دکوراسیون, مقالات

تنوع در طرح های آباژور ایستاده

آباژور ایستاده از لوازم دکوری بسیار زیبا و پرطرفدار است. وسیله ای برای تامین روشنایی لازم در بخش های مختلف منزل، که ضمن زیبا و شیک بودن مدرن و کاربردی نیز هست.
تنوع مدل های این وسیله روشنایی پر کاربرد، امکان انتخاب مدل دلخواه را از بین نمونه های مختلف آن برای همگان فراهم آورده است. تا جایی که امروزه بسیاری از علاقمندان به این وسیله دکوراتیو با سلیقه های مختلف آن را در نمایشگاه و فروشگاه های آنلاین از میان انواع مختلف، انتخاب و خریداری می‌کنند.

نوشتار مرتبط: تنوع در مدل های آباژور رومیزی

در این مطلب:

• شما را با آباژور های ایستاده و تنوع بالای طرح های آن آشنا می‌کنیم!
• از فواید کاربرد این وسیله در تامین روشنایی لازم برایتان می گوئیم!
• تفاوت کاربردی این مدل را با انواع رومیزی بررسی می کنیم!

با ما همراه بمانید.

آباژورهای ایستاده: یک کالا و دنیایی از تنوع!

اگر اهل پرسه زدن در راسته فروش کالای برق و روشنایی باشید، لابد تا به حال طرح های جذاب آباژور توجه شما را به خود جلب کرده است. دنیای زیبای نور، طرح و رنگ که در قالب شیدهای رنگی و جذاب ناخودآگاه نگاه را به سوی خود می ‌کشاند!
اما اگر اهل بازارگردی نیستید، باز هم می توانید دنیای رنگین و نورانی این نوع روشنایی را به خانه خود بیاورید!

جستجو در اینترنت فرصت خوبی است تا با بهترین های لوازم روشنایی و دکوراتیو آشنا شده و سلیقه خود را از میان انها انتخاب کنید!

آباژور ایستاده یکی از نمونه های پرطرفدار و جذاب این فیلد کاری است.
وسیله ای دکوری، شیک و جذاب که سال هاست مهمان خانه های بسیاری از ما شده است. کاربردهای متنوع آن از اتاق خواب تا سالن پذیرایی و از اتاق کودک تا سالن نشیمن همه جا دیده می شود.
در ادامه مطلب شما را بیشتر با این کالای دکوری آشنا می کنیم.

با ما همراه بمانید.

از آباژور و انواع آن بیشتر بدانیم!

آباژورها تنوع بالایی در طرح و رنگ و اندازه دارند. بیشتر این گوناگونی به شید یا سایبان آنها مربوط می‌ شود و پایه اغلب این نوع لوازم ساده و شبیه به هم است. جز در مواردی که از مجسمه یا تندیس های زیبا برای این کار استفاده می شود.
اما به طور کلی، انواع آنها در ۲ دسته بزرگ ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند:

مدل های رومیزی با پایه کوتاه به محلی شبیه به میز یا پاتختی نیاز دارند تا روی آن قرار گیرند. تناسب اندازه و قطر شید یا سایبان با قد پایه در این وسیله بسیار مهم است.
مدل ایستاده با ارتفاع بلند پایه، ظاهری متفاوت دارد. این نوع را با نام کنار سالنی یا کنار مبلی هم می‌شناسند. دلیل این موضوع استفاده از آن در چنین فضاهایی است.

مدل های ایستاده نسبت به انواع رومیزی مدرن ‌تر و امروزی‌تر هستند.
نمونه های رومیزی از قدیم بخشی از دکوراسیون کلاسیک بوده و در تصاویر قدیمی هم از این مدل بسیار دیده می شود. اما انواع ایستاده بسیار جدیدتر بوده و در چند دهه اخیر مرسوم شده است.
تنوع بی‌نظیر مدل های گوناگون این کالای کاربردی، محبوبیت آن را بین طرفدارانش بیشتر کرده است. اما تنها زیبایی نیست که خرید این نوع را بین مردم رواج داده است. بلکه موارد کاربرد فراوان و متنوع آن نیز در این مورد سهم دارند.
در ادامه به کاربردهای فراوان این محصول روشنایی می پردازیم.

آباژور ایستاده و فواید کاربردی آن

گفتیم که این نوع وسیله روشنایی علاوه بر زیبایی و نقش دکوری که دارد، کاربردی هم هست.
اگر بخواهیم به همه موارد کاربرد آن اشاره کنیم، شاید در این مطلب نگنجد، اما فرصت آن را داریم تا به چند مورد از فواید استفاده از آن بپردازیم:

• تمرکز نور:

موقعیت هایی وجود دارد که با وجود نیاز به نور، مایلیم فقط بخشی از فضا را روشن کرده و سایر نقاط را در آرامش و تاریکی نگه داریم.

• نیاز به نور بیشتر:

در برخی شرایط، با وجود نور محیطی در کل فضای اتاق، به میزان بیشتری از نور در یک بخش خاص نیاز داریم. در چنین حالتی کاربرد مدل های ایستاده می تواند کاملا مفید و مورد استفاده باشد.

• نور غیر مستقیم و غیر تابشی:

یکی از مشکلات چراغ های روشنایی، تابش مستقیم نور آنها به چشم و آزاری است که از این طریق به قوه بینایی افراد وارد می شود.
در انواع آباژور ایستاده این مشکل حل شده و با استفاده از کلاهک، نور از حالت مستقیم خارج شده و دیگر به چشم ها نمی تابد.

• روشن کردن میز غذاخوری:

از کاربردهای مهم این نوع، استفاده در اتاق غذاخوری است.
میز ناهارخوری مرکز توجه در زمان صرف غذاست. در این زمان به نور بیشری در این نقطه نیاز داریم تا زیبایی چیدمان آن بیشتر و بهتر دیده شود. کاربرد مدل ایستاده می‌تواند این کار را به خوبی برای ما انجام دهد.

• تغییر دکوراسیون:

یکی دیگر از مصارف این کالای دکوری در تغییر چیدمان و دکوراسیون منزل است.
این وسیله با عوض کردن فضا و زیبا و مدرن کردن آن نقش مهمی در این مورد ایفا می کند.
با قرار دادن انواع این مدل در قسمت های مختلف خانه می توانید ضمن برطرف کردن نیاز این بخش ها به نور کافی، فضای دکوراتیو آنها را نیز عوض کنیم.

• کاربرد آباژور ایستاده به عنوان چراغ مطالعه:

از آباژور می‌توان به جای چراغ مطالعه هم استفاده کرد. به ویژه در طرح های جدید و هوشمند که میزان و شدت نور قابل تنظیم است.
با این لوازم می توان نور کافی برای مطالعه را تهیه نمود. ضمن اینکه بدون تابش نور به چشمان، این نوع چراغ مورد مفیدی برای مطالعه خواهد بود.

• برای ایجاد فضای خاص و رومانتیک:

اتاق خواب با کاربرد آباژورهای ایستاده در آن، فضایی خاص خواهد بود که از نظر عاطفی ظرفیت زیادی دارد. تا آنجا که با ایجاد جلوه های زیبا و ملایم توسط این نوع می‌توانید اتاق خواب خود را به محیطی متفاوت و رومانتیک تبدیل کنید.

سخن پایانی

انواع آباژور با تنوع بالا در طرح و فرم دکوراتیوهای قوی و موفقی هستند. از یک سو حال و هوای فضا را عوض می کنند و از سوی دیگر برای مصارف گوناگون روشنایی کاربرد دارند. همچنین برای مصارفی مانند چراغ شب و چراغ مطالعه مورد استفاده هستند و از طرفی هم می توان آنها را برای روشن کردن میز غذاخوری به کار گرفت.

در مجموع انتخاب نمونه های مناسب از این کالای دکوراسیون و خرید آباژور ایستاده در مدل های متنوع، موقعیتی برای زیباسازی منزل و تامین روشنایی مورد نیاز در نقاط مختلف آن است.

فرصتی که اگر با سلیقه خوب و اطلاعات کافی در مورد این دکوراتیو زیبا همراه شود به انتخاب موفقی منجر می‌ شود.
فواید این وسیله روشنایی از محافظت چشمان در برابر اشعه مستقیم نور تا کاربردهای زینتی و از استفاده در اتاق غذاخوری تا استفاده در اتاق کودک و نوجوان گسترده است.
در شرایط مختلف می‌توان از این نوع روشنایی شیک، مدرن و مفید استفاده کرد.

سایر مطالب: خرید اینترنتی ظروف ایکیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *