انواع تشک

تشک دست دوم بخریم ؟

گاهی به دلایل برخی مشکلات، مجبور به خرید تشک دست دوم هستید؛ اما موجودات میکروسکوپی یعنی همان هیره، و میکروب های ناشی از گرد و غبار  و همچنین سلول های مرده پوست، که در تشک، ملحفه، لحاف و روبالشی وجود دارد بنا بر نظر کارشناس، اغلب مردم با حضور داشتن در کنار این آلودگی ها دچار بیماری هایی مانند آسم، آنفلوانزا و مسمومیت غذایی می شوند. انها از واکنش آلرژیک نیز بی نصیب نیستند.

تا می توانید از تشک دست دوم دور بمانید. این تشک ها معمولا به طور طبیعی چیزهایی مثل: آلرژن و جانوران بسیار ریز را از صاحب قبلی خود جذب می‌کنند. بماند که خطر ساس هم وجود خواهد داشت. از این ها گذشته، معمولا تشک‌ ها مطابق با شکل بدن صاحب قبلی و وضعیت خوابیدن او شکل می‌ گیرند. بنابراین ممکن است زیاد راحت نباشید.

آنچه در این مقاله برسی خواهیم کرد

۱. چرا باید تشک دست دوم خریداری کنید؟
۲. چرا نباید تشک دست دوم خریداری کنید؟
۳. نحوه خرید تشک دست دوم

چرا باید تشک دست دوم خریداری کنید؟



۱. مراقبت از سیاره

هرچه تولید کمتر باشد مسلما رابطه مستقیمی با مراقبت از سیاره، خواهد داشت. این عامل می تواند ایده بسیار خوبی برای خرید تشک دست دوم باشد. به جای خرید یک محصول که در نهایت به سمت محل دفن زباله خواهد رفت، می توانید از با خرید آن از رفتن همچین محصولی به این محل جلوگیری کنید. به بیانی دیگر نجات دهید.

۲. افزایش تنوع در کوتاه مدت

اگر معایبی که انها را برای شما بازگو کردیم. شما را اذیت نمی کند، خرید تشک دست دوم تنوع خوبی برای شما به ارمغان خواهد اورد. هنوز هم می گویم قبل از خرید، اطمینان داشته باشید که در تشک آلودگی و ایراد خاصی وجود نداشته باشد. در هر صورت قبل از استفاده، آن را به طور کامل از هر گونه آلودگی پاک کنید.

۳. باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

تشک دست دوم برای کسانی که بودجه کافی ندارند، یا برای اتاق مهمان بخواهند ایده آل است. تشکی که از بسته بندی خارج شده باشد، ولی در عین حال هیچ شخصی بر روی آن نخوابیده باشد؛ دست دوم محسوب می شود. پس می توانید دست دوم  بخرید و باقی پول خود را پس انداز کنید.

چرا نباید تشک دست دوم خریداری کنید؟

۱. وجود آسیب های داخلی

تصاویر تا حدودی می توانند هویدای همه چیز باشند، اما الزاما همه واقعیت را  نمی توانند نشان بدهند. خرید تشک دست دوم آن هم به صورت آنلاین خطرناک است؛ زیرا فقط از طریق تصاویر ارسال شده نمی توانید تشخیص دهید که، آیا آسیب داخلی در تشک وجود دارد یا خیر؟

حتی اگر قبل از خرید فرصتی داشته باشید تا از نزدیک، آن را بازیابی کنید باز هم این ریسک را نکنید. زیرا که ممکن است ایراد هایی داشته باشد که متوجه وجود آن ها نشوید. چن وقت بعد، هنگامی که از این پهلو به آن پهلو شدین و صبح را، با کمر درد آغاز کردین متوجه خواهید شد.

۲. وجود ساس در ان

تشک دست دوم که قصد خرید آن را خواهید داشت، به طور حتم با ساکنانی ناشناخته همراه خواهد بود. یکی از رایج ترین موجوداتی که میتواند داخل تشک زندگی کنند ساس های تخت خواب هستند؛ و تا زمانی که روی تخت نخوابید متوجه آن ها نخواهید شد. این موجودات در تخت خواب شما خونتان را به صورت وحشیانه میمکند و باعث گزش پوست بدن شما، قرمز شدن و ایجاد حساسیت می شوند.

۳. طول عمر کوتاه تر تشک دست دوم

خب قبل از اینکه ماشین دست دوم بخرید؛ مسافت پیموده شده آن را مورد برسی قرار می دهید. این معیاری است که به شما نشان میدهد و می گوید که این ماشین، چه مقداری در طول زمان رانده شده است.

حال تصور کنید که آیا یک تخت یا تشک، مسافت پیموده شده یا چیزی شبیه به این مفهوم دارد؟ البته باید این را بگویم که طول عمر بعضی از مدل ها مثل: تشک مموری فوم تقریبا هفت تا ده سال می باشد. اما به کلی اگر بخواهم بین کنم طول عمر یک تشکی که استفاده شده، به طور قابل توجهی کمتر از یک مدل جدید خواهد بود.

۴. داشتن خطرات بهداشتی

اگر بخواهیم واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم؛ تا زمانی که مطمئن نشوید مالک قبلی فردی مرتب و تمیز بوده است، نسبت به تشکی که قصد دارید آن را بخرید خوشبین نیستید و نخواهید بود. تشک ها کثیف می شوند، واقعا هم بدون شک کثیف می شوند. پس میتوان گفت کثیف ترین شی در اتاق هستند.

 

یک تشک می تواند پر از آلودگی هایی مثل: باکتری ( مثل باکتری های دهان )، گرد و غبار، سلول های مرده پوست و موی حیوانات خانگی باشد. این فقط یک احساس انزجار نیست. در واقع این قضیه می تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد.

به این فکر کنید که قرار است ساعاتی از شب را روی آن تخت بگذرانید، همه این مواد با پوستتان در تماس خواهد بود. این خود می تواند عاملی برای بیماری ها شود.

 

نحوه خرید تشک دست دوم

مانند تشکی که کاملا جدید است، روش هایی وجود دارد تا هنگام جستجوی تشک دست دوم دچار مشکل نشوید. از جمله :

۱. خرید از فروشگاهی که کیفیت را تضمین کند.

فروشگاهی را بیابید که تشک های مرمت شده را بفروشد. این می تواند نشان دهنده یک سمساری یا یک وب سایت خرید و فروش اجناس دست دوم باشد. بعد از آن ببینید که می توانید از روش مرمت یا بازسازی آن مطلع شوید یا خیر؟ از دوستان یا خانوادهایی که قبلاً با فروشگاه ارتباط برقرار کرده اند، سوال کنید. قبل از اینکه تصمیم بزرگی بگیرید، جمع آوری اطلاعات هیچ ضرری نخواهد داشت.

۲. با مالک قبلی ارتباط برقرار کنید.

اگر قرار است از سایتی آنلاین کالای خود را خریداری کنید، ممکن است امکان ارتباط گرفتن با مالک را داشته باشید. تجارت های امروزه، بر اساس اعتماد صورت می گیرد. گاهی خانه فروشنده به شما نزدیک است، پس می توانید از نزدیک آن را برسی کنید‌.

 

یا اگر خریدتان آنلاین است عکس های بیشتری بخواهید. به احتمال زیاد هیچ کدامتان قصد اتلاف وقت یکدیگر را ندارید. پس از روی اجبار نه، از روی میل واقعی اقدام به خرید کنید.

۳. قبل از خوابیدن روی تشک دست دوم ، آن را تمیز کنید.

یک روش استاندارد که میگوید بعد از خرید هر چیز دست دوم، آن را تمیز کنید. یک پاک کننده آنزیمی طبیعی یا خانگی برای از بین بردن باکتری ها و میکروب های تشک می تواند به شما کمک کند. درزهای آنها را تمیز کنید.

 

تا مطمئن شوید فرصتی برای تولید مثل این موجودات میکروسکوپی، باقی نمی گذارید. البته در نور آفتاب هم قرار دهید تا خشک شود. هوا و نور رطوبت را کامل از بین میبرد. این کار از کپک زدن جلوگیری میکند. نور خورشید تشک را ضدعفونی میکند. پس باکتری و میکروب ها اگر زنده باشند میمیرند.

 

 

آنچه لازم است از این محتوا بدانیم



از آنجایی که تشک به عنوان یک محصولی شناخته میشود؛ که ارتباط مستقیمی با پوست و بدن دارد و جزو کالاهای بهداشتی است. لذا توصیه میشود که به علت رعایت بهداشت و حفظ سلامتی تا میتوانید، از خرید تشک دست دوم‌ خودداری کنید. اگر هم‌ مجبور به خرید تشک کار کرده شدین، حتما از محافظ تشک و یا ملحفه استفاده کنید.

برای از بین رفتن این میکروب ها مدام اتاق را جارو کرده؛ پنجره ها را باز گذاشته و ملحفه ها را با دمای ۶۰° داخل لباسشویی بشویید. اگر قصد خرید داشتین حتما از نمایندگی های معتبر و مارک های معروف، که گواهینامه و استاندارد های لازم را دارا می باشند انتخاب کنید.

با این اطلاعاتی که در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، امیدواریم در صورت نیاز به تشک دست دوم، قبل از هر اقدامی ابتدا از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار داده شده استفاده کنید؛ و برای خرید تا حد امکان به سمساری های محل خودتان که قابل اعتماد هستند، مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *