انواع تشک, مقالات

خرید تشک مموری فوم

آیا به فکر خرید تشک مموری فوم هستید اما نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، یا در انتخاب بهترین مدل آن دچار تردید شده اید؟
ما اینجاییم تا برای رسیدن به این هدف شما را یاری و راهنمایی کنیم و امیدواریم مطالبی که در ادامه می‌آید بتواند راهگشای شما باشد.
با ما همراه شوید.

مطلب روز: ایکیا تهران ، تنوع در محصولات، مناسب در قیمت!

مموری فوم یک کشف بزرگ

با آمدن اسم این ماده بدون شک بیشتر افرادی که از کالای مرتبط با آن استفاده می‌کنند به یاد دهد نود میلادی خواهند افتاد و تبلیغات خاصی که برای این نوع تشک انجام می‌گرفت، مثلا زنی در حال پریدن بر روی تخت بود و یک لیوان نوشیدنی در دست داشت در حالیکه حتی یک قطره آن از لیوان بیرون نمی‌ریخت !!!
این امر بیش از هرچیز ثبات و عدم انتقال لرزش در این نوع تشک را به مخاطب القا می‌نمود. بیننده با دیدن این ویژگی تشک درمی‌یافت که با خرید آن خوابی راحت و بدون دغدغه لرزش و تکان ناشی از غلت خوردن توسط خود و یا شریکش را تجربه خواهد نمود.
حال بهتر است به بررسی مهم ترین خصوصیات این نوع تشک بپردازیم:

خرید تشک مموری فوم و مزایای اصلی آن

همانگونه که در بالا گفتیم تشک مموری فوم هیچگونه لرزش ناشی از تکان خوردن شخص را در خود منتقل نمی‌نماید که این مزیت طبق تایید بزرگترین متخصصین سلامت خواب، تشک مموری فوم را از سایر انواع تشک متمایز کرده است.

نکته مهم دیگر درباره این نوع تشک قابلیت انطباق آن با فرم بدن افراد مختلف است.

به نحوی که به هنگام خوابیدن هر شخص بر روی تشک مموری فوم، این نوع کالای خواب به مانند یک قالب خود را به فرم و استایل بدنی فرد مورد نظر در آورده و پس از استفاده به حالت اولیه باز می‌گردد.
این ویژگی سبب جلوگیری از ایجاد فشار بر روی بخش‌های مختلف بدن شده و برای افراد با هر نوع وضعیت خوابیدن گزینه مناسبی به شمار می‌رود.
همچنین یک قانون کلی درمورد این نوع تشک وجود دارد و آن هم عدم یکسان بودن انواع تشک مموری فوم از لحاظ درجه سفتی و نرمی، چرخه بازگشت به محیط، ماندگاری و قیمت در میان برندهای مختلف آن است.

با کمی بررسی دقیق تر به هنگام خرید تشک مموری فوم و در میان انواع این تشک بسته به محتویات درونی و مد نظر قرار دادن برخی نکات می‌توان مناسب ترین نوع آن را برای خود انتخاب و از خوابی راحت بر روی تشک مورد نظر لذت برد.

در داخل تشک مموری فوم چه موادی قرار دارد؟

علاوه بر مواردی که در بالا عنوان شد، همینجا باید بگوییم که فوم هوشمند یا همان مموری فوم از قابلیت کشسانی هم برخوردار است که یکی از دلایل اصلی این امر وجود میزان بالایی از ماده پلی یورتان در ساختار آن است.

پلی یورتان نسبت به فشار و دما (در اینجا از طرف بدن) حساس بوده و بسته به آن تغییر شکل داده و منعطف می‌شود.

این قابلیت سبب انطباق مموری فوم با شکل و استایل بدن شده، جلوی فشار به آن را گرفته و آسایش فرد را در هنگام خواب تامین خواهد نمود.
مموری فوم توسط مهندسان شاغل ناسا و در دهه هفتاد میلادی زمانی کشف شد که در جستجوی یک ماده مناسب جهت راحتی بیشتر خلبانان و سرنشینان در هنگام نشستن بر روی صندلی و همچنین محافظت از آن‌ها در برابر فشار و تکان های شدید، به ویژه در زمان فرود و نشستن سفینه و هواپیما بودند.
امروزه از مموری فوم علاوه بر تشک و بالش در ساخت انواع مبلمان، صندلی ماشین و همچنین مصارف پزشکی استفاده می‌شود.

خرید تشک مموری فوم بر اساس دانسیته

معمولا تمام تشک های ساخته شده با مموری فوم یا فوم هوشمند، این ماده را به میزان صد در صد در ساختار خود ندارند، بلکه مقادیر آن بسته به نوع و کارآیی تشک متفاوت است.
به بیان ساده تر باید بگوییم که مموری فوم به دلیل انعطاف پذیری و نرمی نسبتا بالا نمی‌تواند به تنهایی ثبات و پایداری یک تشک را تامین نماید. البته توجه داشته باشید که منظور از این امر میزان ماندگاری تشک نیست و این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند، بلکه منظور حفظ شکل و فرم تشک در دراز مدت است که برای این امر سوای فوم هوشمند نیاز به یک ماده سفت تر نیز می‌باشد.

در این نوع تشک معمولا لایه‌های بالایی و یا رویی (در انواع دو طرفه) که کار آسایش فرد مصرف کننده را بر عهده دارند، از مموری فوم ساخته شده اند و  بقیه لایه‌ها به ویژه در بخش داخلی و هسته تشک از موادی نظیر پلی یورتان با دانسیته بالا و یا در موارد دیگر شامل ترکیبی از فوم و فنر داخلی می‌باشند.

همچنین بسیاری از انواع تشک مموری فوم دارای لایه حفاظتی با ترکیبات و میزان متفاوت از انواع مواد مختلف هستند که برخی از آن‌ها شامل ژل خنک کننده یا رویه ضد رطوبت، برای منظورهای مختلف نظیر مقابله با تجمع گرمای ناشی از بدن، تعریق، آلودگی و … می‌باشند.

نکات مهم درباره خرید تشک مموری فوم

این نوع تشک دارای طیف وسیعی از لحاظ کارآیی و قیمت است اما چگونه مطمئن شویم که پولمان را به درستی برای یک تشک مموری فوم خرج کرده ایم؟
اولین نکته در این زمینه آگاهی از میزان فوم هوشمند به کار رفته در آن است که بر اساس وزن یک فوت مکعب ماده تشکیل دهنده تشک سنجیده می‌شود.
معمولا تشک های استاندارد دارای میزان ۴ تا ۵ پوند در هر فوت مکعب هستند و در مقادیر بالاتر به همان نسبت میزان محافظت، سفتی و همچنین ماندگاری تشک افزایش می‌یابد.

نکته بعدی در این زمینه میزان سفتی و نرمی تشک است که ارتباط مستقیمی با کیفیت و دانسیته مواد سازنده و بالطبع آن تحمل پذیری و استقامت تشک در برابر فشار دارد. بدیهی است که بالا بودن این ویژگی بر قیمت آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

اما در کنار مواردی که در بالا ذکر شد باید اشاره کنیم که راحتی فرد بر روی تشک مهم ترین مساله در زمان انتخاب این محصول است که در افراد مختلف تفاوت دارد، به عنوان مثال شاید فردی با خوابیدن بر روی تشک سفت احساس راحتی نماید و یا بالعکس شخصی انواع نرم آن را ترجیح دهد.
و نکته پایانی در این رابطه علاوه بر موارد فوق، ویژگی‌های اضافه در این تشک است که شامل مواردی نظیر، محافظت اختصاصی از کمر، لایه ژل خنک کننده و رویه ضد آلرژی یا قابلیت گردش آزاد هوا می‌باشد.

سایر موارد مهم در هنگام خرید تشک مموری فوم

ورای تمام مواردی که در بالا عنوان شد، برخی آیتمهای دیگر نیز وجود دارد که در زمان انتخاب تشک فوم هوشمند باید به آن‌ها توجه نمود.

بوی خاص

این نکته در مورد برخی از انواع تشک مموری فوم وجود دارد که بوی خاصی از خود متصاعد می‌کنند و ممکن است برخی افراد به این بو حساسیت داشته باشند.
از همین رو برخی تولیدکنندگان در محصولات خود از یک لایه فوم ارگانیک مشتق شده از مواد گیاهی نظیر روغن سویا به جای مواد نفتی استفاده می‌نمایند.

التیام دردهای پشت و مفصل با خرید تشک مموری فوم

قابلیت و کیفیت انطباق پذیری مموری فوم ارتباط مستقیمی با حفظ و نگه داشتن بدن و به ویژه ستون فقرات در یک خط مستقیم دارد که این امر باعث به حداقل رسیدن فشار بر نقاط حساس بدن خواهد شد.
ویژگی فوق برای افرادی که از انواع دردهای اسکلتی نظیر کمر و پشت رنج می‌برند بسیار مهم و حیاتی است. مطابق آخرین تحقیقات متخصصین علم ارتوپدی یک تشک با درجه سفتی نرمی متوسط (به جای سفت) می‌تواند بهترین گزینه برای تسکین دردهای فوق باشد.

همچنین مطالعه نمایید: مزایای تشک مموری فوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *