انواع حوله

حوله تن پوش خارجی یا ایرانی ؟

حوله ایرانی بهتره یا خارجی؟

حوله تن پوش خارجی بهتر است یا ایرانی؟ از جمله سوالاتی که شاید شما هم از خودتان بپرسید. در واقع هر قسمتی از پوست بدن شما که مرطوب یا خیس شود، حوله به راحتی میتواند آن را خشک کند. همانطور که میدانید این محصولات تنوع بسیاری دارند و در موارد مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. حوله تن پوش به نمونه مانتویی یا پالتویی نیز شهرت دارد. حوله تن پوش نوعی حوله‌ است که طراحی آن به شکل لباس است. این محصولات به واسطه برندهای مختلف تولید و در اختیار شما مصرف کنندگان قرار میگیرند.
میدانید که حوله از جمله وسایل شخصی وضروری است که هر فرد به آن نیاز دارد. کاربردهای گوناگون حوله منجر به این شده است که حوله تن پوش ها در طرح، سایز و جنس های مختلف عرضه به بازار شود.

همواره هنگام خرید پیش می‌آید که کدام حوله بهتر است؟ حوله تن پوش خارجی یا ایرانی. نمونه‌های خارجی و ایرانی تن پوش‌ها در حال رقابت باهم میباشند. هر کدام از آنها طرفداران خاص خودشان را دارند. اینکه کدام یک برتری نسبت به دیگری داشته باشد به این بستگی دارد که، کدام محصول، با امتیازات مثبت بیشتری همراه است. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بدانید کدام محصول باب پسند و سلیقه شما است.

 

آنچه در این مقاله خواهیم آموخت

۱. حوله تن پوش خارجی
۲. حوله تن پوش ایرانی
۳. جنس حوله ایرانی و خارجی
۴. مقایسه حوله تن پوش خارجی و ایرانی
۵. حوله تن پوش خارجی بهتر است یا ایرانی

 

 

حوله تن پوش خارجی :

چندین برند معتبر و صاحب نام از حوله تن پوش خارجی وجود دارد. حتی چندین حوله تن پوش ترک در مناطق آسیا و اروپا دارای نماد اعتبار هستند. در ساختار این حوله تن پوش ها از پنبه و کتان استفاده میشود. همواره انواع حوله تن پوش خارجی در تولیدی های این کشور طراحی میشود. البته قابل ذکر است که صادرات آنها به کشور هایی همچون ایران نیز رواج دارد. یعنی در بازار های ایران نمونه‌های حوله تن پوش خارجی در کنار نمونه‌های ایرانی فروخته میشود.

 

حوله تن پوش ایرانی :

از جمله کشور هایی که سابقه بلند و طویلی در تولید حوله دارد ایران است. حتی شنیده شده که برخی از برند های حوله تن پوش ایرانی در بازارهای جهانی وارد رقابت تنگاتنگی شده‌اند. چند نمونه از برند های موفق که چه داخل و خارج ایران محبوب هستند، حوله تن پوش لامع که قدیمی و با کیفیت است. دارای قیمت مناسب نسبت به کیفیت بالایه خود است. دارای الیاف طبیعی با روکش مخمل است. حوله های تن پوش لایکو، گلبافت، پردیس، ماندگار و .. نیز موفق هستند. تفاوت این مارک ها در میزان کیفیت، قیمت خرید و نوع متریال تولیدشان است.

 

جنس حوله ایرانی و خارجی :

• حوله پنبه‌ای
• حوله ابریشم و ساتن
• حوله پشمی
• حوله بامبو
• حوله نایلونی
• حوله میکروفیبر

 

۱. حوله پنبه‌ای

یکی از بهترین جنس هایی که میتوان برای حوله استفاده کرد. زیرا پنبه قدرت جذب و لطافت بیشتری نسبت به سایز جنس‌ها دارد. بهترین نوع پنبه، پنبه مصری است. اضافه کردن ابریشم به حوله پنبه‌ای منجر به افزایش عمر میشود.

 

۲. حوله ابریشم و ساتن

این حوله‌های سبک بیشتر در تابستان کاربرد دارند. این حوله‌ها به علت لطافت و زیبایی بیشتر محصولی شیک و لوکس به حساب می‌آیند.

 

۳. حوله پشمی

حوله‌های پشمی در دو نوع پشم مصنوعی و پشم ارگانیک هستند. حوله‌های پشمی از گرمای خوبی برخوردارند و مقاوم هستند. حوله‌های پشم مصنوعی نسبت به پشم ارگانیک قدرت جذب آب بالاتری دارند ولی در عوض حوله‌های پشمی ارگانیک بسیار نرم‌تر هستند.

 

۴. حوله بامبو

حوله‌های بامبو از مواد طبیعی ساخته شده‌اند بخاطر همین علاوه بر سبکی و نازک بودن حساسیت ایجاد نمیکند. این حوله ها ضد باکتری نیز هستند. برای افراد با پوست حساس توصیه میشود.

 

۵. حوله نایلونی

حوله‌های نایلونی ارزان ترین حوله هستند. تنها ویژگی خوب این محصول تمیز شدن راحت و آسان آن میباشد.

 

۶. حوله میکروفیبر

همانطور که از نامش پیداست نوعی الیاف بسیار ظریف و مصنوعی است. حوله‌ای که از این الیاف ساخته شود بادوام بوده و قدرت جذب بالایی نسبت به ضخامت کمش خواهد داشت.

 

 

مقایسه حوله تن پوش خارجی و ایرانی :

در بحث اول حوله تن پوش خارجی باشد یا ایرانی باید به یک سری از ویژگی ها مجهز باشند. حتی گاهی پیش امده است که یک برند نا آشنا توانسته است انتظارات شما را از محصول خریداری شده برآورده کند.
مسلما قبل از اینکه بخواهید برند حوله تن پوش خارجی یا ایرانی را انتخاب کنید، در قدم اول ویژگی‌هایش را در نظر میگیرید. در واقع هر آنچه که باعث تفکیک حوله تن پوش خارجی از ایرانی میشود؛ تفاوت‌هایشان از نظر جنس و کیفیت آن است. پیشتر راجب جنسی که منجر به تفکیک میشود صحبت کردیم. حالا به سراغ ویژگی‌هایی میرویم که باعث میشود، بدون در نظر گرفتن حوله تن پوش خارجی یا ایرانی با کیفیت مرغوب محصول روبه‌رو شویم. این ویژگی های عبارتند از :

 

۱. جذب آب یا آبگیری تن پوش های ایرانی و خارجی:

از جمله فاکتورهای مهم که در تعیین کیفیت حوله، جدا از ایرانی یا خارجی بودنش در نظر گرفته میشود قدرت جذب آن است. اصلا هدف از خرید حوله تن پوش خارجی یا ایرانی بخاطر جذب رطوبت و آب بدن است. فقط کافی است بعد از حمام آن را ماننده پالتو بپوشید. در نهایت با گرفتن رطوبت اضافی توسط الیاف و پرزهای حوله بدن خشک میشود. انتظار همه ما از حوله تن پوش قدرت جذب الیافش است. در بخش جنس حوله با انواع الیاف آشنا شدیم.

 

۲. کیفیت

منظور از کیفیت یعنی نوع موادی که برای ساخت استفاده میشود. آیا نمونه انتخاب شده مرغوب هستند؟ شاید هم از الیافی استفاده کرده‌اند که بی کیفیت و نامرغوب است. اصلا حوله ای که انتخاب میکنیم رنگش ثابت است یا به مرور زمان از بین میرود؟ الیاف حوله باعث ایجاد آلرژی پوستی و حساسیت میشود یا خیر؟ حتی علاوه بر ایران در خارج کشور نیز محصول بی کیفیت دیده میشود.

 

۳. طول عمر

فکر میکنید حوله تن پوش خارجی بیشتر عمر میکند یا حوله تن پوش ایرانی؟ طول فاکتوری است که به کیفیت بستگی دارد. پس اگر محصول کیفیت داشته باشد میتواند عمر بیشتری هم سپری کند. پس فرقی نمیکند خارجی باشد یا ایرانی. البته نکات بهداشتی هم در طول عمر بی تاثیر نیست. خرید محصول با کیفیت از نظر قیمت کاملا به صرفه است؛ چون خرید مجدد حوله به تاخیر میافتد.

 

۴. نرمی و لطافت

از آپشن های حوله خوب نرمی و لطافتش است. الیافش باید از جنس مرغوب باشد. بافتش به قدری مناسب باشد که نرمی و لطافت را به همراه داشته باشد. باز هم میگویم فرقی نمیکند حوله تن پوش خارجی باشد یا ایرانی! این بستگی دارد چه نوع برندی باشد.

 

۵. وزن حوله

با واحد GSM وزن حوله را بیان میکنند. هرچه GSM بالاتر برود حوله ضخامت بیشتری خواهد داشت. وزن حوله معمولا از ۲۲۰ تا ۹۰۰ گرم متغیر است. حوله هایی که وزن پایین تری داشته باشند مناسب ورزش، مسافرت و هتل هستند و برعکس هرچه حوله سنگینتر باشد مناسب شنا، استخر و حمام است. حوله های سنگین تر قدرت جذب بالایی هم دارند اما نسبت به سایز حوله‌ها دیرتر خشک میشوند.

 

حوله تنپوش خارجی بهتر است یا ایرانی ؟

طبق قیاسی که انجام شد نمیتوان گفت کدام حوله تن پوش بهتر است. در واقع شما اگر توانستید ویژگی های مثبت و مورد رضایتتان را در یک نمونه حوله تن پوش بیابید، آن انتخاب درست است. به طور کلی ایران در تولید حوله، سابقه طولانی تری دارد و برای همین شناخته شده است. حوله تن پوش ایرانی از یک مقبولیت خاصی برخوردار است.

 

انچه در این مقاله اموختیم

اگر قصد داشته باشید حوله تنپوش بخرید کدام برند مورد انتخاب شماست؟ حوله تن پوش خارجی یا ایرانی؟ در این مقاله محصولات هر دو کشور ارزیابی شد. سپس ویژگی‌های آنها را بین کردیم. در پایان متوجه شدیم که بهترین محصول، محصولی است که تمام این ویژگی‌ها را دارا باشد. پس در هر کشوری میتوان آن را یافت. حتی هزینه حمل و نقل میتواند قیمت محصولات خارجی را افزایش دهد. تقریبا میشود گفت که نمونه داخلی مقرون به صرفه‌تر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *