انواع تشک

تشک آماده چی بخرم؟

تشک آماده چی بخرم؟

تشک آماده

در این مطلب از سایت گرم و نرم قصد داریم شما را با یکی دیگر از محصولات کاربردی خواب به نام تشک آماده آشنا کنیم. همچنین، نکاتی که به هنگام خرید آن باید به آنها توجه داشته باشید را برایتان توضیح دهیم.

تشک آماده برخلاف تشک تختخواب بسیار سبک است و اکثرا به هنگام سفر یا مواقعی که مهمان دارید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشک آماده براحتی تا می‌شود، قابل حمل است و فضای کمی را در کمد اشغال می‌کند. این ویژگی‌ها‌ باعث شده تا روز به روز تقاضا برای خرید تشک خواب اماده بیشتر شود.

تشک آماده چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشک‌های آماده مانند تشک‌های سنتی‌ای که هنوز در خانه بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها وجود دارند، روی زمین پهن می‌شوند. اما بدلیل اینکه با پشم شیشه پر می‌شوند، بسیار سبک‌تر و راحت‌تر از آنها اهستند. کم حجم بودن و وزن کم تشک آماده موجب شده که امروزه بسیاری از مادران در جهیزیه دخترانشان از تشک آماده به جای تشک سنتی استفاده کنند.

تشک آماده  اغلب قابل شستشو است. پارچه‌‌هایی که برای تشک اماده بکار می‌روند، از الیاف باکیفیت هستند و دوام خوبی به هنگام شستشو دارند. تشک آماده معمولا کیف تشک دارد. با قرار دادن تشک در کیف مخصوص هم به بهداشت و تمیزی تشک کمک می‌شود و هم می‌توان آن را در هر جایی قرار داد.

راهنمای خرید تشک آماده

برای خرید بهترین تشک اماده ، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را درنظر داشته باشید.

  • به ابعاد و وزن تشک توجه کنید

یک تشک آماده باکیفیت باید ابعاد مختصر و وزن سبکی داشته باشد تا براحتی جابجا شود. تشک آماده نباید بسیار سنگین یا بزرگ باشد زیرا حمل و جابجایی آن دشوار خواهد شد. به هنگام خرید، حتما ابعاد، وزن و راحتی تشک را بررسی کنید.

تشک آماده معمولا در ابعاد 200*90 با وزن تقریبی 5کیلوگرم تولید و به بازار عرضه می‌شود. این ابعاد مناسب استفاده‌ی یک نفر است و برای استفاده مهمان یا به هنگام سفر گزینه‌ی بسیار خوبی است. البته تشک آماده در ابعاد 160*180 نیز تولید می‌شود که برای استفاده دو نفر مناسب است.

  • متناسب با بودجه‌تان خرید کنید

بدون شک مقدار پولی که قرار است برای خرید تشک آماده خرج کنید، یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهای انتخاب این کالای خواب کاربردی است. تشک آماده با توجه به الیافی که در ان بکار رفته ، برند و ابعاد آن قیمت‌های مختلفی دارد. با این وجود، برخلاف تشک‌های زمینی سنتی که دست دوز هستند، قیمت مناسب‌تری دارند. همین مسئله باعث شده این روزها خانم‌های جوان تمایل بیشتری برای خرید تشک اماده نسبت به دوخت تشک سنتی سنگین داشته باشند.

  • به الیاف تشک توجه داشته باشید.

کالاهای خواب در ارتباط مستقیم با پوست بدن انسان هستند. تشک آماده نیز از این قاعده مستثنی نیست. تشک آماده‌ای بخرید که از الیاف حساسیت زا تولید نشده باشد. متاسفانه این الیاف در بسیاری از افراد موجب بروز انواع حساسیت‌های پوستی یا آلرژی‌های تنفسی می‌شوند. علاوه بر این، پارچه‌های کاور تشک اگر از الیاف مصنوعی باشند، تعرق بدن در زمان خواب را افزایش می‌دهند.

الیافی که درون تشک آماده قرار داده می‌شود نیز یکی از مواردی است که باید به هنگام خرید به آن توجه کنید. برخی از تشک‌های آماده با اسفنج یا الیاف بی کیفیت پر می‌شوند. این نوع تشک‌ها اگر چه قیمت ارزانتری دارند اما در دراز مدت موجب آسیب شدید به ستون فقرات و مهره‌های کمر خواهند شد. تشک آماده طبی نه تنها به سلامت ستون فقرات و کمرتان کمک می‌کند، بلکه خواب راحت و آرامی را برای شما و عزیزانتان به ارمغان می‌آورد.

  • تشک آماده قابل شستشو بخرید

کالاهای سرویس خواب مخصوصا بالش‌ها و تشک به تدریج آلودگی‌های بدن و محیط اطراف را بخود جذب می‌کنند. این الودگی‌ها ممکن است موجب بروز انواع بیماری‌های پوستی یا تنفسی شوند. از این رو، باید به طور مرتب شسته شوند. تشک آماده‌ای انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد.

بهتر است یک کاور برای تشک آماده تهیه کنید. به این ترتیب، لایه محافظ  تشک کمتر در معرض الودگی محیط قرار می‌گیرد. همچنین، برای شستشو تنها شستن کاور کفایت می‌کند. اینکار عمر محصول را نیز افزایش می‌دهد.

  • تشک آماده را از برندهای معتبر بخرید

امروزه تشک‌های آماده با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. برندهایی نظیر لایکو، رویا، رویال و… نمونه‌هایی از برندهای معتبر و شناخته شده در صنعت کالای خواب هستند که طرفداران زیادی دارند. به هنگام خرید تشک آماده حتما از برندهای معتبر خرید کنید زیرا این برندها کلیه استانداردهای لازم برای یک خواب آرام و راحت را در محصولات خواب خود رعایت می‌کنند. به این ترتیب، شما می‌توانید از کیفیت محصولی که خریده‌اید کاملا اطمینان داشته باشید.

روش‌های مراقبت از تشک آماده

تشک آماده  برخلاف تشک تختخواب دائما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین در نگهداری از ان باید دقت بیشتری داشته باشید.

  • تشک آماده معمولا در کمد نگهداری می‌شود. بنابراین باید هر چند وقت یکبار در معرض نور خورشید و هوای ازاد قرار داده شود.
  • از خشک کردن تشک آماده با وسایل گرمازا مانند بخاری، اطو یا سشوار خودداری کنید. بهترین روش برای خشک کردن تشک آماده قرار دادن آن در هوای آزاد مخصوصا زیر نور خورشید است.
  • از جوش شیرین برای از بین بردن بوی نامطبوع تشک آماده استفاده کنید. جوش شیرین یک ماده عالی برای از رفع بوی بد یا رطوبت تشک است.
  • هرگز از پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی مانند نایلون، اکریلیک، پلی استر و…برای کاور تشک آماده استفاده نکنید. این الیاف نه تنها حسایت‌زا هستند بلکه موجب تعرق بیشتر بدن نیز می‌شوند.
  • کمد یا محل نگهداری تشک آماده باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشد. برای اطمینان می‌توانید یک کیسه جوش شیرین در کمد قرار دهید.

خرید تشک آماده باکیفیت از فروشگاه اینترنتی گرم و نرم

امروزه زندگی در آپارتمان‌های کوچک تقاضا برای خرید تشک آماده را بیشتر کرده است. این محصول خواب بدلیل حجم کمی که دارد، فضای کمی را اشغال می‌کند. به این ترتیب، براحتی در کمد خواب جا می‌شود. در این مطلب، ویژگی‌های یک تشک آماده مرغوب و باکیفیت و نیز نکات مفیدی در رابطه با خرید آن را برایتان توضیح دادیم.

برای خرید تشک آماده استاندارد و باکیفیت پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به انواع تشک آماده  فروشگاه اینترنتی گرم و نرم بیندازید. اطلاعات هر محصول را به دقت مطالعه کنید. سپس با مقایسه انواع آن، مناسب‌ترین تشک آماده را خریداری نمایید.  با این روش، محصول موردنظرتان براحتی و در مدت زمان اندکی  بدست‌تان خواهد رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *