انواع تشک

تشک خوشخواب طبی

تشک خوشخواب طبی

مشاوره خرید تشک خوشخواب طبی

تشک خوشخواب طبی یکی از انواع تشک‌ها است که بهترین گزینه برای افراد مبتلا به کمر درد و مشکلات جسمی محسوب می‌گردد. از آنجایی که تایم زیادی از عمر انسان به خواب اختصاص دارد، داشتن خوابی راحت یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود. تجربه خواب خوب باعث جلوگیری از مشکلات جسمی و روحی می‌شود، از این رو افراد می‌توانند از تشک خوشخواب طبی استفاده کنند.

معمولا تشک طبی برای افرادی که به عارضه‌های جسمی مانند کمر درد، دیسک کمر و گردن، گرفتگی عضلات و ماهیچه‌ها و دردهای استخوانی مبتلا هستند توصیه می‌شود، اما این نوع تشک مناسب افراد سالم نیز می‌باشد. انواع مختلفی از تشک طبی در بازار موجود است که هنگام خرید باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان بهترین انتخاب را داشت. اگر شما هم قصد دارید یک تشک خوشخواب طبی برای خوابی راحت بخرید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از سایت گرم و نرم را تا انتها مطالعه کنید.

تشک خوشخواب طبی و انواع آن

تشک طبی تشکی است که هنگام استفاده از آن وضعیت بدن در حالت مناسبی برای خواب قرار می‌گیرد و به ستون فقرات، گردن و استخوان‌ها فشاری وارد نمی‌شود. در ساخت این تشک‌ها معمولا از فنر استفاده نشده و سفت‌تر از سایر تشک‌ها هستند. تشک طبی بیشتر کاربرد پزشکی برای بیماران دارد اما افراد سالم نیز می‌توانند از آن بهره بگیرند و از بروز مشکلات مختلف مانند کمر درد جلوگیری کنند.

از مهمترین انواع تشک طبی خوشخواب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- تشک خوشخواب طبی فوم حافظه دار

از معروفترین انواع تشک طبی تشک فوم حافظه دار (مموری فوم) می‌باشد. در ساخت این تشک از فوم پلی اورتان استفاده می‌شود که دارای چگالی بالا بوده و خاصیت انعطاف پذیری و تغییر شکل دارد. تشک طبی با فوم پلی اورتان در مقابل حرارت و فشار واکنش نشان داده و هنگام خوابیدن بر روی آن، حالت بدن را به خود می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که از کمر و ستون فقرات به خوبی پشتیبانی شود و با کاهش دردها و مشکلات جسمی، کیفیت خواب افزایش یابد.

2- تشک خوشخواب طبی لاتکس

در این نوع تشک طبی از لاتکس استفاده شده که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پلی اورتان دارد. تشک‌های لاتکس نیز می‌توانند هنگام خواب فرم بدن را به خود گرفته و باعث کاهش مشکلات و دردهای ناشی از کمر درد و دیسک کمر و … شوند. تشک طبی لاتکس به خوبی از ستون فقرات و شانه‌ها پشتیبانی می‌کند و اجازه نمی‌دهد فشار زیادی به این مناطق وارد گردد.

3- تشک خوشخواب طبی اسفنجی

در ساخت این نوع تشک طبی از هیچگونه فنری استفاده نشده و به جای آن از اسفنج بهره گرفته‌اند. تشک اسفنجی از کیفیت بالایی برخوردار است و به نسبت تشک‌های دیگر کمی سفت‌تر می‌باشد. برخی از افراد معتقدند سفتی تشک باعث برطرف شدن دردهای کمر و عضلات می‌شود، از این رو تشک خوشخواب طبی اسفنجی را انتخاب می‌کنند.

4- تشک خوشخواب طبی یونولیت

از دیگر انواع تشک طبی می‌توان به تشک‌های ساخته شده با یونولیت اشاره نمود. این مدل تشک از انعطاف و نرمی بسیار کمتری به نسبت سایر تشک‌های طبی برخوردار است. افرادی که خوابیدن بر روی زمین و جای سفت را دوست دارند، می‌توانند از تشک یونولیتی استفاده کنند. این خوشخواب طبی سبک و سفت می‌باشد و بیشتر در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- تشک خوشخواب طبی فنری

این تشک ترکیبی از تشک‌های معمولی فنردار و تشک‌های طبی بدون فنر است. در ساخت تشک طبی فنری از اسفنج با چگالی بالا و فنرهای متصل فشرده استفاده نمودند. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی که دارای دردهای کمر و مشکلات خواب می‌باشند، تشک خوشخواب طبی فنری است. این تشک حالت میانه‌ای دارد و از سفتی و نرمی متعادلی برخوردار بوده و باعث کاهش فشارهای وارده به ستون فقرات و شانه‌ها می‌شود.

راهنمای خرید تشک خوشخواب طبی

از آنجایی که تنوع تشک‌های موجود در بازار زیاد می‌باشد و مدل‌های مختلف با برندهای گوناگون تولید و عرضه می‌شوند، انتخاب و خرید مناسب‌ترین مدل می‌تواند سخت و حساس باشد. شما باید بهترین تشک طبی را با توجه به موارد مختلفی خریداری نمایید تا از خواب راحتی بهره مند شوید. مهمترین نکاتی که هنگام خرید خوشخواب طبی باید به آنها دقت کنید عبارتند از:

● نوع تشک

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از تشک طبی با الیاف‌های گوناگون وجود دارند که هرکدام از ویژگی‌هایی برخوردارند. شما باید با توجه به فرم خوابیدن و یا مشکلات و عارضه‌های مربوط به کمر و ستون فقرات خود، مناسب‌ترین تشک را انتخاب کنید. فوم تشک باید به گونه‌ای باشد که هنگام خوابیدن از کمر و شانه‌های شما در برابر فشار محافظت و پشتیبانی کند.

● وزن خود

یکی از موارد مهم در انتخاب تشک طبی توجه به وزن خودتان است. بنابر توصیه پزشکان افراد لاغر و کم وزن باید از تشک‌های طبی نرم‌تر استفاده کنند و تشک‌های سفت برای افراد چاق با وزن بالا مناسب می‌باشند.

● جنس پارچه و روکش تشک

پارچه‌ای که برای روکش تشک استفاده می‌شود باید ضد آب، ضد تعریق و ضد نفوذ حشرات باشد. هنگام خرید تشک خوشخواب طبی دقت کنید که جنس آن حساسیت زا نباشد و باعث ایجاد آلرژی نشود.

● قیمت تشک

مانند هر محصول دیگری توجه به قیمت یکی از نکات خرید تشک طبی نیز می‌باشد. شما باید با توجه به میزان بودجه خود، مناسب‌ترین تشک از نظر قیمت را خریداری کنید. قیمت تشک طبی به موارد مختلفی مانند نوع تشک، برند تولید کننده، ابعاد و … بستگی دارد. هرچقدر کیفیت مواد به کار رفته و ساخت تشک طبی بیشتر باشد، قطعا قیمت آن بالاتر است.

● داشتن ضمانت نامه

هنگام خرید تشک طبی به ضمانت نامه محصول توجه داشته باشید. بهتر است از برندهای معتبر تشک خوشخواب طبی را خریداری کنید تا از اصل بودن کالا و داشتن ضمانت نامه معتبر آن مطمئن باشید. فروشگاه‌های مختلفی انواع تشک‌های طبی را ارائه می‌کنند که یکی از معتبرترین آنها فروشگاه اینترنتی گرم و نرم است. این مجموعه تشک‌های طبی خود را با ضمانت نامه رسمی و معتبر عرضه می‌کند.

سخن پایانی

اگر دچار مشکلات و عارضه‌های مربوط به ستون فقرات مانند کمر درد، گرفتگی عضلات، درد استخوان‌ها، گرفتگی و درد شانه و گردن هستید، انتخاب یک تشک خوشخواب طبی می‌تواند به داشتن خوابی راحت بسیار کمک کننده باشد. با استفاده از تشک‌های طبی دردهای شما کاهش می‌یابد و خوابی شیرین و راحت را تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید یک تشک طبی مناسب، با مشاوران ما در سایت گرم و نرم تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *