دکوراسیون, مقالات

دیزاین اتاق خواب با استفاده از کاغذ دیواری

افراد زیادی در هنگام دیزاین اتاق خواب رو به استفاده از کاغذ دیواری می‌آورند. اما ممکن است. بسیاری از آن‌ها روش صحیح به کارگیری و بهره حداکثری از قابلیت این وسیله تزئینی را به خوبی بلد نباشند.
همینجا باید بگوییم که کاغذ دیواری لزوما نقش پوشش دهنده تمامی دیوارها را نباید بر عهده داشته باشد. بلکه در برخی موارد نقشی منحصر به فرد در برجسته نشان دادن یک یا بخشی از دیوارها ایفا می‌نماید.

برای سهولت و درک راحت تر نکات بالا ما به بررسی چند روش جدید و ساده در مورد استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب پرداخته ایم. که استفاده از این روش‌ها با هم و یا به تنهایی می‌تواند در تزئین و زیبایی اتاق شما اثر گذار باشد.

ناگفته نماند که با انتخاب و استفاده درست و حساب شده کاغذ دیواری می‌توان بهترین نتیجه را در طراحی و زیبا سازی اتاق و یا هر محیط دیگری گرفت.

مطالب تازه: استفاده از آباژور ایستاده خمیده در دکوراسیون

 

انتخاب رنگ مناسب در دیزاین اتاق خواب

یک راه عالی برای استفاده از کاغذ دیواری در طراحی اتاق، انتخاب پالت رنگ متناسب با تمامی فضاهای این محیط می‌باشد.
برای نمونه فضای یک اتاق با وسایل خود شامل تخت خواب، ملافه، پتو، بالش و سایر اجزا با یک یا چند رنگ دارای انسجام، منظره و احساس خوشایندی را در شما ایجاد خواهد نمود.
اگر شما تصمیم به ایجاد چنین جوی در اتاق دارید بهتر است. ابتدا کاغذ دیواری با رنگ و طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
سپس نوبت سایر اجزای اتاق است. که بر اساس طرح و رنگ کاغذ دیواری هماهنگ شوند. و در کنار آن باید به دیگر مولفه‌های زیبا شناسی بر اساس سلیقه و میل شخصی خود بپردازید.

فراموش نکنید که سایز هر بخش از کاغذ دیواری نیز باید با اتاق تناسب داشته باشد. و گرنه ممکن است بخش زیادی از کاغذ را به دلیل اضافه آمدن دور بیندازید.

علاوه بر این شاید در قسمت‌هایی مجبور به قرار دادن چند تکه از آن در کنار یکدیگر باشید. که هر دو موارد یاد شده ممکن است. سبب به هم ریختگی طرح و بدتر از آن عدم انسجام رنگ‌ها گردد.

ایجاد یک دیوار شاخص در دیزاین اتاق خواب

از آن جایی که کاغذ دیواری تمایل به برجسته شدن و پویانمایی دارد. بالطبع استفاده از آن تزئینات چشم گیری در هر اتاق به وجود خواهد آورد.
برای نمونه طرح برجسته یک چشم، گل، چهره و یا هر چیزی که نسبت به سایر نقاط و دیوارها دارای تشخصی ویژه باشد. می‌تواند نظرها را به سمت خود جلب نماید.

از طرفی یادتان باشد که این امر باید در دیواری انجام گیرد که بیشتر در معرض دید است و نورپردازی و سایر مولفه های طراحی در آن قابلیت اجرایی بهتری دارد.

همچنین بهتر است که بر روی این بخش از دیوار نورپردازی به صورت متمرکز و کانونی انجام گیرد تا سبب جلب توجه بیشتری گردد.
باید اشاره کنیم که این امر در بسیاری از اتاق خواب ها در بالای تخت انجام می‌شود. اما برای این کار استثنا هم وجود دارد. و بسته به فضای اتاق در هر نقطه‌ای می‌توان موارد فوق را اعمال نمود.

دیزاین اتاق خواب و تاج موقت 

تصور کنید با قیمت بالای مبلمان و تخت خواب بخواهید. هر از چند گاهی تغییری در فضای دکوراسیون اتاق خواب خود بدهید. آیا می‌دانید چه هزینه هنگفتی برایتان تراشیده خواهد شد ؟!
اما این کار به روشی ساده و ارزان تر نیز امکان پذیر است:

استفاده از کاغذ دیواری !!!

با این وسیله شما می‌توانید هر از چند گاهی فضا و طراحی بالای سر تخت خود را با کم ترین هزینه عوض نمایید.
برای این کار کافیست اندازه گیری درست و حساب شده‌ای از ابعاد تخت خواب و میزان فضای دلخواه برای طراحی بالای آن را انجام دهید.
علاوه بر این شاید دلتان بخواهد که فضای طراحی از ابعاد تخت بیشتر و یا هم اندازه آن باشد. که همه موارد بستگی به فضای اتاق و مهم تر از آن سلیقه شما دارد.
اگر در منزل استیجاری زندگی می‌کنید. و نگران چسبیده شدن آن به دیوارها هستید. باید بگوییم برای این مساله هم راه حلی اندیشیده شده !!! انواع کاغذ دیواری متحرک برای شما طراحی شده است. پس با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

افزودن بافت بیشتر در دیزاین اتاق خواب

سرانجام باید اشاره شود که کاغذ دیواری می‌تواند علاوه بر نقش پوششی خود بر حجم طراحی اتاق نیز بیفزاید.
فراموش نکنید که در طراحی داخلی، بافت به این موضوع اشاره دارد که هر چیزی باید همانگونه که هست به نظر بیاید.

یادتان باشد که تلفیق انواع بافت با یکدیگر در یک فضا به دلیل اعطای جلوه و زیبایی بیشتر یکی از اصول مهم در طراحی داخلی است.

برای نمونه شما در صورت استفاده از کاغذ دیواری با طرح برجسته، فضای اتاق و به ویژه دیوارها را دارای بافتی چشمگیر خواهید نمود.
اما در کنار موارد بالا باید اشاره کنیم که هیچ چیز در این میان مهم تر از طرح و رنگ کاغذ دیواری مورد استفاده شما نیست. به نحوی که تمام فضای اتاق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

از طرفی باید به این نکته هم توجه داشت که سایر اجزای موجود در اتاق نیز دارای اهمیت هستند. و همانگونه که در ابتدا گفته شد. تناسب هرکدام با یکدیگر و کاغذ دیواری بسیار مهم است.
در پایان شاید ندانید یکی از موارد پر کاربرد که هیچ وقت هم از مد نخواهد افتاد. استفاده از انواع کاغذ دیواری با نقوش طبیعی است.
مناظر چاپی طبیعی نظیر چوب، سنگ و … علاوه بر ست شدن با هر نوع دکوراسیون، ظاهری امروزی و در عین حال زیبا و ظریف به اتاق خواهد بخشید.

 

مطالب مرتبط: دیزاین اتاق خواب کوچک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *