انواع تشک

بهترین مارک تشک طبی ایرانی 

مطالعه این مطلب را به افرادی با مشکلات ناحیه کمر و ستون مهره و نیز کسانی که در صدد پیشگیری از این موارد هستند و یا به دنبال بهترین مارک تشک طبی ایرانی می‌گردند توصیه می‌کنیم:
فواید استفاده از تشک‌های طبی در پیشگیری و درمان مشکلات استخوان، عضلات و مفاصل امروزه بسیار محرز بوده و بر کمتر کسی پوشیده است.
توصیه پزشکان در این مورد نیز مهر تأییدی بر این ماجراست.
 اما گروهی از مردم نیز کماکان و بدون داشتن اطلاعات لازم در این مورد به حدس و گمان پناه می‌برند و فواید این نوع تشک‌ها را در قالب باورهای غیر علمی و توصیه‌های عامیانه براحتی یا می‌پذیرند یا رد می‌کنند!
این مقاله به قصد آگاهی‌رسانی و با تشریح و توضیح علمی فواید بهترین مارک تشک طبی ایرانی نوشته شده است.
امیدواریم مطالب مندرج در آن بتواند گامی صحیح در جهت معرفی محصولات طبی خواب بردارد.

آیا از تشک قدیمی چیزی بیاد دارید؟

قدیمی‌ترین یادگارهای همه ما از تشک احتمالاً به بسترهای کودکی‌مان، زیر کرسی‌های گرم زمستانی یا پشه‌بندهای خنک تابستانی خانه مادربزرگ‌ها برمی‌گردد که گرچه بسیار خاطره‌انگیز است اما امروزه ثابت شده که از نظر بهداشت و سلامتی چندان قابل اعتماد نبوده است!
تشک طبی چیست؟
صرف‌نظر از تشک‌های پشمی، پنبه‌ای یا پر و الیاف مصنوعی که سالها بسترهای ما را تشکیل داده‌اند، تشک طبی محصولی نسبتاً جدید در دنیای محصولات خواب است که از تلفیق مواد اولیه با کیفیت و حساب شده و تکنولوژی نوین در زمینه تهیه کالای مدرن خواب شکل گرفته است.
این نوع تشک نخستین بار در ممالک پیشرفته و توسط صنایع مدرن کالای خواب به مردم عرضه شد و پس از مدتی با ورود کارخانجات سازنده این نوع تشک و فن‌آوری‌های مربوطه به کشورمان در ایران نیز تولید شد.

مواد اولیه:

این محصولات مدرن که نام طبی را به عنوان پسوند با خود حمل می‌کنند، بر خلاف انواع قدیمی بصورت مستقیم از ماده اولیه طبیعی یا الیاف مصنوعی پُر نمی‌شوند، بلکه از تشکیل لایه‌های مختلف و متشکل از مواد گوناگون با خواص و ویژگی‌های مفید تهیه می‌شوند.
کاربرد فنرهای مخصوص، انواع فوم‌های نرم و سفت، اسفنج‌هایی با دانسیته یا فشردگی معین و نوارهای نگهدارنده نیز از دیگر مشخصات تشک طبی خوب است.
این مشخصات همراه با تعداد و ضخامت لایه‌های مصرفی نشان‌دهنده کیفیت این تشک‌هاست.

فوم و اسفنج:

بسیاری از مردم معنای دو کلمه اسفنج و فوم را مترادف می‌دانند، در حالی که این دو علیرغم داشتن مواد اولیه یکسان در برخی موارد با هم متفاوتند.
انواع فوم طی فرایندی زمان‌بر و در حضور درجه حرارت مشخص در دستگاه‌های مخصوص تهیه می‌شوند.
در این روش اسفنج‌ها به درجه فشردگی خاصی رسیده و خواصی از قبیل نفوذناپذیری، عایق بودن در برابر دما و نیز صدا را کسب می‌کنند تا برای استفاده در شرایط خاص آماده شوند.
کاربرد فوم‌های طبیعی مانند لاتکس و فوم هوشمند گیاهی نیز از دیگر مشخصه‌های بهترین مارک تشک طبی ایرانی است که میزان نرمی و لطافت سطح تشک و نیز درجه انعطاف آن نسبت به بدن را تعیین می‌کند.

انواع فنرهای مصرفی در بهترین مارک تشک طبی ایرانی :

گرچه برخی تشک‌های طبی حاوی فنر هستند، اما استفاده از فنر در تشک‌های طبی الزامی نیست.
در تشک‌‌های فول طبی اصولاً از فنر استفاده نمی‌شود و این محصولات کلاً از اسفنج ساخته می‌شوند.
به همین دلیل هم این محصولات مدیکال کاملاً بدون لرزش و صدا هستند، چون اصولاً فنری که خاصیت ارتجاعی تولید کرده و نتیجتاً بلرزد وجود ندارد.
هرچند اسفنج‌های مصرفی در تشک طبی نیز همسان نبوده و از ضخامت، فشردگی یا دانسیته و جنس‌های متفاوتی برخوردارند.
همین تفاوت باعث می‌شود تا محصول نهایی در برابر تغییرات حالت بدن از خود انعطاف نشان داده و با شکل ظاهری بدن در هنگام خواب هماهنگ شود.
این عمل به برداشته شدن فشار از کمر و ستون مهره می‌انجامد و اسفنج انعطاف‌پذیر با پر کردن گودی کمر، زیر زانو و سایر قوس‌ها و فرورفتگی‌های بدن آنها را در برابر فشار و تغییر شکل محافظت می‌کند.

در برخی از محصولات خواب از جمله بهترین مارک تشک طبی ایرانی فنرهایی با مشخصات مدیکال استفاده می‌شود. 

انواع تشک “سل‌پاکت” یا “فنرپاکتی” در گروه محصولات طبی جای می‌گیرند، زیرا بخاطر وجود خاصیت حفاظت ویژه از فنرها توسط پاکت‌هایی از جنس پلی‌یورتان از وجود لرزش و صدا نیز معاف است.
این نوع فنرها با تقسیم متوازن فشار از اعمال نقطه‌ای آن پیشگیری می‌کنند و بدینوسیله هم از تشک در برابر دفرمه شدن محافظت می‌کنند و هم از وارد شدن فشار و تغییر شکل اندام‌های بدن مانند کمر و ستون مهره جلوگیری می‌نمایند.
انواع تشک‌های فنرمتصل یا مارپیچ کمتر به عنوان تشک طبی شناخته می‌شوند، اما در این نوع محصولات هم راه‌هایی برای طبی کردن تشک وجود دارد.
کاربرد لایه‌هایی از اسفنج بر روی بخش فنری یکی از این راه‌هاست.
اما مهمترین و بهترین راه برای کم کردن خاصیت ارتجاعی تشک و رفع لرزش در آن تزریق نوعی فوم مایع گرم و سیال درون فنرها است، که پس از سرد شدن سفت شده و فنرها را در جای خود ثابت می‌کند.
با این کار ماهیت تشک عملاً عوض شده و به تشک طبی تبدیل می‌شود.

رویه‌ی بهترین مارک تشک طبی ایرانی چه خواصی دارد؟

در خرید تشک طبی و حتی برای پیدا کردن بهترین مارک تشک طبی ایرانی همواره به جنس رویه دقت کافی داشته باشید، زیرا یکی از مهمترین اثرات بر روی فرد کاربر توسط رویه اعمال می‌شود.
جنس این بخش از تشک و خواص ضدحساسیتی آن بر روی پوست و سیستم تنفسی فرد بسیار موثر است.
از طرفی میزان خاصیت ارتجاعی رویه تشک، علاوه بر افزایش میزان دوام آن بر راحتی تشک هم می‌افزاید.

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که این موضوع چه ربطی به خواص طبی دارد؟ 

اگر با فردی که برای مدت طولانی بستری است روبرو شوید جواب این سوال را بخوبی پیدا خواهید کرد، زیرا در صورت خشکی یا زبر و ناصاف بودن تشک پوست فرد در اثر تماس طولانی و مکرر با آن دچار آسیب خواهد شد.
در افراد سالمند رویه نامرغوب تشک می‌تواند ایجاد زخم بستر نموده و فرد را در زمان بستری دچار مشکلات مضاعف نماید.
در سایرین نیز خشکی و شکنندگی پوست و ایجاد تَرَک‌های سطحی می‌تواند از عوارض کاربرد تشک با رویه نامناسب یا از الیاف مصنوعی ناسازگار با طبیعت جسمانی فرد باشد.
مثلاً برخی پارچه‌های نایلون ایجاد الکتریسیته ساکن می‌کنند.
چنین پارچه‌هایی برای رویه تشک نامناسبند و با ایجاد یونهای مضر و جرقه‌های ریز افزایش به حالت عصبی و تنش در بستر منجر می‌شوند.
آلرژی‌زایی و ایجاد حالت حساسیتی نیز یکی دیگر از مشکلات تشک‌هایی با رویه بی‌کیفیت است.

در بهترین مارک تشک طبی ایرانی با رعایت اصول فنی از پارچه‌هایی با الیاف مناسب و ماندگاری مناسب استفاده می‌شود که درجه خوبی از نرمی و لطافت هم دارند و در ضمن از بروز حساسیت‌های مختلف در بستر نیز جلوگیری می‌کند. 

خاصیت آنتی‌باکتریال یکی دیگر از مزایای بهترین مارک تشک طبی ایرانی است. 

به این صورت که پارچه‌هایی با خواص ضدمیکروبی در تهیه تشک و رویه آن مصرف می‌شود که بدن مصرف کننده این محصول را در زمان خواب به لحاظ بهداشتی بیمه می‌کند.
سرانجام به خاصیت کنترل دما و رطوبت در پارچه و رویه بهترین مارک تشک طبی ایرانی می‌رسیم که در الیاف پارچه‌های تشک به بهترین شکل موجود است.
برای مثال پارچه‌های پنبه‌ای که با ویسکوز ترکیب شده‌اند، علاوه بر خنکی طبعی و کشسانی مناسب از خواص ضدمیکروبی خوبی هم برخوردار است.
این نوع پارچه کاملاً طبیعی و با بدن سازگار است، باعث تعریق اضافه نمی‌شود و به همین دلیل نیز بستر را در شرایط خوبی از نظر بهداشتی حفظ می‌کند.

ریباند و اسپان‌باند و نقش آنها در بهترین مارک تشک طبی ایرانی!

آیا تاکنون درباره نوارهای محافظ تشک چیزی شنیده‌اید؟ 

این نوارها ساختاری غیرپارچه‌ای و کاملاً صنعتی دارند و  با مقاومت و کشسانی مناسب از تشک در برابر تغییر شکل محافظت می‌کنند.
این نوارها خصوصاً در کناره‌های تشک که بیشتر تحت فشار بوده و ممکن است پاره یا دفرمه شوند کارایی زیادی دارند.
علاوه بر این ریباند مصرفی در تشک‌های طبی عایق حرارتی نیز بوده و دما و رطوبت تشک را کنترل می‌کند. گردش هوا در زمینه تشک‌های طبی هم به کنترل دما و اکسیژن‌رسانی آنها کمک شایانی می‌کند و این محصولات را بیشتر از قبل مفید و کاربردی نموده است.

اسپان باند هم لایه‌ای محکم و بادوام است که در راحتی و نرمی بهترین مارک تشک طبی ایرانی موثر است و آن را برای استفاده مدیکال مهیا می‌کند. 

این لایه در تقسیم وزن هم موثر بوده و از تخریب یا فرورفتگی تشک در نقاط تحت فشار ممانعت می‌نماید.
نتیجه اینکه تشک طبی با دارا بودن خواص و مزیت‌های ویژه از فرد در برابر مشکلات ناحیه کمر و ستون مهره محافظت می‌کند و با داشتن لایه‌ها و باندهای محافظ نیز بطور همزمان هم از ساختار خود و هم از سلامتی کاربر در برابر آسیب‌های فیزیکی وحافظت می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *