البته بدون درد داشته باشید.

یک مشکل قدیمی: خُر و پُف!!!

استفاده از بالش هوشمند دارای یک مزیت دوست‌داشتنی دیگر هم هست که می‌تواند بسیاری از خانواده‌ها و بخصوص زوج‌ها را به خود جلب کند.
شاید شما هم از جمله افرادی باشید که با این مشکل ریشه‌دار و قدیمی مواجه هستند.
در این صورت خوب است بدانید که حلّ مشکل خُروپُف یکی از مواردی است که افراد زیادی را به تهیه این نوع بالش راغب کرده است.
به دلیل فُرم‌گیری بالش بر اساس شکلِ سرِ کاربر و حمایتی که بالش هوشمند از ناحیه گردن می‌کند حنجره و مجاری تنفسی از فشار آزاد شده و نفس کشیدن فرد به حالت عادی صورت می‌گیرد.
به همین دلیل نیز خُرناس و صدای ناشی از تنفس ناموزون با استفاده از این نوع بالش از بین رفته و آرامش به اتاق خواب شما باز خواهد گشت.

فواید بالش هوشمند در تسکین درد گردن:

این نوع بالش بخاطر خاصیت همسان‌سازی قوی که دارد و حمایتی که از ناحیه گردن انجام می‌دهد، در تسکین دردهای گردن و عضلات وابسته به آن بسیار موثر است و می‌تواند برای افرادی با مشکلات آرتروز یا انجماد عضلانی مفید واقع شود و با خاصیت ماساژ طبیعی که ضمن تغییر شکل ایجاد می‌کند و کمک به گردش خون این‌گونه مشکلات را تسکین ‌بخشد.

آزمایش اصل بودن فوم هوشمند:

از آنجا که قیمت بالش هوشمند بالاست، افراد سودجو در فروش آن دست به تقلب می‌زنند.
بنابر این بهتر است قبل از خرید آن دست به آزمایش زده و از اصل بودن بالش هوشمند خریداری شده مطمئن شوید.
این کار بسیار آسان است و کافیست با دست خود سطح بالش حاوی فوم را بطرف پایین فشار داده و فرورفتگی را مشاهده کنید.
اگر فوم هوشمند بکار رفته اصل باشد پس از برداشته شدن فشار بالش براحتی به حالت و شکل اولیه خود باز می‌گردد.

ژل هوشمند چیست؟

یکی از معایب فوم هوشمند خاصیت گرماپذیری آن بوده که در فصول گرم سال تا حدودی از راحتی و لذت استفاده از آن می‌کاهد.
در انواع جدیدتر این نوع بالش‌ها که به ژل خنک‌کننده هوشمند مجهزند این مشکل نیز رفع شده است.
این نوع بالش طبی با ژل خنک کننده علاوه بر سایر مزایای فوم هوشمند از مزیت خنک کنندگی هم برخوردار است.

بالش هوشمند، یک ایراد… و مشکلی که حل شد!

در ابتدای عرضه‌ی محصولات، کالای خواب حاوی فوم حافظه‌دار نظیر بالش و تشک هوشمند به بازار ، ماده شیمیایی مضری بنام فرمالئید در ساخت آن استفاده می‌شد که بعد از پی بردن به مضرات آن از چرخه تولید خارج و مواد دیگری بجای آن جایگزین شد.
با این وجود هنوز هم حامیان محیط زیست با مواد بکار رفته در فوم هوشمند مشکل داشته و آنها را چندان سازگار با محیط زیست تلقی نمی‌کنند و نگرانی خود را از آسیب‌های این ماده به محیط زیست اعلام می‌کنند.

شستشو و نظافت بالش هوشمند :

شستشوی بالش از دسته کارهایی است که دقت و حساسیت خاصی را می‌طلبد زیرا نحوه شستشو می‌تواند بر کیفیت بالش اثر گذاشته و در صورت اجرای غلط حتی به تخریب کامل آن منتهی شود.
در مورد بالش هوشمند نیز انتخاب ماده شوینده و نوع شستشو مهم و حیاتی است تا هم بالش ما تمیز شود و هم از پوسیدگی و تخریب آن جلوگیری شود.

به این منظور در هنگام شستشوی بالش هوشمند نکات اساسی زیر را در نظر داشته باشید:

1- هنگام شستشو حتماً به دستورالعمل‌ها و برچسب‌های موجود بر روی آن توجه و به آنها عمل کنید.
2- از آنجا که رطوبت و خیس شدن امکان پاره شدن این محصول را افزایش می‌دهد شستن آن را با ملایمت و احتیاط زیاد انجام دهید.
3- شستشوی بالش را به فواصل زمانی طولانی موکول نکنید و آن را لااقل ماهانه شستشو دهید تا هم از نفوذ چرک و میکروب به درون بالش پیشگیری شود و هم مدت زمان شستشو به حداقل برسد.

به این ترتیب جلوی آسیب به بالش هوشمند خود را تا حد امکان خواهید گرفت.

4- از روکش کردن بالش هوشمند و هر نوع بالش در حالت مرطوب و پیش از خشک شدن کامل و نیز قرار دادن آن در این حالت بر روی بستر پرهیز نمایید. زیرا این کار ضمن تثبیت لکه‌ها و عوض کردن رنگ بالش به بافت آن هم آسیب زده و ممکن است بوی نامطبوعی در محیط اتاق خواب ایجاد نماید.

سایر مقالات

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع بالش و کاربرد‌های آن هم‌چنین می‌توانید مطالبی باعناوین “تجربه‌ یک خواب راحت با خرید تشک و بالش مناسب” و نیز “کدام نوع بالش برای من مناسب‌تر است؟“را مطالعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *