انواع تختخواب

تختخواب فلزی مزایا و معایب

خواندن این مطلب را به کسانی که قصد تهیه تختخواب فلزی یا تعویض آن را دارند توصیه می‌کنیم:
اگر تا بحال تجربه تغییر تختخواب یا خوابیدن در محلی غیر از تختخواب شخصی خود را داشته‌اید، حتماً از تفاوت حسّ و حال خود با بروز این تغییر آگاهید.
راحت یا ناراحت، هیچ جا بستر خود آدم نمی‌شود و عادت به این محل مأنوس و تکراری بیشترین بخش از آسایش زمان خواب ما را شکل می‌دهد.
با این حال گاهی و به دلایل شخصی یا تجویز پزشک تصمیم به تهیه تختخواب تازه می‌گیریم که برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است با پیش‌درآمد و دریافت اطلاعاتی در این مورد همراه باشد.

از چه زمان بر روی تختخواب خوابیدیم؟؟

قدمت و سابقه تاریخی استفاده‌ی انسان از تختخواب به درستی مشخص نیست.
اما ترس او از حمله حیوانات وحشی، نیش خزندگانِ سمّی و رطوبت و سرما در همه‌ی دوران‌ها امری مسلّم است.
این همه به عنوان عواملی برای انتخاب سطوح بلند جهت پناه گرفتن، خواب و استراحت از آثار بجا مانده‌ی پیشینیان بخوبی مشخص است.
تصاویر نقاشی شده بر دیواره غارهاو نیز حکاکی تصاویر افرادی بر سکوها و مناطق مرتفع مواردی از این قبیل همه نشانگر انگیزه‌های استفاده دیرینه انسان‌ها از تخت است.
با گذشت زمان و شکل گرفتن تمدن‌ها نحوه زندگی و تمهیدات آسایشی انسان‌ها نیز تغییرکرده و دستخوش تحولاتی شد.
همه چیز از نحوه تهیه ملزومات خواب و بستر تا چگونگی ساخت تختخواب همپای تمدن و شهرنشینی رشد کرد و با طی مسیری طولانی به تختخواب‌‌های چوبی، فلزی و انواع مدرن و امروزی رسید.

اکنون این سوال مطرح است که تختخواب‌های مختلف چه مشخصات ویژه‌ای دارند؟

این مطلب درمورد “تختخواب فلزی: مزایا و معایب” نوشته شده است.
در مطالعه آن با ما همراه باشید تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا تختخواب فلزی همیشه سفت است؟

یکی از اولین مواردی که از کاربرد کلمه “فلز” به ذهن انسان خطور می‌کند سفتی و محکمی فوق‌العاده است که به دنبال خود تداعی دوام و استحکام محصولات ساخته شده از این ماده را به همراه دارد.
گرچه این باور خالی از حقیقت نیست، اما تصور سرایت مستقیم این خاصیت به بستر هم چندان صحیح نیست.
زیرا ساخت این محصول تنها فرایند اتصال چند قطعه فلز به یکدیگر و ساختن چارچوبی برای استراحت و خواب نیست.
در ساخت انواع تختخواب تخمین زوایای کاربردی، اتصال حساب شده‌ی پایه‌ها و فنرهای مصرفی همه و همه با محاسبات دقیق صورت می‌گیرد، تا محصول نهایی ضمن بهره‌مندی از دوام بالا راحتی قابل قبولی هم داشته باشد.
علاوه بر این در تختخواب فلزی اتصال بخش‌های جوشکاری شده و نیز ریخته‌گری‌ها با ظرافت و دقت بالایی صورت می‌گیرد تا زیبایی این محصولات در مقایسه با انواع دیگر این کالا نقصی نداشته باشد.
به همین روال نیز این مصنوع فلزی با سفتی حساب شده تهیه می‌گردد تا به بهانه استحکام بالا سفتی آزاردهنده‌ای را بر بدن کاربر تحمیل نکند.

تختخواب فلزی : مصون از دفرمه شدن و تغییر شکل!!

از مزایای عمده و اصلی این محصولات استحکام بالا و مقاومت فوق‌العاده آنها در برابر تغییر شکل است که حفظ و نگهداری از آنها را تا حد امکان آسان نموده است.
اما خاصیت چکش‌خواری در این محصولات امکان اجرای طرح‌های فرفروژه و گل‌نرده‌های بسیار زیبا را هم در آنها میسّر ساخته است.
این نوع طراحی در تولید انواع تختخواب فلزی به دلیل زیبایی در اجرا و قیمت مناسب در همه موارد خصوصاً سفارشات جهیزیه عروس بسیار پرطرفدار است.
دوام بالا و مصونیت از شکنندگی از دیگر محاسن استفاده از این نوع تختخواب است که این محصولات را به دلیل طول عمر بالا بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی نموده است.
به جرأت می‌توان این صنایع را محصولاتی برای یک عمر استفاده به حساب آورد.

محصولات فلزی و اتاق خواب کودک و نوجوان:

کودکان و نوجوانان از تختخواب نه تنها به عنوان وسیله‌ای برای خواب که اکثراً به منزله‌ی محلی برای بازی و کارهای متفرقه نیز مورد استفاده قرار می‌دهند.
بازی و جست‌و‌خیز جزئی از طبیعت کودکانه و قسمتی از روند رشد آنهاست که به هیچ عنوان نباید آز آن منع شوند.
با توجه به تحرک زیاد این رده سنی محصولات فلزی قابلیت خوبی برای استفاده در این گروه سنی را داراست.  انواع مختلف و متنوعی از تختخواب فلزی مناسب برای کودک و نوجوان نیز در بازار موجود است که از استحکام بالا و طول عمر مفید زیادی بهره‌مندند و تهیه آنها از هر لحاظ برای خانواده‌ها به صرفه و مناسب است.
هم‌چنین استحکام بالا نیز آن را به محصولی با دوام و ایده‌آل برای افراد سنگین وزن نیز تبدیل نموده است که می‌توان با خیالی آسوده و بدون ترس از شکستگی بر روی آن خوابید.
بسیاری از افراد چاق یا با وزن اضافه با تختخواب‌های چوبی مشکل دارند و مدام از شکستن زودهنگام یا فرسودگی آنها شکایت می‌کنند.
برای این دسته از افراد انتخاب و خرید تختخواب فلزی می‌تواند پیشنهادی مناسب به حساب آید.
در این زمینه بخوانید :

ترکیب آسان و یک دنیا تنوع!

فلزات مصرفی در ساخت این مصنوعات فلزی اعم از چکش‌خوار یا ریخته‌گری شده، دارای قابلیت وسیع طرح و اجرا هستند که امکان تهیه این مصنوعات را در واریته‌های گوناگون و سفارشات متنوع به تولیدکنندگان آنها داده است.
بر همین اساس نیز مشتریان این‌گونه محصولات دارای حق انتخاب بالایی در این زمینه هستند.
قابلیت ترکیب با سایر مواد مانند چوب و چرم و…نیز امکان اجرای مدل‌های زیبا و پر تنوعی را در این محصولات فراهم آورده است.
این طرح‌ها با ساختار فلزی تخت‌های آماده ترکیب و محصولاتی بی‌نهایت زیبا تولید می‌کنند، که در بازارهای داخلی و خارجی با استقبال روزافزونی روبرو هستند.

بهداشت را در محصولات فلزی کالای خواب جستجو کنید!

برخی از تولیدات کالای خواب به دلیل استفاده از مصنوعات ضعیف یا موادی با منشآ گیاهی و حیوانی در برابر هجوم آفات و حشرات آسیب‌پذیرند.
از آن جمله کرم‌زدگی و آفت موریانه در برخی صنایع چوبی و نیز مشکلات بهداشتی در چرم‌های طبیعی مصرفی  است.
کاربرد بهداشتی انواع  تختخواب فلزی با داشتن متریال فلزی و ضد آفات بسیار آسان و مطلوب است و از این نظر به هیچ عنوان تولید مشکل نمی‌نماید.
این سازه‌های فلزی در صورت نگهداری صحیح بدون ایجاد یا تکثیر عوامل میکروبی بخوبی قادرند محیطی بهداشتی و پاکیزه را در اتاق خواب شما ایجاد و حفظ کنند.
مصنوعاتی که بدون ایجاد آلودگی و با تحمل درجات بالای حرارت کوره‌ای تهیه شده و از انواع میکروب و باکتری مصون هستند.
به همین جهت نیز استفاده از آنها در اتاق خواب و نیز برای کودکان و نوجوانان بلامانع و از لحاظ حفظ سلامتی کاملاً کاربردی است.

تختخواب فلزی : مونتاژ آسان، جداسازی آسان‌تر!!

مونتاژ آسان، جداسازی راحت و قابلیت اجرا در طرح‌های متنوع هم از دیگر مزایای کاربرد این‌گونه تولیدات است.
جداسازی و نصب مجدد قطعات فلزی در زمان جابجایی حتی در صورت تکرار برای چندین بار نیز به استهلاک آن ختم نمی‌شود.
در حالی‌که محصولات ضعیف تختخواب از چنین مزیتی برخوردار نیستند و عموماً بارها نصب و جداسازی چندباره می‌تواند به تخریب آنها منجر شود.
در هنگام جابجایی منزل و اثاث‌کشی نیز حمل آسان و مطمئن وسایل و ملزومات فلزی بدون ترس از شکستن یا صدمه دیدن آنها با احساس راحتی و آرامش فوق‌العاده‌ای همراه است که در مقایسه با حمل و نقل صنایع چوبی بسیار آسان‌تر و راحت‌ترو کاملاً بدون دردسر انجام می‌شود.

تختخواب فلزی : ارزان، راحت، بادوام:

برای خرید تختخواب فلزی نسبت به انواع چوبی معمولاً قیمت بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تری پرداخت خواهید کرد.
با این خرید به علاوه شما از مصرف بیشتر چوب که پیامد آن قطع درختان و آسیب به طبیعت هست نیز پیشگیری می‌نمایید و می‌توانید از این طریق نیز به حفظ محیط زیست کمک شایانی بنمایید.
معایب:
با وجود همه این مزایا، در مورد این سازه‌ها نیز می‌توان به معایب و نقصان‌هایی اشاره کرد که لازم است تا در هنگام خریداری آنها به این نکات کاملاً توجه شود.
سنگینی برخی انواع تختخواب فلزی یکی از این مشکلات است.
برای افرادی که نسبت به سنگینی این بخش از کالای خواب حساس هستند انواع فلزی نمی‌توانند گزینه مناسبی محسوب شوند.
هر چند این روزها انواع به نسبت سبک‌تری از این کالا نیز برای همگان در دسترس است.

زنگ‌زدگی در صورت نبود پوشش کوره‌ای:

 لازم است تا محصولات فلزی مصرفی با لایه مناسب و ضخیمی از رنگ کوره‌ای پوشش داده شوند تا در برابر زنگ‌زدگی مصون و از تخریب زودهنگام در امان باشند.
رعایت این نکته خصوصاً در مناطق مرطوب و دارای آب و هوای شرجی الزامیست.
پس در هنگام خرید به نوع و ضخامت رنگ مصرفی جهت پوشش آنها دقت فرمایید.

آیا همه این محصولات پر سر و صدا هستند؟

 تولید سروصدا در صورت سفت نبودن اتصالات هم از نکاتی است که لازم است در هنگام خرید این سازه‌های فلزی بدان توجه شود، زیرا در صورت عدم استحکام در اتصالات ممکن است تولید سروصدا و جیر جیر تختخواب فلزی خواب را بر شما حرام کند.
هرچند اغلب این سازه‌ها با اتصالات بسیار محکم یا ریخته‌گری با قوام بالا و مطمئن تهیه و از چنین مشکلاتی مصون هستند.
این محصولات فلزی را می‌توانید از بازارهای مراکز شهرها یا فروشگاه‌های اینترنتی و نیز سایت‌های فروش کالای خواب خریداری نمایید.
بدیهی است ارسال رایگان و خدمات گارانتی پس از فروش در حوزه‌ی خدمات شرکتی به خریداران تعلق می‌گیرد.
هم‌چنین گارانتی صحت و سلامت کالا نیز جزو ضمانت‌های شرکتی بوده و شامل حال مشتریان می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *