انواع تشک

روش تشخیص تشک طبی

روش تشخیص تشک طبی

نحوه تشخیص تشک طبی

از مواردی که در کیفیت خواب افراد تاثیر دارد، کیفیت تشک و بالش است. تشک خوب باعث آرام شدن بدن و شل شدن عضلات می شود. و همچنین ستون فقرات نیز در زمان استراحت بر روی تشک احساس راحتی دارد. تشک طبی یکی از محصولات خواب استاندارد می باشد که از با کیفیت ترین مواد اولیه و با جدید ترین دانش فنی جهان تولید می شود. در ادامه این مطلب چند روش تشخیص تشک طبی را برای شما ذکر خواهیم نمود.

تشک طبی چیست؟

تعریف کلی تشک طبی این است که، تشکی که شرایط صحیح خواب مناسب را برای فرد محیا کند، طبی است. تشک های طبی دارای فنر نبوده و از فوم، یونولیت یا اسفنج فشرده ساخته خواهند شد. تشک طبی وزنی سبک دارد و قابل شستشو هم می باشد. اگر داخل تشک از یونولیj استفاده شود، سفت خواهد بود و سبب می شود تا عمر کمتری در مقایسه با دیگر تشک ها داشته باشد. سفتی و شکنندگی این تشک باعث می شود تا بعد از مدتی، جای قوس های بدن فرد بر روی آن جای بماند و حالت هایی از فرورفتگی و برآمدگی در آن ایجاد شود. تشک طبی اسفنجی، نرم تر بوده و کیفیت بالاتری دارد.

نشانه های یک  تشک طبی  خوب کدام است؟

برای تشخیص یک تشک خوب، نشانه های مختلفی وجود دارد. به همراه داشتن لغت طبی، نشان دهنده مفهوم حفظ سلامتی افراد در این تشک می باشد. تشک طبی استاندارد باید انتظار فرد از احساس راحتی و نرمی سطح و یا سفتی لازم را در او ایجاد کند. این تشک هاطبق نکات دقیق، بهداشتی و درمانی طراحی و تولید می شوند. تشک های طبی در مقایسه با دیگر تشک ها سفت تر بوده، اما نه به آن صورت که بتوان آن را با سختی زمین یکی دانست.

ویژگی های تشک طبی

  • دارای حالت فنری متعادل که سبب عدم فرو رفتگی بیش از حد تشک در اثر فشار می شود
  • دارای انعطاف کم جهت تطبیق با قوس بدن
  • سفتی و نرمی متناسب با مشکلات بدن بیمار
  • وجود تهویه مناسب و خاصیت ضد آلرژی و آنتی باکتریال
  • استفاده از پارچه مناسب و دوخت محکم
  • وجود فنرهای قوی با فشردگی بالا

تشک نرم یا سفت، کدام بهتر است؟

امروزه نظرات متفاوتی درباره لزوم نرمی و سفتی تشک در بین مردم وجود دارد. برخی تمایل به استفاده از تشک نرم را به هنگام استراحت می پسندند. و برخی دیگر نیز معتقدند نرمی تشک، سبب ایجاد دردهای عضلانی و مشکلات کمر و گردن می شود. اما طبق بررسی های طبی بعمل آمده، تشک های نرم یا سفت، هیچ یک برای خواب و استراحت مناسب نیستند. بلکه درجه سفتی و نرمی تشک با توجه به شرایط فردی که می خواهد از آن استفاده کند، باید تعیین شود. امروزه تشک های طبی استاندارد در درجات نرمی و سفتی متنوع تولید می شوند.

یک تشک خوب باید نرمی لازم را داشته و در هنگام استراحت نیز فرد باید احساس آرامش را در اعضای بدن خود داشته باشد. نرمی و لطافت سطح تشک طبی به جز احساس راحتی، سبب کاهش نقاط فشار بر بدن نیز خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که نرمی تشک به قدری نباشد که بدن در آن فرو رود. بلکه تشک استاندارد در کنار دارا بودن قوام متوسط باید سفتی مناسبی نیز داشته باشد.

چگونه تشک طبی را تشخیص دهیم؟

تشک طبی طرفداران زیادی در بازار دارد و تقریبا برای همه شناخته شده است. با توجه به نام این تشک می توان گفت که، تشک طبی از لحاظ پزشکی کاملا مناسب فیزیک بدن افراد می باشد. تشک طبی، تشکی استاندارد و متناسب با ارگونومیک بدن انسان می باشد. که از اسفنج فشرده تولید می شود. این تشک به خاطر داشتن سفتی و انعطاف کم، برای افراد دچار مشکلات سلامتی، مانند دیسک کمر، گودی کمر، مشکلات ناحیه گردن، گرفتگی عضلانی و … بسیار مناسب هستند.

پارچه مناسب تشک طبی و دوخت محکم

یک تشک طبی خوب، باید رویه باکیفیتی داشته باشد. به کارگیری از الیاف آنتی باکتریال و ضد آلرژی در بافت پارچه و رویه تشک طبی سبب پیشگیری از بروز حساسیت های پوستی و تنفسی در افراد می شود. دوخت تشک طبی باید محکم باشد تا با گذشت زمان، دچار پارگی و آسیب نشود. گردبافت بودن رویه تشک و حذف درز دوخت پارچه، هم از بروز مشکلات پوستی بعد از استراحت طولانی جلوگیری می کند.

جنس الیاف تشک طبی

جنس الیاف را بررسی کنید تا برای شما ایجاد حساسیت نکند. استفاده از متریال نامرغوب در تشک‌ های تقلبی می تواند سبب ایجاد مشکلاتی چون حساسیت پوستی و تنفسی در افراد شود. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید، قبل از خرید تشک‌ طبی با پزشک خود مشورت نمایید. یکی از الیاف خوب مورد استفاده در تشک های طبی، پلی استر فشرده می باشد.

سختی و نرمی تشک طبی

سطح تشک طبی نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد. بلکه وجود انعطاف برای داشتن خواب راحت ضروری می باشد. تشک های خیلی سفت به ستون فقرات آسیب وارد می کنند. و البته تشک های بیش از حد نرم هم سبب ایجاد کمر درد در فرد می شود. برای تست نرمی و سختی تشک، بهتر است بر روی تشک دراز بکشید تا حالت آن را متوجه شوید.

استفاده از فوم مناسب در تشک طبی

از دیگر موارد مهم در تشک های طبی، استفاده از فوم مناسب می باشد. استفاده از فوم های استاندارد در تشک طبی، سبب حمایت از ستون فقرات می شود. جنس فوم باید به گونه ای باشد که در معرض وزن و دما به فرم بدن درآمده و آسایش بیشتری برای فرد فراهم کند. و در تشک های دو نفره نیز باعث کمتر شدن ارتعاش شود.

ارتفاع تشک طبی

ارتفاع تشک طبی بسیار مهم می باشد، چون این مدل تشک باید قطر مناسبی داشته باشد. یک تشک طبی استاندارد باید کمی از سطح تخت بالاتر باشد. اگر ارتفاع تشک کم باشد حتما از خرید آن صرف نظر کنید.

بسته بندی و حمل تشک طبی

تشک طبی از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده، از مراحل مختلفی عبور می کند. صحت و سلامت کالا نیز از روش های تشخیص تشک طبی خوب است. بسته بندی و استفاده از عایق های مناسب نشان دهنده کیفیت تولید آن می باشد. بسته بندی خوب از قرار گیری تشک در برابر شرایط نامساعد جلوگیری می کند.

داشتن ضمانت معتبر تشک

از دیگر روش تشخیص تشک طبی، توجه به وجود ضمانت معتبر می باشد. در زمان خرید تشک از فروشگاه توجه کنید که ضمانت نامه معتبر داشته باشد. در این صورت می توانید از اصل بودن کالا مطمئن باشید. در میان فروشگاه های اینترنتی، فروشگاه اینترنتی گرم و نرم از مجموعه هایی است که محصولات عرضه شده خود را با ضمانت نامه رسمی و معتبر به مشتریان ارائه می دهد.

دارا بودن علامت استاندارد

یکی از مهمترین روش های تشخیص تشک طبی اصل، توجه به وجود علامت استاندارد ایران می باشد. محصولات دارای علامت استاندارد بدون شک جزو کالا های معتبر می باشند.

تشک های طبی فنری

امروزه مدل جدیدتری از تشک با عنوان تشک طبی فنری وارد بازار شده که برای سلامت ستون فقرات در زمان خواب بسیار مفید هستند. در این نوع تشک از فنر و اسفنج استفاده شده که ویژگی های مثبت هر دو نوع تشک را دارا می باشد و نیز دوام و عمر طولانی تری دارد. تشک های طبی فنری برای همه افراد با هر جنسیت و سنی مناسب می باشد.

کلام آخر

با توجه به وجود برند های مختلف تولید کننده تشک در بازار، سودجویانی هستند که با استفاده از نام تشک طبی، کالای تقلبی ساخته و به عنوان تشک طبی به مشتریان می فروشند. این تشک ها بسیار بی کیفیت و ارزان قیمت می باشند. بنابراین حتما قبل از خرید تشک با ویژگی های یک تشک خوب و روش تشخیص تشک طبی آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم برای اطمینان بیشتر حتما از مراکز معتبر خرید نمایید. برای خرید تشک از هر برندی می توانید با مشاورین ما در سایت گرم و نرم تماس حاصل نمایید. همکاران ما به شما جهت داشتن آگاهی کامل و خرید کالای مناسب و استاندارد کمک خواهند نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *