انواع تختخواب

باکس جکدار یا کشودار

 

انتخاب شما کدام است؟ باکس جکدار یا کشودار؟ کدام یک مناسبتر است؟ از جمله نتایجی که برای رشد جمعیت و گسترش شهر نشینی پیش بینی می شود؛ کاهش فضای خانه‌ها می باشد. پس به طور حتم با گذر زمان خانه‌ها کوچک و نقلی تر خواهند شد. ناگفته نماند که امروز نیز شاهد همچین منازلی در شهرها هستیم.

در نتیجه خانه‌ای که کوچک باشد، صد درصد دارای یک اتاق خواب کوچک در دل خود است. فردی که بخواهد زندگی خود را بگذراند، مستلزم استفاده از ابزار و وسایلی همچون: پوشاک و غیره را نیازمند خواهد بود. میدانید که انسان یک موجود تنوع طلب است. پس همه ما با کلی لوازم در اطراف خودمون در حال دست و پا پنجه نرم کردن هستیم. مثلا برای اتاق خواب‌های کوچک تخت باکس جکدار یا کشودار طراحی شده است. پس فضای زیر تخت، به شما اجازه میدهد تا برای قرار دادن وسایل استفاده کنید. در این مقاله از گرم و نرم به مقایسه دو تخت باکس جکدار یا کشودار، خواهیم پرداخت.

 

آنچه در این محتوا خواهیم آموخت :



۱. هدف طراحی تخت باکس
۲. تخت باکس جکدار
۳. تخت باکس کشودار
۴. تخت باکس جکدار یا کشودار
۵. دسترسی به کدام یک بهتر است؟
۶. مرتب کردن وسایل با تخت باکس جکدار یا کشودار؟
۷. فضای کدام یک بیشتر است؟
۸. انباری مخفی با تخت باکس جکدار یا کشودار؟

 

هدف از طراحی تخت باکس



در واقع تخت باکس مانند یک جعبه‌ای است که، دارای کاربردی دو منظوره می باشد. اینگونه که از سطح رویی باکس به عنوان تخت استفاده می شود. پس روی آن تشک مناسب را قرار داده و استفاده می شود. سپس سطح زیر آن به عنوان یک فضایی، برای ابزار و وسایل در نظر گرفته می شود. برای اینگونه تخت‌ها دو نوع باکس جکدار یا کشودار طراحی شده‌ است. این یک وسیله کاملا کاربردی و مناسب برای خانه و اتاق خواب های کوچک است. بخصوص اتاق‌هایی که به علت فضای اندک، نمیتوان از کمد زیادی استفاده کرد. به زبان عامیانه تر این نوع تخت خواب‌ها به انباری مخفی نیز شناخته می شوند. این باکس میتواند به راحتی نیاز اکثر افراد جامعه را پاسخگو باشد. گویی کمد و تخت خود را با یکدیگر ادغام کرده اید.

 

تخت باکس جکدار

یک نمونه پرطرفدار از تخت باکس‌ها، تخت باکس جکدار می باشد. همانطور که از نامش مشخص است؛ این محصول به شکلی طراحی شده است که، به وسیله کمک جک‌های فلزی بلند می شود. پس فضای زیر تخت با این طراحی، به خوبی قابل استفاده و همیشه در دسترس است.

در حالت عادی فرقی با تخت خواب های معمولی نخواهد داشت. بجز ارتفاعی که بیش از حالت عادی است‌. حقیقتا این ارتفاع اضافی، بخاطر افزایش حجم انبار زیر آن می باشد. علاوه بر اینکه برخی از تخت‌ها دارای جک هستند؛ به کشو و قفسه هایی در کنار خود نیز، مجهزاند. این یک طراحی بسیار جالب و کاربردی است.

کیفیت تخت، ساختار باکس جکدار و نوع یراق آلات مورد استفاده خیلی مهم است. شاید بپرسید برای بالا بردن جک، تشک را برداریم؟ خیر نیازی نیست. حواستان باشد محصولی با ماندگاری بالا انتخاب کنید. قبل از بالا بردن جک، تا حد امکان روی تخت را از وسایل اضافی و سنگین خالی کنید. بودن وسایل سنگین و اضافه منجر به اسیب ساختاری به تخت میشود.

 

تخت باکس کشودار



نمونه دیگری که برای اتاق‌هایی با متراژ کم، طراحی شده است؛ تخت باکس کشوار است. یک نمونه شگفت‌انگیز که مجهز به تعداد زیادی کشو در ابعاد مختلف، در دیواره خود است. در واقع این کشوها به نحوی طراحی شده‌اند که، میتوان از تمام سطح زیرین آن استفاده کرد.

طراحان هنگام ساخت، به ابعاد وسایلی که میخواهد درون آن کشو قرار بگیرد نیز، توجه می کنند. مثلا یک قسمت را  برای ساک و چمدان مسافرتی در نظر می گیرند. یک کشو را برای قرار دادن کتاب و یک بخشی را متناسب با وسایلی دیگر طراحی می کنند. پس لزوما دارای سایز مشابه و یکسان نیستند. پس خریدار، بدون نگرانی از کمبود جا، وسایل را در اتاق میچیند. هر زمان که نیاز داشت به راحتی در دسترسش قرار دارد.

تخت باکس جکدار یا کشودار

تخت باکس جکدار یا کشودار، نوعی طراحی نوین برای افزایش فضای داخلی اتاق خواب‌های کوچک است. هر دو نوع طراحی برای هدفی یکسان ساخته و ارائه شده‌اند. به منظور استفاده از فضای زیر تخت سازندگان به سمت طراحی این دو رفته اند. پس هدف تولید هر دو یکسان بوده است. ولی شکل ظاهری متفاوت و متمایزی از یکدیگر دارند. یکی دارای جعبه‌ای به صورت تاشو ( نمونه جکدار ) دیگری به شکل کشوهایی با سایز های متفاوت ( نمونه کشودار ) هستند. هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشند. اما از بین تخت باکس جکدار یا کشودار، کدام یک مناسب تر است؟

دسترسی به کدام یک بهتر است؟

از جمله تفاوت‌های اساسی در بین این دو محصول، میزان دسترسی به وسایلی است که، داخل آن قراره داده شده است. بالا بردن کفی تخت در نمونه جکدار، به طور کامل همه وسایل قراره گرفته شده را در دسترستان قرار می دهد. اما در نمونه دیگر، دسترسی به وسایلی که، در انتهای کشو است شاید کمی دشوار باشد و اذیت شوید. حتی گاهی ممکن است فراموش کنید؛ کدام وسیله در کدام کشو قرار دارد. در نمونه تخت باکس جکدار به طور همزمان، با بالا رفتن کف تخت، تمامی وسایل قرار داده شده را مشاهده میکنید. اما در نمونه تخت باکس کشودار، باید اکثریت کمد و کشو ها را بگردید؛ تا وسیله مورد نظر را بیابید. با اینکار علاوه بر سردرگمی، وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. دسترسی آسانتر به وسایل انبار شده در نمونه تاشو بهتر و سریع تر، از مدل دارای کشو است.

 

مرتب کردن وسایل با تخت باکس جکدار یا کشودار؟

 

مرتب کردن وسیله‌ها و تمیز کردن زیر تخت خواب، در تخت باکس جکدار، راحت تر و سریع تر از تخت باکس کشودار است. همانطور که می دانید؛ زیر تخت خواب، از جمله فضاهایی است که هر چند مدت یکبار نیاز به نظافت دارد. در نمونه جکدار همان تاشو، کافی است جک را بالا بزنید. سپس تمامی فضا، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در نمونه تقسیم بندی شده یعنی همان کشودار، کار نظافت بخاطر تعداد زیاد سخت تر خواهد بود. در واقع، همان دیواره های مقسم سازی شده، اجازه دسترسی به کل فضا را نخواهد داد. پس کشوها خودشان مزاحمی برای تمیز کردن این قسمت هستند.

 

فضای کدام یک بیشتر است؟

در نمونه کشودار تخت باکس، بخاطر اشغال شدن بخشی از فضا، توسط دیواره کشوها، ۱۰۰% باعث کاهش فضا شده اند. پس همه فضا در اختیارتان قرار ندارد. در نتیجه فضای کمتری، از فضای زیر تخت، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اما در نمونه تاشو ( جکدار ) اینگونه نیست. زیرا فضای زیر تخت خواب به طور کامل و درسته در اختیارتان قرار میگیرد. بنابرین اتلاف فضایی در این نمونه دیده نمی شود. میتوان گفت در این دو نمونه تخت باکس در سایز های یکسان، تخت باکس کشودار وسایل کمتری را می تواند در خود جای دهد.

 

انباری مخفی با تخت باکس جکدار یا کشودار؟

از بیرون و ظاهر یک تخت باکس جکدار، نمیتوان متوجه وجود انباری در زیر آن شد. اما تخت با کس کشودار، بخاطر داشتن کشو و کمدها، به طور واضح خبر از وجود وسایلی در زیر خود میدهد. پس اگر به یک انباری مخفی و پنهانی نیاز دارید، در این بخش از گرم و نرم توصیه میکنیم به سراغ نمونه کشودار از تخت باکس بروید.

برای دیدن انواع تخت آپشنال کلیک کنید

 

آنچه در این مقاله دانستیم :

در این مقاله نهایت تلاش را کردیم تا، بین دو نمونه از تخت باکس‌های موجود در بازار، مقایسه‌ای انجام دهیم. هدف از این محتوا این بود که، تخت باکس جکدار یا کشودار، کدام یک مناسب تر می باشد. مسلما هر دو نوع تخت، نقشی کاربردی، مطابق با خانه‌های امروزی و مفیدی را دارند. اما همانطور که گفتیم از میان این دو نوع، نمونه دارای جک امتیازات ویژه و مثبت تری را به همراه دارد. مثلا در نمونه جکدار، میزان دسترسی به وسایل و فضا بیشتر از نمونه کشودار است. از طرفی به راحتی و زودتر تمیز می شود. علاوه بر اینها معمولا در بیشتر اوقات، پنهان و مخفی است. اگر قصد خرید از میان انواع این محصولات را خواهید داشت، نمونه جکدار را به شما پیشنهاد می نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *