انواع روتختی, مقالات

خرید سرویس لحاف نوزاد

به طور حتم و به مانند بسیاری از افراد، خرید و تهیه سرویس لحاف نوزاد برای شما به ویژه پیش از تولد فرزندتان امری دلچسب و شیرین است.
این کار نیز کم و بیش به مانند تهیه لباس و همچنین سرویس خواب نیاز به ریز بینی و دقت مخصوصی دارد. که در این زمینه باید برخی نکات را رعایت نمود.
در این نوشتار به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

مطالب جدید: دیزاین اتاق خواب با استفاده از کاغذ دیواری

ملحفه و پتو

هرچند که امروزه سرویس لحاف مخصوص نوزاد به صورت آماده و در بسته بندی کامل موجود است. اما ممکن است بسیارانی پیش از خرید آن تمایل داشته باشند. تا بدانند جنس مواد ساخته شده این پکیج ها از چیست و مناسب ترین ماده برای ملحفه، لحاف و همچنین پتو در سرویس مخصوص نوزاد کدام است؟
باید بگوییم که الیاف پنبه یکی از بهترین و سالم ترین مواد برای حفاظت از پوست بدن نوزاد شماست.
ملحفه و همچنین پتو با روکش پنبه علاوه بر سبکی و آسانی پهن و جمع شدن، دمای مناسب بدن نوزاد را حفظ می‌نمایند.
همچنین در صورت گرمی و یا سردی دما به دلیل سبکی این نوع الیاف، به سادگی قابلیت انداختن و برداشتن بر روی نوزاد را دارند. حتی این کار در برخی موارد توسط خود نوزاد امکان پذیر است‌!!!

نکته:

اگر نوزاد شما در داخل گهواره یا سبد مخصوص نوزاد نگهداری می‌شود. شما می‌توانید انواع ملحفه و پتو مخصوص و هم سایز این وسیله را از بازار تهیه نمایید.

نوع و تعداد پتو و ملحفه در سرویس لحاف نوزاد

به طور کلی شما نیاز به چهار ملافه و دو یا سه پتو در زمان نگهداری از نوزادتان خواهید داشت.
ملحفه‌ها به طور معمول از پنبه با جنس اصیل ، کرک دار و گرم یا انواع کش بافت و همچنین حوله‌ای تولید شده اند.
لازم به ذکر است که ملحفه‌های کشی به دلیل ثبات و فیکس شدن بیشتر بر روی بدن نوزاد دارای کارآیی زیادی هستند. همچنین این نوع پارچه بسیار سبک بوده و به راحتی جا به جا می‌شود.
اگر اتاق خواب نوزاد شما به هر دلیلی دمای سردی دارد. بهتر است از انواع پتو یا لحاف اکریلیک سلولار استفاده نمایید.
این ماده در شرایط سرد نسبت به پنبه بهتر بوده و شست و شوی آن نیز آسان تر است.

در هنگام خرید لحاف یا پتوی پشمی بهتر است. نسبت به قابلیت شست و شوی آن به ویژه در ماشین لباسشویی اطمینان حاصل نمایید.

همچنین انواع پلی استر پشمی به وفور در بازار یافت می‌شود. و ضمن این که در تمامی سایزها و به ویژه در انواع کالسکه و گهواره‌ای نیز وجود دارند. که برای استفاده در روزهای سرد بسیار مناسب است.

نکته:

در صورت استفاده از موارد فوق یادتان باشد هر از چند گاهی دمای بدن فرزندتان را چک کنید تا بیش از حد گرمش نشود.
همچنین اگر نوزاد شما تعریق بالایی دارد یا حرارت بدنش بالاست، بخشی از اجزای سرویس را از روی او بردارید. مطمئن باشید هیچ ایرادی ندارد دست یا پاهای او کمی در معرض هوای خنک و سرد قرار داشته باشند !!!

کیسه خواب

این وسیله در بین اکثر والدین پر کاربرد و پر طرفدار است. نکته مهم در باره کیسه خواب این است که نوزاد قادر نیست. از آن بیرون بیاید و به ویژه در شرایط سرد متمایل به ماندن داخل آن خواهد بود.
ممکن است شما این وسیله را بلافاصله پس از تولد برای فرزندتان تهیه نمایید، در حالی که برخی پدر مادرها چند هفته بعد اقدام به خرید آن نمایند. اما نکته مهم این است. که در صورت استفاده از این وسیله، شما فقط نیاز به چند ملحفه برای پوشش کامل روی نوزاد خواهید داشت.

نکته:

ترجیحا پیش از تهیه مطمئن شوید که کیسه خواب برای نوزاد شما مناسب است.
سایز کیسه خواب را طوری انتخاب کنید که دوباره و پس از رشد اولیه نوزاد مجبور به تعویض آن نشوید.

سرویس لحاف نوزاد : بالش و لحاف 

لحاف و بالش معمولا پس از چند ماه استفاده می‌شود تا استخوان بندی کودک به حدی قوی تر شده باشد. همچنین باید بدن نوزاد تحمل دمای لحاف را پیدا نموده و وزن آن برایش سنگین نباشد.
پس از این دوره بهتر است از لحاف و بالش استفاده شود. انواع لحاف با ویژگی متعدد مانند آنتی آلرژی، آنتی باکتریال، انواع با قابلیت گردش آزادانه هوا و … وجود دارند که بسته به شرایط بدنی نوزاد و نیاز او می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

بهترین ماده توصیه شده برای لحاف نوزاد الیاف پنبه است که هرچه خلوص آن بیشتر باشد، با پوست نوزاد قابلیت سازگاری بالاتری خواهد داشت.

همچنین برای راحتی و اطمینان، بهتر است که دو دست لحاف تهیه شود تا در زمان کثیف شدن یکی از آن‌ها بتوانید از دیگری استفاده نمایید.
لازم به ذکر است که استفاده از لحاف به رشد و پویایی کودک به ویژه کمک از آن برای تمرین حرکت و راه رافتن خواهد انجامید.
علاوه بر این استفاده از لحاف در ایجاد یک بستر سالم و مناسب برای کودک بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: قیمت سرویس خواب نوزاد را از کجا بپرسیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *